Takrat še jugoslovanski ljubitelji avtomobilov (in motociklov) so 6. januarja 1967 dobili najlepše darilo: prvo številko revije Avto, iz katere je kasneje nastal Avto magazin.
Revija, ki jo držite v rokah, je prva številka 41. letnika. Zakorakali smo v peto desetletje izhajanja in prav je, da to proslavimo. Zato bomo do konca leta poleg vsega, česar ste v reviji vajeni sicer, objavljali tudi najzanimivejše članke iz naše bogate zgodovine in zato bomo, ko se zunaj malo otopli, pripravili veliko zabavo za vse tiste, ki nas berejo.
Malo statistike: v prvem letu je Avto (mimogrede, njegov obseg je bil 48 strani) objavil 20 testov. Lani smo preizkusili 168 testnih avtomobilov (in z njimi prevozili več kot 200 tisoč kilometrov). Leta 1967 smo na začetek članka 13-krat zapisali Vozili smo, lani 74-krat (in v to niso vštete predstavitve, na katerih smo avtomobile lahko le gledali, ne pa tudi vozili, in domače predstavitve). Koliko kilometrov smo zato preleteli in koliko ur prečakali na letališčih, raje ne računamo.
Pred štirimi desetletji je Avto objavil (v vsem letu, seveda) tudi en primerjalni test in na ceste pognal supertestnega Fička. Lani smo objavili štiri primerjalne teste (pet, če vštejemo še primerjavo med avtomobilom, motociklom in letalom) in sedeli za volani treh supertestnih avtomobilov. In že v svojem prvem letu izhajanja je Avto objavil prve vohunske fotografije (šlo je za Renaulta 6), lani pa smo v vsaki številki napovedovali nove avtomobile in vam jih pokazali tudi pol leta prej, preden so se proizvajalci odločili, da jih javno predstavijo.
Vseeno je zanimivo: povečala sta se obseg in kakovost dela (tudi zato, ker sodobna tehnika omogoča veliko več), osnove pa ostajajo enake. Odlično avtomobilistično revijo se da namreč ves ta čas delati le na en način: podprto s tistim, kar sami izmerimo, z novinarji, ki imajo na tem področju desetletja izkušenj in lahko realno sodijo o avtomobilih, in predvsem brez kakršnegakoli usmiljenja do tistega, kar ni dobro. Ostro, a fer.
Naši seznami testnih avtomobilov in predstavitev tudi za letos kažejo, da tempo ne bo popustil. Prej nasprotno. Še posebej zato, ker smo si naložili še več dela: prenovljene spletne strani, na katerih boste kmalu našli tudi vsak dan sveže vohunske fotografije; več poudarka podrobnejši tehniki; boljše fotografije; več informacij.
V letošnjem letu boste lahko v Avto magazinu tako še bolj uživali. In ker smo izšli tik po novem letu: srečno 2007 in veliko varnih kilometrov!
Dušan Lukič, odgovorni urednik
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del