Zdi se, da je nakup avtomobila iz dneva v dan težji, tudi če ne upoštevamo morebitnih denarnih težav kupca.
Prva težava je ponudba modelov. V Jugi smo tarnali, da ni kaj izbrati. 'Zunaj' je bilo veliko bolje, toda v primerjavi s sedanjostjo prava revščina. Še '91, ko smo zakorakali v kapitalizem, je bilo avtomobilov in avtomobilskih razredov bore malo. Samo poglejte denimo Daimlerja, ki je takrat premogel C, E, S in G pa še nekaj izpeljank, danes se mu abeceda začne že pri A. In seveda tudi vsi drugi, ki so s prodajnimi številkami za kako ničlo daljši od naštetih. Tudi ko ima človek sestavljen seznam, kaj od avtomobila zahteva, se ne zmore obrniti v poplavi ponudbe.
Druga težava je ponudba različic. Okej, Golfa. Ampak katerega? Golfa, Golfa Plus, Jetto, EOS, Cabrioleta, Scirocca? Samo motornih različic osnovnega Golfa je najmanj deset. Pa menjalniki ... Potem pridete v salon, prepričani, da veste, za katerega od naštetih se boste odločili, pa vas zasujejo z opremo. Posamično, v paketih. Bi DSG? Mogoče PDC zadaj? V kombinaciji z nečim je cenejši ... Hočete športno podvozje? Ne gre brez športnih platišč ... Ogledalce na senčniku in žep na hrbtišču sedeža je tudi treba doplačati. Imate vse? Torej Golf 1.4 TSI DSG 4Motion Highline plus sedem dodatnih elementov in paketkov opreme? Pazite zdaj ‒ Golf Plus je pa v akciji in vse to dobite za isti denar, le da je Plus prostorsko razkošnejši.
Kakšna navedba zgoraj morda tudi ne drži povsem, ampak sliko imate. Zelo podobno je pri vseh, od Alfe Romea do Volva. S tega zornega kota je kozarec napol prazen.
Kaj pa multipraktik, digitalni amaterski fotoaparat ali klimatsko napravo za dom, ste to že kupovali? Pri avtomobilih ni dvoma: pogledate dolžino svojega, jo primerjate z dolžino želenega in imate okvirno predstavo velikosti. Pogledate Njutonmetre in kilovate svojega in jih primerjate z želenim. Zdaj veste tudi nekaj o zmogljivostih. Opremo vam, če je ne poznate ali ne razumete, v salonih običajno dovolj dobro pojasnijo. Pa pri fotoaparatih, multipraktikih? Vsi so videti enaki, ne veste pa, kaj vam pomeni tisto, kar je znotraj. Lahko so povsem različni in ne veste, ali ta vidna razlika pomeni tudi kaj ključnega ali le načrtno mede kupce. Tu vam ponudijo klimatsko napravo za 499 evrov na posojilo, znana znamka, super. Potem jo poguglate in dobite same rezultate v (ruski) cirilici. In zdaj? Vse so na oko enake... Kupite jo danes, jutri je pri konkurenci v akciji za pol denarja. To prebrodite, zadevo vam namestijo in tri dni ste veseli, dokler ne greste na obisk k znancem, ki so za še manj denarja dobili zadevo z več funkcijami in boljšim delovanjem.
S tega zornega kota je pri avtomobilih kozarec napol poln.