Dlje kot pri Škodi se med vsemi evropskimi znamkami z avtomobili ukvarjajo le pri Mercedesu in Peugeotu, Škodi pa je med vsemi 'vzhodnoevropskimi' znamkami uspel najbolj neverjeten preobrat.
Od leta 1991, ko je Volkswagen prevzel tretjinski delež v podjetju iz češke province, mesto Mlada Boleslav leži osemdeset kilometrov severovzhodno od Prage, in od 172 tisoč izdelanih avtomobilov do leta 2012, ko so jih naredili že 940 tisoč, je Škoda zagotovo presegla vsa pričakovanja.
Pri Škodi sicer lepo skrbijo, da vse, kar je bilo, ostaja ohranjeno. A kot član koncerna, ki se je odločil, da bo leta 2018 postal vodilni med svetovnimi avtomobilskimi izdelovalci, ima nalogo, da bo tudi Škodin napredek hiter in prepričljiv.
»Naša naloga je, da bomo do leta 2018 naredili vse za prodajo poldrugega milijona avtomobilov znamke Škoda,« pravi Winfried Vahland, šef Škode, in pri tem misli tudi na obetaven kitajski trg. Opredelitev, kakšni naj bodo ti avtomobili, da si bodo našli primerne kupce, pa je tudi zanimiva: »Osredotočiti se moramo na primerno razmerje med ceno in vrednostjo, uporabnostjo in prostornostjo.«
S skoraj enakimi besedami cilje Škodinega oblikovanja opredeli prvi oblikovalec Jozef Kabaň. Nobenih olepšav ni pri njegovi predstavitvi. »Svoj sanjski avtomobil sem že zdavnaj uresničil, imel sem namreč čast in priložnost, da sem sooblikoval Bugattija Veyrona,« pravi Kabaň. Slovak je v Volkswagnov oblikovalski oddelek prišel že zelo zgodaj po koncu šolanja. »Kot mladenič na začetku dvajsetih sem bil najmlajši v Volkswagnovem oddelku, ki ga je vodil Peter Schreyer (zdaj zaposlen pri Kii)'. Kasneje je Kabaň odšel k Audiju, pa se spet vrnil v Volkswagen in med drugim delal za Bugatti. Zdaj je že tri leta v Škodi, njegovi izdelki pa prihajajo kot po tekočem traku. Najprej smo spoznali Rapida, potem Octavio. Tudi pod predelave Superba in Yetija se je podpisal Kabaň. V prihodnjem letu se jim bo pridružil še par Fabij (petvratna in kombi), v letih do usodnega 2018 pa se bo iz Kabaňovega oddelka na tekoče trakove v Škodinih tovarnah preselilo še lepo število novosti. Med njimi so tudi naslednika Superba in Yetija ter še nekaj drugih zanimivih stvaritev. Naši bralci že poznajo Snowmana (čeprav ime še ni dokončno potrjeno), tudi dodatna različica že predstavljenih modelov bo popestrila izbiro. Pa Roomster bo med njimi, a tudi tega bo Jozef Kabaň preuredil tako, da ne bo več izstopal z nenavadno obliko in tudi več prostora bo ponujal.
Jozef Kabaň ni srečen, če omeniš, da je Yeti s prenovo izgubil nekaj samosvojega značaja, a pravi takole: »Ko se odpravljamo na pot, ki pomeni zadovoljiti okuse veliko več kupcev, si nenavadnosti ne moremo več privoščiti.«
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del