Spet se pripravlja nova zakonodaja, ki bo (morda) v svet do 25 kilometrov prinesla red. Nič več ne bodo mopedi in skuterji po cestah vozili brez registracije in prometnega dovoljenja.
Uh, kako so tokrat vzrojili spletni komentatorji, domnevam, da med njimi v največji meri uporabniki mopedov, ki bi v osnovi morali doseči največ 25 kilometrov na uro. Represija, ki se jo vse pogosteje izvaja nad nami, uporabniki cest in vozniki vseh vrst vozil, po mojem mnenju z vidika varnosti in prometne pretočnosti ne prinaša nobenih pozitivnih učinkov. A kljub temu, da tudi sam rad sedem na star moped s pedali in odpeljem krog po parkih, igriščih in pešconah, tokrat z veseljem pričakujem predvsem koristne učinke tega predloga.
Navadno sem na strani mularije in zdrave pameti. Zdi se mi prav, da imajo mulci in mulke možnost uporabljati moped ali skuter. Celo vesel sem, ko pred kakšno kolesarnico opazim madež od olja ali od 'štendra' spraskano keramiko v vhodu kakšnega ljubljanskega bloka. Tokrat mi bo verjetno ravno ta skupina mopedistov zamerila, ampak jebat ga, tako pač je.
Prvič. Dosedanja zakondaja je veljala za nekakšen unikum v evropskem prostoru. Vožnje brez izpita, registracije in čelade v glavnem ne poznajo. Tovrstna svoboda bi morda nekje na severu Evrope funkcionirala, ampak pri nas je narod pač tak, da s svojim vedenjem in zlorabami dodeljenih ugodnosti zajebe vse kar je dobrega. Saj se ne bi nihče spravljal nad te mopede, če bi res leteli samo 25 na uro. Nihče se ne bi ukvarjal z njimi, če ne bi bila polovica teh mopedov ali ukradenih ali pa tehnično neizpravnih. Nihče se ne bi spotikal ob to, da naprimer večina različic priljubljenega Piaggia Ciao, sploh ne sodi v to kategorijo. V bistvu bi jih vsi brez težav tolerirali, če bi se vsaj v osnovi držali prometnih pravil. Ampak mulci, in tudi starejši mopedisti so pač retardirani, zato so s svojim obnašanjem za uvedbo tega zakona odgovorni prav sami.
Pa ne moreš nekega Ciaota, ki je v osnovi narejen, da zdrži dobrih 70 kilogramov in nima nobenega vzmetenja in pravih zavor naviti na 70 km/h in se potem z njim voziti po cestah. Pozdravljam garažno navijanje mopedov, ampak dajte jih probavat kje drugje kot na cesti. In ko vidim na enem Ciaotu dva retardirana šiškarja s frizurami 'na vrečo za smeti', mi gre na kozlanje. Pa to je ja moped za damico. Še bolj se mi obrača želodec, ko vidim na pol razdrt skuter, na katerem smrkavec prevaža kar dve bodoči frizerki. Pa daj budala nedonošena, itak si v prekršku, daj oddelaj en mesec v McDonaldsu in si kupi in registriraj en star Fiat Uno, pa te frače naokrog prevažaj s stilom, kot se spodobi. Like a boss. Bodo možnosti, da te plave kape spregledajo veliko večje. Če se boš na cesti in v prometu seveda obnašal kulturno.
Drugič. Registracija teh mopedov in skuterjev je nujna. Se bodo ti sicer krasni aparati končno nehali krasti, predelovati in drugače uničevati. Mulc si bo, če bo dovolj pameten v dveh treh letih privozil nekaj bonusa pri zavarovanju, če pa bo slučajno z ročico zavore podrsal po vratih avtomobila, bo škodo plačala zavarovalnica. Ne bo treba bežati in v slabo voljo spravljati tistih, ki so si za svoj avto odtrgali od ust. Tehnični pregled bo garancija za to, da se ta moped res lahko ustavi, da bo viden v temi in da ne bo prehiter. Tehnično brezhiben in registriran moped bo vreden več. In v prometnem dovoljenju bo jasno pisalo za koliko oseb in kakšno rabo je moped izdelan.
