Med tem ko sta nemški BMW in francoski PSA potihoma prenehala sodelovati pri edinem skupnem projektu, razvoju in izdelavi manjših štirivaljnih motorjev, se druga nemško-francoska povezava (z dodatkom japonskega), torej Daimler in zveza Renault-Nissan kar občutno širi.
To sta na skupnem nastopu pred novinarji tudi potrdila 'šefa' obeh skupin, Dieter Zetsche in Carlos Ghosn. Od nekaterih manjših projektov na evropski ravni se zdaj namreč skupno sodelovanje seli na vse večje. 'Zdaj že iščemo sinergične učinke na vseh trgih,' je to razložil Ghosn. Pa tudi dodal, da je pač največje prihranke mogoče doseči pri največjih, svetovnih projektih.
Res je zanimivo, kako sta lahko dve v vseh pogledih tako različni organizaciji, kot sta ti, dosegli že toliko skupnih točk. V Nissanovi ameriški tovarni bo namreč prihodnje leto stekla izdelava novih štirivaljnih motorjev, ki jih bo Mercedes-Benz vgrajeval v svoje v ZDA izdelane avtomobile, saj bo tedaj stekla izdelava naslednika razreda C tudi v Ameriki. A motorje bo kasneje uporabljal tudi Infiniti. Za Evropo so v konstruiranju in pripravi skupni tri- in štirivaljni bencinski motorji s turbo puhali in neposrednim vbrizgom. Razen tega je v zadnji fazi priprave na začetek izdelave in prodaje Infiniti Q50, v katerem bo za pogon skrbel Mercedesov turbodizel v navezi s samodejnim menjalnikom.
Med tem ko Mercedes-Benz že nekaj časa prodaja Citan, razvit iz Renaultovega Kangooja, se bo prihodnje leto na trgu pojavil Infiniti Q30 (kot študija je stal v Frankfurtu), ki bo uporabljal platformo Mercedesa razreda A. Daimlerjeve azijske znamke tovornih avtomobilov pa že nekaj časa dobivajo različice manjšega kombija, ki jih zanje izdeluje Nissan.
Seveda pa je za nas najzanimivejši projekt Edison, torej sodelovanje Renaulta in Daimlerja pri zasnovi in izdelavi Renaultovega Twinga in Smarta. Obe znamki se sicer na izdelavo že intenzivno pripravljata, a najprej bodo novosti prišle iz Smartove tovarne v francoskem Hambachu. Tam bo zgodaj prihodnje leto nared novi dvosedežni Smart, ki ga bodo izdelovali vzporedno s starim (tega bodo večinoma poganjali elektromotorji). Tudi Renault bo dobil svojo različico dvosedežnika, a ta še ni načrtovana niti za prihodnje leto. Bosta pa naslednika Renaultovega Twinga in Smarovega Forfoura imela skupno platformo, ki bo uporabljala precej sestavnih delov iz projekta iz Hombacha. To pomeni tudi zasnovo z motorjem in pogonom zadaj, učinkovito izrabo prostora (kot jo je predstavil Smart v svoji frankfurtski študiji Fourjoy), a po zagotovilih obeh šefov tudi povsem samostojen videz. Na trg naj bi oba prišla v drugi polovici prihodnjega leta.
Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere