Navidezna resničnost kot sodobna 'tehnologija' vse bolj obvladuje tudi komunikacije avtomobilskih znamk. Ker stari vzorci predstavitev in seznanjanja javnosti z novostmi hitro odmirajo, se morajo pojaviti njihova nadomestila.
Začelo se je v Združenih državah Amerike, ko so šefi številnih znamk naenkrat ugotovili, da so avtomobilske razstave izgubile svojo utemeljitev. Pravzaprav ni čisto tako – večina jih je ugotovila, da jim tista z mednarodnim pridihom v Detroitu ne prinaša več primernih odzivov, kajti na bolj lokalnih razstavah, kot je v Chicagu, Los Angelesu, New Yorku, Miamiju ali Austinu, še naprej sodelujejo.
Podobno se zdaj dogaja v Evropi in zdi se, da bo neposredna 'žrtev' tega pojava postal pariški Mondial de l 'Automobil. Ford in Volvo sta se Parizu ognila že pred dvema letoma, letos se jima pridružujejo še Volkswagen, Fiat, Alfa Romeo, Jeep, BMW, Infiniti, Nissan, Mazda, Mitsubishi, Opel in Subaru. Spisek sicer še ni dokončen, saj bi se jim najbrž lahko pridružile še preostale znamke iz koncerna Volkswagen.
Tudi za prihodnjo razstav v Ženevi se je že našlo nekaj znamk, ki se tam ne bodo pojavile, na primer Ford in tudi Volvo, ki je pred časom objavil, da bo nastop v Ženevi njihov edini na evropskih avtomobilskih razstavah.
Povsem drugačne pa so razmere na Kitajskem. Tam se zdijo avtomobilske razstave še zelo v modi, tako da se ob nepregledni množici domačih izdelovalcev morajo znajti tudi svetovne znamke in njihovi domači partnerji.
Če podrobneje pogledamo seznam tistih, ki jih ne bo na letošnjem pariškem 'Mondialu', pa se zdi, da je pomanjkanje novosti tisto, kar narekuje neprisotnost. Razen BMW-ja, Mitsubishija in Forda namreč nihče nima niti enega novega modela, ki bi ga lahko predstavil francoskim obiskovalcem.
Internetne komunikacijske tehnike pa so poenostavile prvi doseg sporočil o avtomobilskih novostih. Tako so zdaj vse bolj pojavljajo najrazličnejše predstavitve novosti, kjer je seveda vsa pozornost namenjena zgolj eni znamki in eni novosti. Doseg ciljne publike naj bi bil podoben, stroški pa manjši.
Tudi za nemški IAA v Frankfurtu septembra 2019 se obetajo spremembe. Domače znamke najavljajo precej skromnejše nastope na avtomobilski razstavi. BMW tako ne bo več potreboval lastne dvorane, ogromne hale 11.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del