Tretjič. Nekoliko dodelave bi si predlog zaslužil na področju toleranc. Lahko bi v to kategorijo pod določenimi pogoji spustili tudi stare Tomosove Avtomatike, APN-e in podobne. Ne vem zakaj se ne bi smel na enak način kot s Flexerjem voziti tudi z Avtomatikom, če bi voznik spoštoval določeno hitrostno omejitev. In z vidika varnosti je verjetno bolj varno, da bi največjo dovoljeno hitrost dvignili na kakšnih 35 km/h. Bolj odprt moped je tudi bolj isker in lažje in predvsem hitreje obvozi oviro, prehiti traktor ali potegne s križišča. V bistvu je vseeno če z glavo udariš v beton pri 25 ali pa 35 kilometrih na uro. Tudi statistike travma centrov po Sloveniji kažejo, da je vožnja z mopedom glede na število udeležencev enako ali celo manj nevarna, kot hoja v hribe, kolesarjenje ali pa obešanje zaves v dnevni sobi.
Četrtič. Upam, da se bodo pristojni, če jim bo s to zakonodajo uspelo požeti pričakovane rezultate, lotili tudi drugih, v prometu vse bolj prisotnih udeležncev. V mislih imam rolkarje, skiroje, kotalkarje in podobno sodrgo. Tudi večina mestnih kolesarjev sodi v to skupino. To so v prometu eni največjih škodljivcev, ki očitno ne poznajo ali pa se požvižgajo na osnovna prometna pravila kot so rdeča luč, smer vožnje in podobno. Sicer predvidvam, da se večina bralcev Motomagazina v teh nekaj zgornjih vrsticah ne bo našla, ampak vseeno, to drhal na rolkah, kotalkah, skirojih in kolesih je potrebno umiriti. Tisti, ki se dnevno vozimo po Ljubljani vemo zakaj. In ko zagledam petinštiridesetletnega hipsterja, ki se v službo pelje na meter in pol dolgi rolki, oblečenega v kratke hlače in poslovni 'rekelc' ter s slušalkami kot za uporabo štemarice na glavi, me prime, da bi imel na sedežu kakšno granitno kocko. Še posebej če gre čez križišče po zebri v narobno smer. Ta tepec niti ne sliši, niti ne vidi kaj se dogaja okrog njega, ker gleda pod noge, da se slučajno ne zaplete v lastne prste na nogah ali zatakne za kakšen robnik. Opasan po životu, bi rekli naši nekdanji sopionirji. Namesto, da bi šel v službo z Mercedesom, se vozi z rolko. Pol pa reč kej.
Petič. Če v zvezi s točko četrtič pristojni ne bodo ukrepali, predlagam bolj gverilske ukrepe. Me je že imelo, da bi imel na skuterju s katerim skačem po opravkih neko šibo, da bi prepotentne kolesarje in njim podobne malo našibal po golih nogah. Za tiste še bolj predrzne pa kakšno železno štango, da mu jo zarinem tja med 'šprikle', da ga rukne po asfaltu vsakič, ko bo z vožnjo po cesti oviral in ogrožal druge, predvsem pa samega sebe.
Šestič. Ugotavljam, da se bo, če bom želel biti z vidika predpisov regularen, moj seznam registracij še nekoliko podaljšal. Se bom pa lahko vozil po cestah na Hrvaškem in v Italiji. In ne bom se tresel ob zavedanju, da mi bodo moped ukradli ravno zato, ker zanj nihče ne potrebuje dokumentov.
Sedmič. Ne pišite bloga pod gasom... Se vidimo na tehničnih.
Novo na Metroplay: "Za vsako uro, ki jo vložimo v vadbo, dobimo nazaj 3 ure življenja" | Leon Bedrač, 2. del