MotoGP - VN ARAGONA: Kaj se je v resnici zgodilo

2. 10. 2013
Deli

Na letošnji predzadnji španski preizkušnji v Aragonu se s padcem Pedrose (Honda) jasni slika osvojitva naslova.  V igri sta le še Marquez (Honda) in Lorenzo( Yamaha). Zadnje štiri dirke bodo hude, a letos bo prvak zopet Španec. Ali bo Marquez ob točke zaradi dotika pred padcem Pedrose bo znano prihodnji četrtek. Dorna ima pred seboj težko odločitev!

V Španiji so blesteli Španci. Nahitrejši časi na kvalifikacijah so bili v vseh treh razredih španski. Zmage so bile v vseh razredih tudi španske. Stopničke tudi. Le z eno izjemo. V razredu MotoGP je bil tretji Rossi (Yamaha). Edini Nešpanec od devetih, ki so stopili na zmagovalne »štenge«. Po razočaranju v Misanu, kjer je na domači dirki upal, pričakoval in se v resnici nadejel vsaj stopničk, če ne že kar zmage, je Rossi v tednu pred špansko preizkušnjo razlagal do sedaj preslišano plat zgodbe: »Imam težave, predvsem na zaviranju, saj sem v primerjavi z ostalimi dirkači večji in težji. To se pozna tudi v drugi polovici dirke, kjer ostajajo ostali konstantni, jaz pa zaostajam dve ali celo tri desetinke. Ker sem večji in težji moja M1 popije tudi več goriva.«

2014 Rossi kot vodja ekipe Moto3

Vale pa se pripravlja tudi na nov izziv: za sezono 2014 pripravlja v razredu moto3 svojo tekmovalno ekipo. Ta ima tudi že ime: Team VR46, ki je bila že v Misanu  prijavljena na listi ekip. Ekipa bo vozila s KTM-i, krožijo tudi že imana dveh voznikov; to naj bi bila Romano Fenati in Valentinov polbrat Luca Marini, za katerega pa še ni jasno ali bo naslednje leto še nabiral izkušnje v italijanskem prevnstvu ali pa se bo posvetil svetovnemu prvenstvu. Vprašanje, ki je vzraku je, ali se bo Vale podal na pot Robertsa, Raineya ali Agostinija, ki so po končani dirkaški karieri prevzeli vajeti vodenja ekip. Morda pa bo to njegova služba že po končani sezoni 2014, ki mu poteče pogodba z Yamaho? Je pa očitno novi »seamless« menjalnik dobro vplival na njegovega moštvenega kolego Lorenza, saj je ta v Misanu vodil od štarta do cilja. Manj znano je, da je k temu uspehu pripomogla nova trša različica Bridgestonove pnevmatike, ki mu je v kritičnih prvih treh krogih omogočala tako hud oprijem, da se je ločil od zasledovalcev Marqueza in Pedrose. Prav razloge za slab oprijem sta skušala odkriti španska dirkač na testiranjih po dirki v Misanu, kjer je z novim vzmetjem in nijhano vilico ter z novim strojem letnik 2014 najhitrejši prav Marquez. V Aragonu se Jorgeju ni izšlo. Naloga ni bila nič lažja, na treninigih in kvalifikacijah je konkurenco pral Marquez (Honda), dasiravno so se štirje mušketirji, Marquez, Lorenzo, Pedrosa in Rossi zvrstili v manj dveh desetinkah. Yamahe se niso dale, a v dirki, kjer je Lorenzo na začetku ponovno pobegnil in po odstopu Pedrose, ki ga je trenutek pred tem dregnil Marquez (in mu pri tem pretrgal napeljavo za nadzor zdrsa zadnjega kolesa), je novo zmago slavil prav slednji. Incident pomeni odpis Pedrose v boju za naslov, zamera v ekipi pa je velika.

Ducati z novimi izpuhi se še išče

Kljub novim izpušnim sistemom, za katerega menimo, da je sicer (še vedno brez potrditve in nalepk) Akrapovičev, so se Rdeči tudi v Aragoniji odrezali slabo. Nasploh je letošnja sezona zanje, pa ne samo v razredu MotoGP, najslabša v zadnjih 25 letih – na predzadnji dirki Superbikea v Turčiji na gridu ni bila niti enega Ducatija! Kar se ni zgodilo od začetkov WSBK leta 1988. Se še spomnite dirk v tisti seriji nekaj let nazaj, kjer so bili Ducatiji bajki »numero uno«? V letošnji sezoni so bili v MotoGP-ju najboljši četrti v Le Mansu, najslabši pa v Assnu – deseti. V Le Mansu so imeli tudi najmanši zastanek za zmagovalcem, nekaj več kot 10 sekund, največjega pa so beležili v Brnu, kjer so zaostali masivnih 42 sekund. Novi izvršni direktor Claudio Domenicali ob nenehnih spremembah napoveduje še dodatne in pravi: »Delamo na stroju za 2014, s katerim se želimo zopet prebiti na stopničke.« In tuhtajo ali ne bi v razred Superbike »preselili« letošnjo sezono odsotno poškodovanega Bena Spiesa.

Kje bodo dirke v sezoni 2014?

Veliko vprašanje, na katerega še ni Dorninega odgovora (znan bo menda v naslednjih dneh), je koledar dirk za naslednjo sezono. Jasno je le, da bo v naslednjem letu nekaj novih prizorišč v Južni Ameriki, kot kaže pa ne bo več dirke v Laguni Seci in pričakovati je, da bo dirk v Evropi, na račun novih v Indiji, morda Rusiji in še kje v Aziji, vse manj. To so tudi nova, potencialna tržišča z rastočo populacijo kupcev, zato je razumljiva želja proizvajalcev popularizirati njihove motocikle skozi šport prav v teh deželah in regijah. To pa ne bo težko kot je nazorno pokazal Lorenzo na posebni predstavitvi pred dirkaškim vikendom, ko je predstavil kako je v resnici videti 64-stopinj naklona, ki ga dosega s svojo M1 v zavojih.

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja