Zakaj prejšnja generacije Primere na cesti ne vzbudi nobene pozornosti? Ker je bila premalo opazna. Je z novo kaj boljše?
Naredili so jo za evropski okus in to se ji pozna. Z metuljčkasto masko na nosu je bolj izrazita, kot so bili primerki prejšnje generacije, in nehote zelo blizu zdaj koncernskemu partnerju (oziroma materi) Renaultu. Tudi zadek je malce bolj agresiven, zato je na cesti ni mogoče kar prezreti. V redu, toda Primerine oblike še vedno niso nič posebnega: bolj na konservativni strani in všeč večjemu krogu kupcev. Toda napredek je očiten.
To je že tretja Primera nove generacije, ki smo jo testirali, njen motor pa je imel še za dva decilitra več delovne prostornine kot prejšnji, torej okrogla dva litra. Razvije spodobnih 140 KM in solidnih 181 Nm navora, ki pa so na voljo pri 4800 vrt/min. Dokaj visoko torej, kar se pozna tudi med vožnjo.
Motor je sicer dovolj prožen in sodeluje tudi v nizkih vrtljajih, tako da s pospeševanji ni težav, občuti pa se, da mu bolj prija zgornje območje. Tam se odziva še bolj spontano in hitro, po voznikovem ukazu takoj pospeši. Športniki si boste torej dali malce več opraviti z dokaj tekočo in natančno prestavno ročico, pa bo.
Zadovoljni boste tudi s podvozjem, kar smo poudarili že večkrat. Vsekakor ne brez razloga, saj je že prejšnja generacija Primer štela med boljše vodljive avtomobile, ki so jim povrh vsega inženirji vcepili še pravila lepega obnašanja na luknjah.
Tudi z dvolitrskim motorjem avtomobil dobro požira neravnine, čeprav je nastavljen malce bolj športno. V ovinkih se ne nagiba izrazito, ukaze z volana pa uboga hitro in natančno. No, dogajanja na cesti zna prenesti tudi do voznikove zadnjice, tako da je igra usklajena. Z nekaterimi kratkimi grbinami se ne razume preveč, pa jih potniki čutijo. V hitrih ovinkih je zanesljiva in dolgo nevtralna.
Notranja oprema bo razveselila samo ljubitelje kiča. Volanski obroč in prestavna ročica sta sicer oblečena v usnje, plastični vložki, ki bi naj ponazarjali lesene obloge na armaturni plošči, pa so čisto pretiravanje. Tako kot nekateri premajhni gumbi, ki kvarijo vtis o sicer dobri ergonomski zasnovi, skupaj z udobnimi in dobro nastavljivimi sedeži.
Prostora je dovolj, prtljažnik bi moral biti večji, zapiralo pokrova pa kot da ni iz filma o avtomobilih srednjega razreda - z notranje strani ne premore niti utora za lažje zapiranje!
Za najboljšo različico Primere je treba odriniti 4, 3 milijona tolarjev visok kupček. Se splača? V primerjavi z nekaterimi tekmeci že, sicer pa raje razliko vtaknite v žep in se domov odpeljite s Primero 1.8 16V.
Boštjan Jevšek
FOTO: Uroš Potočnik