Veliki trije

Zgodb je nešteto. Svojo zgodbo piše vsak izmed šestih milijard ljudi na svetu. Zgodbe nastajajo v sožitju dveh, treh ali več ljudi. Človekova inovativnost in sla po novem piše nove zgodbe. In človekova domišljija piše spet nove zgodbe. Nekatere, še posebej tiste resnične, so zanimive – ali pa tudi ne – le ‘avtorju’, druge so zanimive le igralcem v njej, tretje so zanimive tudi drugim. Zgodb je nešteto.

5. 7. 2007

Še zavedamo se ne, v koliko zgodbah nastopamo sami, čeprav le posredno. Če kupite in vsaj delno preberete Avto magazin, postanete del njegove zgodbe. Če ga kupujete redno, ste v njo že bolj vpleteni. In če ga soustvarjate, ste eden izmed glavnih igralcev.

Avtomobilizem je – dokazano – izjemno zanimiva tema, ki zanima ljudi vseh starosti, vseh spolov in vseh drugih kategorij, ki jih strokovnjaki lahko naštejejo. Ene zanima avtomobilizem kar tako - temu rečemo konjiček; druge zato, da se imajo v družbi o čem pogovarjati; tretje pa zanima preprosto zato, ker kupujejo avtomobil, ki je v povprečju za stanovanjem človekov drugi največji nakup v življenju. Čeprav se časi menjajo, je to vedno hvaležna tema. Tudi po zaslugi novosti, ki jih predstavljajo avtomobilske tovarne.

Mene so v avtomobilizem že v zgodnjih letih ponesle radovednost, široka uporabnost in tehnika, ki jo je mogoče precej poceni preizkusiti. Predvsem bistveno ceneje kot pilotiranje vojaških lovcev ali vesoljskih plovil. V tistih časih izbire ni bilo dosti; v domačem jeziku smo vsi podobno misleči odraščali ob Avtu in kasneje ob Avto magazinu.

Vsak seveda zgodbo jemlje po svoje. Ker je takšna revija vedno zasnovana na mnenju, me je vedno zanimalo, kdo stoji za članki, čigavo je to mnenje. Niti najmanj nočem nikomur narediti krivice, ampak zaradi spleta okoliščin so se mi iz sedemdesetih let prejšnjega stoletja v spomin zapisala tri imena.

Da sem postal eden izmed glavnih igralcev, je bil spet kriv splet okoliščin (in sploh nenamerno krmarjenje v tej smeri). Mladostne misli mi niso dale miru; enega za drugim sem vse tri spoznal osebno in iz njih vlekel zgodbe in zgodbice. Čeprav smo postali sodelavci oziroma poslovni partnerji, sem do njih obdržal in utrdil mnogo prej zgrajeno spoštovanje.

Saj ni nič posebnega in verjetno ne bo zabeleženo v nobenih analih, ampak pred kratkim mi je uspelo na istem mestu srečati vse tri hkrati, jih posaditi na isto klop in fotograf je pritisnil na sprožilec.

Izraz idol je v tem primeru krepko premočan, so pa vsi skupaj oziroma vsak posebej po svoje vplivali na blagovno znamko ‘Vinko Kernc’. Ker so vsi trije še krepko aktivni in se še naprej srečujemo, verjamem, da se bom od njih še kaj naučil.

Dame in gospodje: Andrej Sedej, Tom Pleterski, Martin Česenj!

Vinko Kernc

Kazalo 14. številke Avto magazina