Lepo je sicer videti, da pristojne ministre prometnovarnostna problematika skrbi toliko, da jih včasih oblijejo solze, a bodimo realni - rešile ne bodo ničesar.
Čustva pri razpravi o tem, kako izboljšat prometno varnost, na splošno niso dobrodošla. Povzročajo namreč slabo premišljene izjave in dejanja, to pa seveda prometni varnosti ni v prid. Ko prometni minister izjavi, da bo moral biti DARS tisti, ki bo skrbel za čim večjo prometno varnost, razumnega človeka seveda oblije pot. Kako DARS? Če govorimo o varnejših cestah, morata biti prav prometno ministrstvo in prometni minister tisti, ki poskrbi, da bodo tehnični standardi zapovedovali dovolj varne ceste, graditelji in vzdrževalci pa morajo te standarde le spoštovati. Enako velja za notranje ministrstvo: policija seveda ne piše zakonov, policija jih izvršuje - zakone naj pišejo na ministrstvu. In Policija je na področju prometne varnosti naredila največ - težava se pojavi v nadaljevanju postopka, torej pri izterjavi, tožilstvu, sodstvu.
Ministrica Kresalova je omenila, da se bo moral spremeniti odnos do spoštovanja predpisov, do alkohola za volanom . . Res je. A za to bodo naprej morali poskrbeti ne le tisti, ki zakone pišejo (in roko na srce: doslej so, vsaj pri ZVCP, svoje delo opravili izredno zanič, pa jim za to ni treba odgovarjati, kaj šele, da bi jih zasluženo postavili na cesto), ampak tudi tisti, ki jih izvršujejo. Policija, recimo, je vse prevečkrat nevidna. Nepravilno parkirani avtomobili nekaj sto metrov od policijske postaje, že leta in leta, pa niti ene napisane kazni. Seveda, ljudje zato mirno igrnorirajo može v modrem.
Policijski avto na semaforju, policista v njem mirno opazujeta mopedista, ki se hladnokrvno odpelje skozi rdečo luč na semaforju. Kot da policije ni zraven. In tako bo storil tudi naslednjič, saj policista ne zapeljeta za njim in ga ne kaznujeta.
Nič čudnega ni, da je videti, kot da policijo najbolj skrbi polnjenje proračuna na mestih, kjer so prihodki zagotovljeni. Točno tako je namreč tudi videti, ko človek opazuje takšne stvari. In tudi tega problema se bo treba lotiti. Brez solz, le s trdo roko. Enako velja za zakonodajo. Resno, a brez milosti do tistih, ki najbolj ogrožajo soudeležence v prometu (in tu so na prvem mestu alkoholizirani vozniki). In vse skupaj seveda brez ljudi, ki se so se doslej uspeli 'izkazati' s svojo nesposobnostjo.
Dušan Lukič
dusan.lukic@adriamedia.si
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del