Kolumna: Tomaž PorekarProti toku

Tisti, ki s(m)o ob predstavitvi novih dveh modelov BMW serije 2, Active in Gran Tourer, dvomili, ali jima bo uspelo v času, ko hočejo kupci čim več terencev ali vsaj križancev, smo se temeljito zmotili!

20. 8. 2016

Letošnji polletni prodajni rezultati na evropskih trgih razkrivajo, da je BMW zdaj že tretji najuspešnejši s svojima modeloma. Prodali so jih 55.559 primerkov. Pred njima sta le vodilna in že dolgo najuspešnejša prodajalca v segmentu srednjih minivanov, Citroën s svojima C4 Picassom in Grand Picassom (63.141) ter Volkswagen s Touranom (62.186).

Samo BMW-ju in Volkswagnu je občutneje uspelo povečanje v primerjavi z lanskimi številkami (ko so šele začenjali prodajo), nekaj več je prodal tudi Citroën.

Poglejmo, kako si sledi vsa dvanajsterica, ki sploh tvori segment: Fiat 500L (49.753), Renault Scénic in Grand Scénic (48.194, lani še za nekaj tisoč avtomobilov vodilni v segmentu pred Citroënom), Ford C-Max in Grand C-Max (46.867), Mercedes-Benz razred B (39.260), Opel Zafira (31.152), Toyota Verso (17.274), Peugeot 5008 (16.866), Dacia Lodgy (13.672) in Kia Carens (11.313). Skupaj je bilo prodanih 455.237 srednjih enoprostorcev, kar znaša skromnih 5,7 odstotka trga.

To pomeni, da razred sicer ni prav pomemben, a da ga tudi ne gre zanemariti. Kar je primer s španskim Seatom, kjer so tovrstne avtomobilske ponudbe (Altea) konec lanskega leta ukinili. Nasproten načrt pa so imeli pri BMW-ju zaradi snovanja številnih modelov dodatne ponudbe, ki so vsi narejeni na platformi s prednjim pogonom. Poleg serije 2 Active/Gran Tourer so prodali še več kot 66.000 primerkov serije 1, 47.205 je bilo X1, Minijev na isti platformi pa okoli 69.000. Tako se sprememba zasnove izkazuje kot popoln uspeh za BMW.

Active Tourer pa je tudi z drugega vidika za tržnike BMW-ja popoln uspeh. Izkazuje se, da so med novimi lastniki v veliki večini takšni kupci, ki se doslej niso odločali za znamko BMW!

Kaže torej, da ni nujno, da izdelovalci avtomobilov slepo sledijo trendom. Te lahko tudi ustvarjajo, pri čemer pa ni treba, da gre za nekaj povsem novega. Dober nastop in dober izdelek tudi lahko zagotovita nadaljnji razvoj znamke.

Se torej srednji enoprostorci vračajo v žarišče pozornosti kupcev? Za zdaj še ne, čeprav je gotovo, da bo nekaj dodatnega povpraševanja proti koncu leta in seveda kasneje spodbudil tudi nov Renaultov dvojček, Scénic/Grand Scénic. Zdi se tudi, da se za tovrstne avtomobile ne zanimajo več le tisti z družinami, ki iščejo več prostora. BMW je dokazal, da gre lahko tudi za druge vrste kupcev. Obeta se več novih modelov, ki bodo bolj križanci kot enoprostorci. Ti bodo poiskali kupce, ki jim terenci iz tega ali onega razloga niso všeč, pa čeprav vsi napovedujejo, da bo že v nekaj letih delež terencev presegel delež običajnih osebnih avtomobilov.