Lizbona – Dakar 2007: Tehnični pregledi

Na pravkar minulih tehničnih pregledih pred 29. Dakarskim relijem, je prva prepreka že za našimi predstavniki. Vsi so namreč uspešno opravili s tehničnimi pregledi in papirologijo v Lizboni.

Lizbona – Dakar 2007: Tehnični pregledi (foto: Dari Novak) Dari Novak
5. 1. 2007

Portugalska prestolnica je te dni dobesedno napolnjena z adrenalinom in vznemirjenostjo pred dirko. Ljudje na ulicah navdušeno pozdravljajo dirkače in njihove spremljevalne ekipe. Tako so bili tudi naši udeleženci med postankom na bencinski črpalki deležni dveh steklenic vina in celega paketa plastenk vode. Domačini so jim enostavno podarili vse to za dobro voljo in pogum, pa seveda, da jim sredi puščeve slučajno ne bi zmanjkalo vode.

Miran Stanovnik je bil prvi, ki je začel svoj naporen 'delavnik' dirkača in je tudi prvi izmed naših zapeljal svoj dirkalnik v zaprt štartni prostor. 'Vse je potekalo po planu, brez kakšnih zapletov in nepredvidljivih težav za motorjem, je komentiral svoj dan 'puščavski lisjak.

Kako nepredvidljiv je lahko Dakar, pa je še pred dirko okusil novinec Tomo Merhar. Najprej mu motor ni hotel vžgati, a so ga v red spravili KTM-ovi mehaniki. Šlo je za banalno napako na uplinjaču, ki pa so jo rešli šele z zamenjavo tesnila. A stresov še ni bilo konec. Med preverjanjem varnostnih naprav na motociklu so komisarji ugotovili, da ne dela sentinel – opozorilo, če se ti kdo približa med dirko, da se potem lahko varno umakneš, oziroma ga prehitiš.

Tudi tokrat je šlo za smešno napako na spojnem elementu ('konektorju') dveh električnih kablov. Tomaž ni mogel verjeti svojim očem: 'Hecno je bilo ker tovrstne spojne elemente izdelujemo v mojem podjetju, šlo pa je za napako na materialu. Najprej malo za hec potem pa že kar zares, sem se z organizatorejm dogovoril, da jim za naslednji Dakar pošljem ponudbo naših izdelkov. Kdo bi si milil, da bom na reliju sklepal posle'? Res je, dirka je polna presenečenj.

A Tomaževa smola se kljub vsemu še ni končala. Tik predno je zapeljal motor v zaprt predštartni prostor, se je mehanik nerodno naslonil na sedež, nakar se je zlomilo stransko stojalo. Tako bo Tomo štartal z nekoliko poškodovanim motociklom. No, na srečo pa to ni poškodba, ki bi lahko ogrozila njegovo dirkanje.

Po našem času ob pol polnoči, po njihovem pa ob pol enajstih zvečer so tako končali z uradnim delom dneva. Neuradno pa so zaključili šele od pol drugi uri ob pivu ampak to je pravzaprav že trening za naporne in neprespane noči med samo dirko. Vsaj tako so zatrdili. Kakorkoli, dobra volja velja in začetne težave je treba hitro pozabiti.

Današnji dan (4. 1.) je minil brez posebnosti v ustaljenem ritmu pripravljanja prtljage in urejanja kopice drobnih malenkosti. Miran pa je tudi že pokazal pravega dakarskega duha in nesebično pomagal ruskemu tekmovalcu, ki se je ubadal s puščanjem bencina na svojem motociklu.

Dirka se bo zares začela 6. januarja z dolgo etapo do juga Portugalske, in čisto resnim 'brzincem', do takrat pa bodo naši junaki izkoristili ves prosti čas za nabiranje energije, kar pa ob spomladanskih temperaturah in soncu v Lizboni ne bi smelo predstavljati večjih težav.

Za samo zmago na dirki sicer veljajo za glavne favorite pri Mitsubishiju, saj lovijo svojo 12. zaporedno zmago, njihov najhujši tekmec pa bo zagotovo Volkswagen. Pri motoristih veljata za favorita Francoz Cyril Despres in Španec Marc Coma (oba vozita KTM 690).

Peter Kavčič

Foto: Dari Novak

Preberite tudi: