Tomaž Porekar: Trenutki neprijetnosti pri BMW-ju

18. 2. 2017 | Tomaž Porekar
Deli
Tomaž Porekar: Trenutki neprijetnosti pri BMW-ju

Maja bo šef BMW, Harald Krüger, že dve leti na čelu podjetja in možnosti, da bi vtisnil svoj način delovanja se šele nakazujejo. Krüger je nasledil veliko bolj karizmatičnega in javnosti znanega Norberta Reithoferja.

S Krügerjevim napredovanjem (tako kot Reithofer je bil prej v upravi odgovoren za produkcijo) je posledično iz uprave BMW odšel Herberet Diess, zdaj šef znamke Volkswagen, ki je bil sicer tudi kandidat za vodenje BMW. Septembra 2015 je, že na odru razstavnega prostora BMW na frankfurtski avtomobilski razstavi, Krügerja tik pred začetkom nastopa obšla slabost. To pa je le ena od neprijetnosti, ki so zaznamovale njegov začetek 'vladanja' pri BMW.

Sta Active in Grand Tourer ubila ugled športne premijske znamke?

O Reithoferjevi strategiji podznamke BMW i oziroma poti v elektromobilnost so v upravi kmalu začeli dvomiti. Prodajni rezultati se nikakor niso skladali s pričakovanji. Krüger se je moral soočiti tudi z očitki znamki BMW, da je z uvedbo modelskega dvojca Active in Grand Tourer razvodenela ugled športne in mlade premijske znamke. Niti eno niti drugo ni bila njegova odločitev. K sreči se je vsaj strategija nove platforme s sprednjim pogonom izkazala za odlično, ker se je prodaja modelov, zasnovanih na tej platformi, občutno povečala.

Ne nazadnje mu tudi lanskega sestopa BMW z mesta vodilne premijske znamke ni mogoče očitati, saj je bil bolj posledica spremenjene strategije največjega tekmeca.

Oblikovalske okrepitve: Kaban od Škode k BMW-ju

Pa vendar je tudi eden od receptov Mercedesa, kako priti do prvenstva, pri BMW imel posledice. Oblikovalska strategija tekmeca iz Stuttgarta je začela prinašati sadove. Münchenčanom pa že nekaj let najbolj očitajo konzervativno politiko pri oblikovanju novosti. Tudi zato so v vodstvu podvomili o vodji oblikovanja pri znamki BMW. Karim Habib, k BMW se je vrnil leta 2011, se je umaknil, z radikalno potezo pa pri znamki iščejo izhod iz oblikovalske krize – od sredine leta bo prvi oblikovalec Slovak Jozef Kaban, tisti, ki je dal novo podobo vsem sedanjim Škodam.

Najbrž bo prav Kaban tisti, ki bo poiskal tudi svoje neposredne sodelavce, saj je oblikovalec zunanjosti pri BMW, Hrvat Domagoj Dukec, napredoval do prvega oblikovalca podznamke BMW i.

Vodenje BMW mora biti v tem času kar naporno, odločitve pa neprijetne. Že sprememba strategije glede elektromobilnosti in podznamke BMW i je pomenila nekakšen udarec v trebuh za nekdanjega šefa Reithoferja, ki zdaj sedi v nadzornem odboru. Krüger pa nima možnosti, da bi se oziral na kogarkoli drugega, saj mora s pravimi rešitvami najprej zagotoviti to, da bo BMW manj na udaru kritikov – zunanjih in internih.

Tomaž Porekar

Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del