Tomaž Porekar: Se superluksuz splača?

16. 2. 2013
Deli
Tomaž Porekar: Se superluksuz splača?

Ali je izdelava superluksuznih avtomobilov dobičkonosna?

Če vprašate Mercedes-Benz, vam sicer ne bodo odgovorili,a pred kratkim so ugasnili Maybach. Z njim so hoteli biti vsaj tako dobri kot BMW z Rolls- Royceom. Britanska hčerinska družba münchenske znamke BMW na leto zdaj proda več kot tri tisoč avtomobilov (leta 2011 rekordnih 3.538). S tem se je vrnila v leta, polne slave (sedemdeseta prejšnjega stoletja), vemo pa, kakšen je bil tedaj poslovni uspeh – neprepričljiv. BMW poslovnih podatkov o Rolls-Royceu ne objavlja.

Bentley, drugo znamko iz nekdanjega skupnega 'gnezda' superluksuznih avtomobilov, je pred desetletjem kupila skupina Volkswagen. Leta 2011 so prodali 7.003 avtomobile. Tudi za Bentley podrobnosti o finančni uspešnosti podjetja niso znane.

Bentley je presenetil lani v Ženevi. Zaprepadeni smo obstali pred študijo superluksuznega terenca EXP 9F. Kasneje se je s superluksuzno študijo Urus na salonu v Pekingu predstavil še Lamborghini. Niso smeli zaostajati za Bentleyjem, ker je prav ta italijanski izdelovalec traktorjev v poznih osemdesetih letih prejšnjega stoletja izdelal nekaj primerkov terenca LM002.

Terenci so edina zvrst avtomobilov, ki v razvitem svetu kaže na rast prodaje. Zakaj ne bi torej kaj takega potrebovali tudi superbogati?

Toda Bentleyjev eksperimentalni 9F je oblikovno povzročil precej zgražanja večine strokovnjakov, zato je nekaj mesecev kazalo, da Volkswagnov šef Piëch ne bo dal zelene luči za prvi Bentleyjev SUV.

Potem pa se je tudi gospodarski položaj v večini sveta (razen v Evropi) precej razbistril. Pa še nekaj se je zgodilo. Avtor EXP 9F, oblikovalec Dirck van Braeckel, se je moral po 13 letih pri britanski znamki preseliti nazaj v Volkswagen, njegova zamenjava pa je Luc Donkerwolke, prejšnji oblikovalec Lamborghinija in Seata. Pa tudi vrhovni šef pri Bentleyju je zdaj nov, Wolfgang Schreiber je zamenjal Wolfganga Dürheimerja, ki je postal šef konstrukcije in razvoja pri Audiju. Zdaj kaže, da bo Bentely vseeno razvil terenca. Zanj bodo uporabili skupno platformo, na kateri bo nastal tudi naslednik Audijevega Q7 (ter njegovi izvedenki Q8 in Q9). Bentley Falcon pa bo povsem drugačen, kot je bil EXP 9F, elegantnejši in vsekakor ne tako tovornjaškega videza.

Na neki način je to tudi odgovor na vprašanje, ali se splača izdelovati superluksuzne avtomobile.

Če jih lahko prodaš, se splača. Pri tem je dober zgled Porsche, kjer že več kot polovica vseh prodanih avtomobilov ni več 'pravih' Porschejev. A to je že druga zgodba ...

Bolj zanimivo je vprašanje, ali bo tudi Rolls-Royce imel SUV!