Tomaž Porekar: Sedmič

Če si izdelal že več kot 26 milijonov izdelkov, kot je Volkswagen Golfov, potem ima stvar seveda izreden pomen.

9. 9. 2012

Zdaj je največji nemški avtomobilski koncern pred prelomnico, saj bodo dosedanji šesti rod Golfa zamenjali z naslednikom, od katerega je odvisno marsikaj. Navsezadnje se samo v Wolfsburgu dnevno z izdelavo več kot 4.000 Golfov ukvarja okoli 20.000 zaposlenih (od 51.600 vseh).

A veliko pomembnejše za Volkswagen je seveda to, da bo Golf VII znova mejnik v svojem razredu. Ni čudno, da nižjemu srednjemu razredu pravimo tudi Golfov razred. Za sedmi rod je bilo treba narediti tako rekoč vse na novo. Šef konstrukcijskega oddelka in član uprave Ulrich Hackenberg je eden najbolj izkušenih avtomobilskih konstruktorjev. Njegova je bila osnovna zamisel ob konstruiranju petega Golfovega rodu leta 1998. Nato je, ko je bil Golf V že skoraj narejen, leta 2002 odšel k Audiju. Tam je bil avtor zasnove večine sedanjih Audijev, modularne platforme za vzdolžno vgrajene motorje. Od 2007 je nato spet bil odgovoren za Volkswagnov konstrukcijski oddelek. Tam so že začeli konstruirati naslednika Golfa VI, še preden je ta sploh začel prihajati s tekočih trakov (od leta 2008).

Interni načrt, kako naj bi do leta 2018 Volkswagen postal največji izdelovalec avtomobilov na svetu, ima naslov Mach 18. Osrednji del tega načrta je poenostavitev vseh opravil pri izdelavi avtomobilov. Treba jih bo izdelati okoli 10 milijonov na leto. Seveda je že zdaj jasno, da jih bo največ narejenih prav na konstrukcijski osnovi, ki jo je Hackenberg s svojim moštvom poimenoval Modularer Quer-Baukasten. Gre za konstrukcijsko osnovo, platformo ali arhitekturo, vsak od izrazov je uporaben, pri kateri so še poenostavili izhodišča za uspešno prilagajanje različnim zahtevam sestavnih delov glede na model. Modularna platforma za prečno vgrajene motorje bo pri Volkswagnu in njegovih znamkah omogočila, da bodo lahko na njej razvili okoli 45 karoserijskih različic (modelov bo manj) v dveh velikostnih razredih, že omenjenem 'Golfovem' in tistem pod njim, rekli bi lahko 'Polovem'. Z novo platformo bodo enostavneje skonstruirali tako naslednike Tiguana kot terenca v Polovi velikosti.

Sedmi Golf bo tisti z zagotovo kar precejšnjim številom izdelanih avtomobilov. Hackenbergovo moštvo se mu je seveda temeljito posvetilo, tako da ni novost zgolj platforma za prečno vgrajene motorje, ampak so hkrati tu še nove generacije motorjev in tudi povsem drugačna zasnova elektronskih pripomočkov.

Za vse to so porabili okoli dve milijardi evrov. A je bil tudi tu cilj jasen. Samo za konstruiranje novih modelov bodo s to novostjo lahko zmanjšali stroške za okoli 20 odstotkov. Za približno enak odstotek naj bi se zmanjšali tudi proizvodni stroški, čas izdelave pa je krajši kar za tretjino.

Izbrali smo drugačen pristop. Ga boste podprli?
V nasprotju z ostalimi mediji smo se odločili, da svoje spletne vsebine ohranimo brezplačne za vse. V času, ko je sledenje aktualnim informacijam nujno, verjamemo, da si vsak od nas zasluži dostop do natančnega in celovitega pregleda vsebin. Poleg tega pa tudi neomejen dostop do kakovostnih lifestyle vsebin.
Vsak prispevek, velik ali majhen, je dragocen in ključnega pomena za našo uredniško neodvisnost.

Podpri in prispevaj

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri