Lani, takoj po razkritju Volkswagnovih emisijskih slepomišenj (1. oktobra), sem za naslov besedila na tem mestu v Avto magazinu zapisal: Slovo inženirskega podjetja?
Zdaj pa berem uradno izjavo, ki jo je posredovala Volkswagnova služba za komunikacije in v kateri član uprave za kadre skupine Volkswagen, Karlheinz Blessing, pravi takole: »Digitalizacija, mreženje in elektromobilnost bodo temeljito spremenili našo panogo. Zato bomo našo kulturo upravljanja prilagodili novim gibanjem. Bolj ko kdaj do zdaj bo pomembno, da bodo naši menedžerji mednarodno izkušeni in raznovrstni. Spodbujali bomo voljo po diskusiji in samostojnem odločanju, dovoljevali bomo, da se zgodijo tudi napake, pomagali pri samopopravkih, okrepili podjetniško miselnost in delovanje, se zavzemali za agilnost in poskušali še okrepiti sodelovanje v vsej skupini.«
Nato pa še: »Uradni jezik v skupini bo odslej angleščina. S tem bomo lažje dostopni tudi za vrhunske mednarodne vodilne moči. Kot globalno usmerjeno podjetje potrebujemo najboljše ljudi z vsega sveta.«
Do leta 2021 bodo vse te zahteve veljale kot prehodna faza, potem kot obvezne smernice, so poudarili pri Volkswagnu.
Če bi bili zlobni, bi lahko glede prvega dela izjave vprašali: Ali doslej ni bilo tako? Tudi Blessing je pri Volkswagnu na svojem položaju že kar nekaj časa, jasno pa je, da je 'dieselgate' pri največjem nemškem avtomobilskem izdelovalcu povzročil hude težave. Vse bolj kaže, da je na neki način v Wolfsburgu lani razneslo nekakšno podjetniško nuklearno bombo.
Nekaj neposrednih žrtev smo lahko prešteli takoj, tudi šef podjetja je kar hitro uvidel, da je položaj zelo slabo ocenil in ni resno jemal opozoril, ki so se pojavljala že kar nekaj časa pred dokončnim velikim pokom.
Od tedaj se je v Wolfsburgu veliko spremenilo. Starih struktur skorajda ni več, na vseh ravneh zdaj delujejo novi kadri. Predvsem inženirjem vsi pripisujejo kontaminacijo z lažnimi podatki in fiktivnimi rezultati, takšnih, ki bi jim zaupali, skorajda ni več.
Čeprav se zdi Blessingova izjava za javnost predvsem beg pred težavami, ki se še naprej kopičijo, je razumljiva tudi na drugačen način. Profilu vase zaverovanih iskalcev hitrih uspehov je odzvonilo.
Volkswagen kot inženirsko podjetje je preteklost. Imajo zdaj priložnost elektroniki?