Ford je v začetku septembra pripravil evropski dogodek za svoje trgovce, nanj pa povabil še vodilne borzne analitike in evropske medije.
Novo amsterdamsko 'Ziggo Dome' smo, skupaj s fordovci, skoraj povsem napolnili. Odločili so se za nekakšen množičen 'team-bulding', na katerem so Alan Mulally in njegovi poskušali prepričati zaskrbljene Fordove trgovce, naj se ne bojijo prihodnosti.
Na takšnih dogodkih so najpomembnejši del predstavitve novih modelov izdelovalca in Ford je napel vse svoje mišice. Tu je stala široka in povsem obnovljena paleta lahkih gospodarskih avtomobilov, od največjega s preprostim imenom Transit do tistih manjših in različnih, namenjenih prevozu tovora ali ljudi, z dodatki, kot so Tourneo, Costum, Connect ali Courier. Predvsem zadnji je bil zanimiv, a smo ga videli le za trenutek, ko so ga spustili iz zraka na tla in ga nato spet skrili. Na trg ta avtomobil v formatu Citroënovega Nema prihaja šele čez dve leti. Tu je stal tudi novi EcoSport, Fordova nova izdaja evropskega Fusiona, ki so ga za trge v Južni Ameriki povsem predelali in ima zdaj videz majhnega terenca. Tudi ta naj bi bil od prihodnjega leta dober za Evropo. Prav tako kot terenec Edge, za številko večji od Kuge. Mulally je za Evropo napovedal še novega Mustanga.
Za zanimiv vložek sta s svojimi vprašanji poskrbela britanski in nemški trgovec. Medtem ko britanski z oblikovanjem vprašanja za Mulallyja o tem, ali bodo pri Fordu še ohranili majhne trgovce, ni imel težav, je salvo smeha požel Nemec, ki je – zaradi težav prevajalske službe, ki ni zmogla prevoda iz nemščine v angleščino – spraševal kar v mešanici obeh jezikov. Seveda ga je bilo težko razumeti, a izkazalo se je, da je s svojim vprašanjem kar zadel – zakaj Ford nima kakšnega manjšega in predvsem cenejšega modela, na primer takšnega, kot je Dacia.
Odgovor, da pri Fordu menijo, da morajo imeti za vsak razred primeren model, je bil manj presenetljiv kot to, da je Fordov šef dal vedeti, da je tudi v njihovih evropskih načrtih mogoče nekaj za nastajajoči razred cenovno privlačnih avtomobilov, kjer je z novostmi 'vžgala' Dacia. Za Evropo še pred nekaj leti takšnega odgovora že ne bi dobili. Časi se spreminjajo in Fordova obzorja tudi. Seveda zaradi tega, ker je njihov sedanji položaj vse prej kot rožnat. Kljub zelo sveži in privlačni ponudbi različnih modelov so zmogljivosti v evropskih tovarnah izkoriščene zgolj dvotretjinsko, to pa pomeni tudi rdeče številke. Na to pri Fordu gledajo zelo grenkobno, saj jih je prav evropska podružnica pred petimi leti pomagala reševati tudi na globalni ravni.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere