Sneg čuva glave!

19. 12. 2007
Deli
Vladimir Stankovič

Večina voznikov je prepričana, da so zimske vozne razmere le takrat, ko sneži ali ko so ceste okovane z ledom. Fatalna zmota! O zimskih voznih razmerah lahko govorimo že, ko se temperature približajo ledišču in ko mrzel asfalt le stežka ponuja oporo ravno tako podhlajenim gumam.

Zlasti nevarna so jasna poznojesenska ali zimska jutra in večeri, ko se asfalt zaradi temperaturnih razlik orosi. Z grozo opažam, da se v takih razmerah večina voznikov obnaša, kot da vozijo po suhi cesti, in prepričan sem, da bi natančnejše analize jasno pokazale, da je prometnih nesreč v takih dneh največ. Večje število smrtnih žrtev v letošnjem letu lahko delno pripišemo tudi lanski ‘zeleni’ zimi.

Da spregovorim o pasteh zgodnje zime, me je spodbudila neverjetna brezbrižnost stroke in ne nazadnje tudi medijev do te težave. Medtem ko časopisne stolpce in TV-poročila preplavljajo žalostne in prevečkrat senzacionalistične novice o novih žrtvah, ki jih jemljejo ceste, državni uradniki zgolj grozijo z višjimi kaznimi in kot poglavitni vzrok za katastrofalno situacijo navajajo neprilagojeno hitrost ter objestne voznike. Nihče izmed njih ni pripravljen prevzeti odgovornosti za prenizko raven izobraženosti voznikov (skupaj s slabim obvladovanjem osnovnih vozniških veščin) ter za obupno stanje slovenskih cest, ki so prevečkrat drsališča tudi v suhem in toplem vremenu, kaj šele v zimskih dneh!

Težko je verjeti, da živimo v državi, ki želi biti del razvite Evrope, a ne vidi potrebe po izpopolnjevanju voznikov in izgradnji preventivne prometne infrastrukture, kamor poleg poligonov varne vožnje sodijo tudi dirkališča.

Upamo lahko le, če mi dovolite malo cinizma, da bodo neusmiljeni kapitalisti (z novodobnimi tajkuni na čelu! ) videli zaslužek v reševanju človeških življenj in nam začeli graditi poligone ter ponujati šole varne vožnje. Medtem ko čakamo na to, pa je pametno vzeti usodo v svoje roke in s previdno ter premišljeno vožnjo v teh zimskih dneh poskrbeti za lastno varnost.

Še najbolj pa nam lahko pomaga narava sama: če bo snežni plašč znova presenetil cestarje (! ? ) in nas prekril kot pred nekaj leti, bomo zmanjšali neprilagojeno hitrost, prenapeteži se bodo ohladili in marsikakšna glava bo ostala cela ali vsaj manj razbita. Pa naj kdo reče, da ni res, da sneg čuva glavo – tudi če jo malce zebe.

Vladimir Stankovič DD (dirkačev dnevnik)

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol