Uvodnik Dušan Lukič: Ekstremisti

28. 7. 2011 | Dušan Lukič
Deli
Dušan Lukič

Nova prometna zakonodaja (seveda) še vedno buri duhove. Le kako jih ne bi, če pa so jo pisali in jo komentirajo ekstremisti.

V prvem primeru gre za ekstremna neznanja glavnih akterjev ustvarjanja in določanja kazni, v drugem za tiste, ki se jim zdi še premalo ostra. Fraza Kazen ni davek je le dokaz omejenosti tistih, ki jo (tudi na TV) uporabljajo. Pri tem namreč pozabljajo, da napake dela vsakdo, prometni prekršek pa se (dokazano) lahko zgodi tudi tistim, ki jim je glavni in edini cilj v življenju vožnja po predpisih. Vsaka petstota vozniška odločitev je pač napačna in temu dejstvu se ne da ubežati. In namesto da bi se ukvarjali z nevarnimi kršitelji, ki kršijo iz navade in namenoma, se poskušajo ukvarjati s tem, kako čim bolj zagreniti življenje nekomu, ki enkrat na leto malček prekrši omejitev hitrosti in ima smolo, da ga pri tem dobijo.

Za primer si poglejmo, kakšno je razmerje med zagroženo kaznijo za najcenejšo prekoračitev hitrosti na avtocesti in najnižjo kaznijo za več kot 1,2 promila alkohola v krvi. Pri nas (po predlogu novega zakona) je razmerje 1 : 20, pri severnih sosedih 1 : 40. Po domače: tam znajo mnogo bolje ločiti nevarne od nenevarnih prekrškov. Tam niso bedaki.

Ali pa recimo dejstvo, da je kazen, zagrožena za pobeg policistom, precej nižja od kazni, zagrožene za najhujše prekrške – in te običajno delajo najhujši, policiji že dolgo znani prekrškarji. Drugače povedano: nova zakonodaja kar vabi k temu, da pijanci in mnogo prehitri enostavno pobegnejo policiji.

Da o tem, da so recimo razredi, v katere padejo prekoračitve hitrosti, skoraj enaki, ne glede na to, ali gre za mestno štiripasovnico z omejitvijo 70 kilometrov na uro ali pa za cono omejene hitrosti ali celo za območje umirjenega prometa, sploh ne govorimo. Kako je lahko 80 kilometrov na uro na štiripasovni vpadnici z omejitvijo 70 km/h enako nevarnih (enaka kazen namreč pomeni, da zakonodajalec meni, da sta prekrška enako nevarna) kot 40 kilometrov na uro v 'coni 30' ali 20 kilometrov na uro namesto 10 v območju umirjenega prometa? Prvič gre za dobrih 10 odstotkov prekoračitve, drugič pa za četrtino ali celo 100-odstotno prekoračitev ...

Očitno imajo prometni ekstremisti za ekstremno nevarne predvsem tiste, ki predpise kršijo najmanj in povzročajo najmanj nevarnosti.

Dušan Lukič