Z glavo skozi zid

15. 3. 2007 | Dušan Lukič
Deli
Z glavo skozi zid

Včasih imam občutek, da državni organi (v tem primeru policija) obstajajo le zato, da bi državljanom dokazovali, da lahko počnejo neumnosti, ne da bi bili za to kaznovani.

Odličen primer je medijsko hvalisanje (seveda popolnoma neutemeljeno in zgrešeno) o povečevanju varnosti na avtocestah z uporabo fiksnih radarjev. Da je tu ali tam kak nameščen v predoru, razumem, da se policisti hvalijo s tem, kako bodo na slovenske avtoceste namestili na desetine škatel, pa je, milo rečeno, smešno.

Na slovenskih avtocestah je bilo lani od vseh prometnih nesreč manj kot 10 odstotkov takih s smrtim izidom. Pa po njih prevozimo krepko več kot 10 odstotkov prevoženih kilometrov in hitrosti so tam največje. Po drugi strani se je polovica takšnih nesreč zgodila na glavnih in regionalnih cestah, še bolj skrb vzbujajoč pa je podatek, da se jih je skoraj tretjina zgodila v naseljih.

Se spomnite silovitega trčenja pri Jeprci? Nesreč na cesti ob Soči? Tam, kjer so policisti le malo pred trčenjem nehali meriti hitrost. Fiksni radar bi divjanje po teh nevarnih odsekih zatrl že v kali – seveda pod pogojem, da slovenski policisti vendarle dojamejo, da se varnost na cesti povečuje tako, da se takšne kontrole vidi že od daleč (in s tem zmanjša hitrost). Skriti radarji za varnost ne naredijo skoraj nič, pomenijo le polnjenje proračuna.

In namesto da bi vse te škatle za radarje (in radarje same) namestili na črne točke glavnih, lokalnih in podobnih cest ali po naseljih (pa tudi če to pomeni vsakih nekaj sto metrov ob mestnih vpadnicah), da bi z njimi 'pokrili' tistih 80 odstotk-ov nesreč s smrtnim izidom, jih bodo raje nameščali na avtoceste, torej tja, kjer je njihova uporaba najmanj smiselna.

Za večjo varnost na avtocestah morajo, tako kažejo izkušnje iz tujine (in zdrava pamet vsakogar, ki se po njih dnevno vozi, ne le greje uradniški stolček), skrbeti ljudje in ne stroji. To pa pomeni več 'civilnih' avtomobilov s sistemom snemanja (Provida), ki bodo kaznovali predvsem tiste, ki vozijo nevarno (hitro namreč ne pomeni enako kot nevarno).

Premajhna varnostna razdalja, nevarna menjava pasov, prehitevanje po desni, nepotrebna vožnja po levem pasu, neuporaba smernikov, slaba osvetlitev ponoči in še in še so stvari, ki so na avtocesti veliko nevarnejše od hitrosti. Tega fiksni radar ne more zaznati – in zato je njegova uporaba na avtocesti skoraj nesmiselna.

Ampak naši policisti gredo raje z glavo skozi zid. Zato ker je tako lažje, zato ker za to ne potrebuješ prav veliko pameti in zato ker se državni proračun tako polni hitreje . .

Dušan Lukič, odgovorni urednik

Novo na Metroplay: Jan Plestenjak iskreno o enem najbolj čustvenih trenutkov njegove glasbene kariere