MotoGP- VN Nizozemske: Kaj se je v resnici zgodilo

30. 6. 2014 | Primož Jurman
Deli

To, kar smo doživeli ob spremljanju VN Nizozemske, se zgodi le redko. Vreme je s svojo nepredvidljivostjo zakuhalo vrhunsko dramo, kjer so favoriti s kančkom sreče, ponovno blesteli, ostali so preklinjali razmere, Nizozemsko in še kaj.

Da bo to bizarni vikend, je napovedoval že v petek »pole position« AleixaEspargaroja, ki je med kvalifikacijami izkoristil trenutek in v suhem pravočasno pritisnil na plin. Postavil je najboljši čas, ostali, z Marquezon na čelu, so se ušteli. V Forwardu so plesali, pri Yamahi in Hondi dvigovali obrvi. Predvsem pri Yamahi so prišli v Assen z visokimi upi, saj je »Katedrala«, kakor se je prijelo ime za stezo na Nizozemskem, steza, ki odgovarja Yamaham. Lani je tu slavil Rossi, Lorenzo je takrat prehodil pot iz pekla (ko je padel in zlomil ključnico), do zvezd (v istem vikendu, ko je imel operacijo je bil celo peti). Dodatne upe Yamahinih mož so temeljili na pozitivnih testiranjih po dirki v Barceloni in nato še v Aragonu. Tam so preizkusili nov okvir, pa agregat že za 2015 ter nov Akrapovičev izpuh. »Ta je bolj odziven v nižjih vrtljajih, kar seveda potrebujemo pri pospeševanju,« je novosti komentiral Rossi, ki pa je nato v Assnu vozil s staro konfiguracijo izpuha Lorenzo pa z novo. Po Mugellu, kjer se je Lorenzo prvič konkretno uprl Marquezu in nato v Barceloni, kjer je blestel Rossi so bila pričakovanja Yamahe visoka. A obrnilo se je drugače.

Dirka v Assnuse je začela kaotično, naliv je spravil Bradla v ogrevalnem krogu v pesek, štart je bil prestavljen in (tudi) Rossi je štartal iz boksa. Na ogrevalni krog je odšel s »slicksi«,v boksu ga je čakal motocikel z dežnimi gumami. Marquezu vse skupaj ni povzročalo težav, čeprav je bil v kvalifikacijah rezerviran. Dirko je začel previdno, z motociklom z dežnimi gumami in, priznati je treba, tudi z obilico sreče in poguma. Tudi njega je v boksu čakal drugi motocikel, a ta je bil obut v pnevmatike za suho stezo. Tega je kasneje tudi uporabil, tako kot večina ostalih, ki so tudi, nekateri že drugič menjali motocikle. V kaosu menjav je odlično izšel Dovizioso (Ducati), ki je bil na koncu drugi za Marquezom, ki je odpeljal suvereno dirko, brez napak. Dokončno je prvi mož ekipe, Pedrosa bo očitno s pogodbo – če ga bodo pri Hondi še hoteli - ujel le drobtinice. Če pri Hondi vedo kako in kaj, pa pri Yamahi za naslednje leto še tipajo. Dirka na Nizozemskem je bila predvsem za Lorenza katastrofa. Oba, Rossi in Lorenzo sta menda pred podpisom, dogovoriti se morajo le še o številkah. In te kot kaže ne bodo tako visoke, kot si jih oba dirkače želita. Če je Rossi odločen, da nadaljuje pri Yamahi, Lorenzo vendarle še koleba. Tako kot Cal Crutchlow, ki se z rdečimi nikakor ne ujame in menda kani nadaljevati naslednje leto v ekipi Suzukija. Vsaj tako pravijo zadnje govorice. Namesto njega naj bi prišel v ekipo tovarniškega Ducatija karizmatični Iannone. Tedni do Brna,... takrat so pravilom karte že razdeljene, bodo povedali kako bo v naslednjem letu s prestopi. Vsekakor pa letos tiste najbolj pomembne karte v rokah še naprej drži Marquez. Tudi v takšnih nepredvidljivih razmerah kot so bile v Assnu, briljira. In vozi po tračnicah, ter podira stare rekorde, kot je denimo izenačitev tistega Agostinijevega, ko je leta 1971 osvojil osem zaporednih dirk v sezoni. Marc je na poti, da to celo preseže.

Primož Jurman

Novo na Metroplay: Nik Škrlec iskreno o svoji najljubši tehniki pomnjenja