Aprilia 1200 Caponord Rally

Kako je, ko se zapelješ, kamor ti poželi srce, ne glede na podlago pod kolesi? Povem vam, občutek je dober.

Aprilia 1200 Caponord Rally (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
28. 11. 2016

Smisel za avanturo so pri Aprilii zelo lepo vgradili v novi Caponord 1200 Rally, ki predstavlja maksi enduro z vrha njihove ponudbe. Niso sledili receptu nekaterih in kopirali BMW R 1200 GS, kar mi je všeč. Všeč zato, ker prinaša nekaj novega v segment, ki je izjemno priljubljen, saj so v njem motocikli, ki jih lahko uporabljamo vsak dan, ne glede na to, ali smo se odločili, da ostanemo doma v ustaljenih tirih ali pa da odkrijemo nepozabno avanturo na poti okrog sveta. V tem segmentu ni slabega motocikla, saj si nihče tega ne more niti ne sme privoščiti.

Gre za tehnološko vrhunski izdelek pol najsodobnejše tehnologije. Polaktivno vzmetenje s sistemom ADDA se prilagaja tako, da zagotavlja maksimalno udobje in varnost v štirih stopnjah. Če se na njem voziš sam, s prtljago, s sopotnikom, s sopotnikom in prtljago. Sistem deluje odlično, ponudi izjemno natančno povratno informacijo in s tem zanesljivo vodljivost. Moti pa me, da je nekoliko prezapleten za uporabo. Traja, da se ga privadiš, potem je bolje. A vem, da so tudi enostavnejši sistemi za osebne nastavitve. Na Aprilii Caponord 1200 Rally se sedi zelo dobro, udobno, ergonomijo so natančno naštudirali in je kot ulita za mojih 180 centimetrov višine. Ko sem poprijel za široko enduro krmilo, položaj ne utruja niti po večurni vožnji, vetrna zaščita zelo dobro opravlja svoje delo. Ovinke reže natančno skoraj kot športni motocikli, s tem, da me je razveselila vsakokrat, ko sem se zapeljal na makadam ali kolovoz po priobalni Istri. Žal mi je bilo edino, ker na platiščih z naperami niso bile nataknjene bolj 'krampaste' gume. Občutek, ko priviješ plin na tej zverini, je res neverjeten in te izstreli do osupljivih hitrosti. Tudi na makadamu se pelje mirno in stabilno. Bravo, Aprilia! Motor, ta je dvovaljni V-zasnove, je velik 1.197 kubičnih centimetrov in zmore 125 'konjev' ter 114,8 njutonmetra navora pri 6.800 vrtljajih, je vrhunski! Motocikel brez obotavljanja in z l­ahkoto požene tja do 240 kilometrov na uro! Hej, to ni več hec, zelo športen karakter, ki navduši tudi z odločno zvočno kuliso. Zvok je res fenomenalen! A delovanje lahko prilagajate sebi ali temu, kar se znajde pod kolesi. S tremi programi (Sport, Touring in Rain) ponuja možnost izbire, vožnja pa bo zanesljiva, saj sistem zelo natančno nadzira zadnje kolo, ki v programu Rain (dež) ne bo zdrsnilo pri pospeševanju. Samo izklapljanje elektronike pa ni grobo, ampak dovolj mehko, da to ne vznemiri voznosti motocikla. Za umirjeno potovanje se kot najboljši program delovanja motorja izkaže Touring. Za bolj športne užitke pa priporočam program Sport.

Paket Rally, ki poleg stranskih kovč­kov vključuje tudi večji vetrobran, ogrevane ročice, zaščito motorja in rok, cevno zaščito, ki preprečuje poškodbe oklepa in meglenke, če naštejem samo glavne dodatke, ne postreže samo z videzom, ampak tudi z uporabnostjo v vseh razmerah. Za ceno 15.990 evrov (akcija) je to vrhunski motocikel s športnim pedigrejem, ne nazadnje ima Aprilia izjemno bogato tradicijo na GP dirkah in nekaj tega znanja je vgrajenega tudi v Caponord Rally.

bese­di­lo: Peter Kavčič, foto: Saša Kapetanovič

  • Osnovni podatki

    Prodaja: AMG Moto
    Cena testnega modela: 15.990 €
  • Tehnični podatki

    Motor: dvovaljni V90°, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 1.197 cm3, vbrizg goriva
    Moč: 91,9 kW (125 KM) pri 8.250/min.
    Navor: 114,8 Nm pri 6.800/min.
    Prenos moči: 6 prestav
    Okvir: aluminijasti odlitki in jeklen cevni
    Zavore: spredaj 2-krat 320 mm plavajoča koluta, radialno vpete Brembove 4-batne čeljusti Monobloc M50, zadaj kolut 240 mm, 2-batna čeljust, ABS in izklopljiv nadzor proti zdrsu zadnjega kolesa
    Vzmetenje: spredaj popolnoma nastavljive delno aktivne Sachsove USD-vilice 43 mm, zadaj popolnoma nastavljiv aktivni blažilnik Sachs, enoročna aluminijasta nihajka
    Gume: 120/70 ZR 17, 180/55 ZR 17
    Višina: 840 mm
    Posoda za gorivo: 24 l, poraba 6,1 l/100 km
    Medosna razdalja: 1.564,6 mm
    Teža: 214 kg
Hvalimo in grajamo
zavore kot pri superšportniku
športni karakter motorja, zvok
udobje
varnostni pripomočki
cena
uporabnost na cesti in terenu
segrevanje pod sedežem v poletni vročini med počasno vožnjo v mestu
poraba goriva
ročno nastavljiv vetrobran

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri