Tomaž Porekar: Moški in ženske

29. 12. 2013
Deli
Tomaž Porekar: Moški in ženske

Je za uspešno vodenje podjetja potrebna starost? Številni dokazi tej trditvi nasprotujejo.

Pa je že marsikdo slišal, da za takšno ali drugačno delo ni dovolj star... Je za uspešno vodenje avtomobilske družbe pomemben spol? Seveda ne, a imenovanje Mary Barra za prvega 'moža' ameriškega General Motorsa, je bila prava senzacija.

Toda Mary Barra dela v General Motorsu že 31 let. Stalno se je vzpenjala po hierarhični lestvici, na povsem različnih funkcijah, in že ko so jo pred tremi leti imenovali na povsem 'moško' mesto, za podpredsednico, odgovorno za razvoj izdelkov, je bila to presenetljiva odločitev. Za svojo naslednico jo je postavil Dan Akerson, po izobrazbi, duši in miselnosti večni mornariški časnik, ki mu je uspela do takrat povsem nemogoča naloga – iz General Motorsa narediti dobičkonosno podjetje.

Mary Barra bo tako prevzela zelo nehvaležno nalogo, saj se bo morala boriti proti predsodkom, proti temu, da ženske ne zmorejo voditi avtomobilskih podjetij, in proti temu, da mora tudi prihodnjih pet let General Motors vsako poslovno četrtletje končati z dobičkom.

Na to, da bi se kateri od kandidatov, ki so bili tudi v igri za Akersonovo nasledstvo in so bili pri GM do zdaj enaki Barrovi, odločil, da si poišče drugo zaposlitev, bomo še morali počakati. Ambicije so včasih močnejše od zdravega razuma, sploh če so po sredi težave z bojem proti predsodkom.

Po črnem predsedniku ZDA (afriškem Američanu, kot bi po političnem pravoreku rekli čez lužo) zdaj še ženska za volanom General Motorsa ... Kot da ta in druge avtomobilske znamke nimajo ženskih kupcev, kot da avtomobile lahko vozijo zgolj moški. Saj nismo v Saudski Arabiji.

Ob napredovanju Mary Barra so pravzaprav vsebinsko veliko pomembnejše novice iz GM ostale povsem v ozadju. Pa je odločitev, da se bo Chevrolet umaknil iz (zahodne) Evrope, da ne bo več Holdna v Avstraliji, da je ameriška država odprodala zadnje delnice GM, da se bodo odpovedali tudi nejasni zgodbi z nakupom deleža v francoskem PSA Peugeot Citroën in da niso več lastniki bivšega lastnega podjetja Ally (za financiranje avtomobilskega posla), za uspešnost General Motorsa v prihodnjih nekaj letih veliko bolj pomembna kot pa to, katerega spola bo oseba na vrhu.

Mary Barra bo lahko na vrhu GM uspešna le toliko, kolikor ji bodo v pomoč vsi njeni moški, ki so tam, da opravijo svoje delo. Seveda to velja tudi za ženske, ki jih v GM v službi prav tako ni malo. Saj je tudi usoda naše premierke bolj odvisna od tega, ali bo še naprej uspešno povezovala za skupni interes, in manj od tega, kaj bo storil njen 'ustanovitelj'.

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del