Že samo odpiranje paketa Akrapovičega izpuha je nekaj posebnega, občutiš nekakšno spoštovanje, saj veš, da je to najboljši produkt na tem področju na trgu.
Ko sem se lotil montiranja izpuha na motocikel me je kar malo skrbelo, saj nisem vedel, ali bom vse naredil tako kot je treba. A sem kmalu videl, da so bile vse skrbi zaman. K izpuhu so priložena zelo jasna navodila s slikovnim gradivom, kar stvar v veliki meri olajša (na primer: v navodilih piše tudi s kakšno silo je treba zategniti vijake). Ko je bil izpuh dokončno pritrjen na motociklu je bil čas za vožnjo. Neverjetno je, da se je razlika opazila takoj. Sam bi spremembo najlažje opisal tako, da Akrapovičev izpuh v prvi fazi umiri delovanje motorja v območju nižjih vrtljajev in to moč "prenese" v območje visokih vrtljajev, saj sem na daljših ravninah tudi, ko sem ročico plina že dolgo držal povsem odprto imel občutek, da motor še vedno pospešuje, česar z navadnim izpuhom nisem občutil. Prav tako sem zaradi bolj enakomerno razporejene moči po prestavah dobil občutek kot da bi le te postale daljše.
Močno me je zanimalo, ali se razlika pozna tudi na času, zato sem se na isti trening odpravil z obema izpuhoma in jih med odmorom zamenjal. Z vsakim sem opravil določeno število krogov, ter vsakega od njih štopal. Če sem čisto iskren, sem bil sam mnenja, da sem bil z navadnim izpuhom hitrejši, saj se mi je vožnja z Akrapovičevim zdela preveč mirna, a se je na koncu izkazalo za ravno obratno. Ne samo, da sem z Akrapovičevim izpuhom porabil veliko manj energije, temveč sem na približno dve minute dolgi stezi v povprečju na krog dosegal po dve sekundi boljše čase.
Z Akrapovičevim izpuhom sem v pretekli sezoni naredil 100 ur, z njim pa sem se udeleževal tudi tekem evropskega prvenstva v kategoriji EMX open, kjer na vsaki dirki merijo glasnost motorja. Po približno petdesetih urah delovanja, se je iz tekme v tekmo glasnost bližala zgornji meji, zato smo pri šestdesetih urah zamenjali volno.
Iskanje slabosti pri Akrapovičevih izdelkih, je kot iskanje igle v senu. Če pa bi nekaj res moral izpostaviti, pa bi bila to nalepka na zadnjem delu lonca izpuha, saj se že ob manjšem padcu zdrgne.
Jaka Završan
Foto: Božidar Završan, Primož Jurman