BMW C1

Večkrat sem že slišal podobne dvome. Če nič drugega Piaggiov Ape in štirikolesni motocikli za uživanje na plažah vedno znova porajajo takšna vprašanja.

Ampak vsaka doba prinese nove poglede na to tematiko.

5. 5. 2000

Eno je, ko teoretiziramo. Tehnika je znana že nekaj časa, fotografije tudi in C1 smo tudi že videli v živo. Potem pa - sedi in preskusi.

Prvi metri so prav nenavadni; zdi se, kot bi imel okvir strehe pritrjen na ramah, tako sem ga čutil med vožnjo. Ni prijetno. Čeprav sem nekaj takega pričakoval. Pa se že po nekaj sto metrih izkaže, da se človek vsega hitro privadi.

Razmeroma dolga medosna razdalja lepo vodi motocikel v daljših ovinkih, pomagajo tudi radialne gume. Majhen premer gum je kriv, da tako kot na skuterju zmotijo kratke neravnine, recimo luknje v cesti, prednje vilice telelever pa ohranjajo motocikel v ravnem položaju tudi pri močnem zaviranju.

Zakaj je C1 motocikel? Preprosto zato, ker ima le par koles in ker ga vodimo s krmilom, ker ima dve ročici za zavoro na krmilu, ker je odprt s strani. Hm, to pa je tudi vse.

In zakaj je C1 avtomobil? No, saj ni, ampak cela vrsta elementov spominja na stvari, ki smo jih vajeni v avtomobilizmu. Streha nad glavo (in doplačilno strešno okno, le da se tu odpira od spredaj navzgor! ), varnostni pas (en tritočkovni in en dvotočkovni, oba samodejna), vzglavnik, (doplačilni) ABS, zmečkljiva cona na prednjem delu, brisalnik za prednjo šipo, možna dodatna oprema (tudi stropne lučke, potovalni računalnik, radijski sprejemnik, sistem za gretje, varnostne utripalke, alarmna naprava), z digitalno elektroniko nadzorovani motor, katalizator, . .

Razlagajte si sami, kakor želite, dejstvo je, da je večina evropskih držav potrdila, da je vozilce primerno za vožnjo brez čelade, razen za sopotnika, ki sedi na doplačilnem sedežu zunaj varnostnega loka. Na seznamu čakajočih dežel je v tem trenutku tudi Slovenija. Da bi prišla varnost povsem do veljave, motor steče, a ne deluje nad prostim tekom, dokler se voznik ne pripne.

Na predstavitvi so razblinili tudi večino dvomov o padcih; na straneh sta dva v plastiko oblečena kosa, ki ublažita udarec (številni posnetki s preskusnih trčenj so sicer pokazali, da je v avtomobilu vendarle varneje, na klasičnem motociklu pa najverjetneje res ne).

BMW C1 je dovolj poskočen za vožnjo po mestu in dovolj hiter, da tudi na cestah zunaj mesta ni čisto dolgčas. Enovaljni, 125-kubični Rotaxov motor je vodno hlajen in zmore 12 Nm ter 11 kW (15 KM), pri tem pa porabi v povprečju 2, 9 litra neosvinčenega bencina na 100 kilometrov. Z nihajko tvori celoto, moč pa se prenaša prek samodejnega menjalnika tipa CVT. To pomeni brezstopenjski prenos prek dveh jermenic spreminjajočega se premera. Zadeva v praksi deluje tako, da je pri pospeševanju od 30 do 80 kilometrov na uro vrtilna hitrost motorja nespremenjena, spreminja pa se (od začetnega 3, 0 do končnega 0, 9) prestavno razmerje menjalnika. Pod 30 in nad 80 kilometri na uro se spreminja vrtilna hitrost motorja, prestavno razmerje pa ostaja enako.

Čeprav BMW išče kupce tudi med zdajšnjimi skuteristi, se C1 vsaj po teži ne more primerjati s skuterji. Tehta namreč kar 185 kilogramov, so pa tej teži dobro priredili postavljanje motocikla na stojalo. Za to sta na voljo dve ročici, proces pa je povsem preprost in zanj ne potrebujete velike moči.

Ne glede na vse dodatke, ki spominjajo na avtomobil, je C1 brez dvoma motocikel. Veščina vožnje po dveh kolesih je tista, ki riše jasno ločnico. Toda s ceno od 10.000 nemških mark naprej (v Nemčiji) se C1 vseeno sili v razred avtomobilizma. Bodo njegove ekskluzivnost, drugačnost in nenavadnost dovolj, da prepričajo kupce?

BMW C1

TEHNIČNI PODATKI

Model: BMW C1

motor (zasnova): 1-valjni, vodno hlajeni

gibna prostornina (cm3): 125

največja moč (kW/KM pri 1/min): 11 (15) pri 9250

največji navor (Nm pri 1/min): 12 pri 6500

prednja prema: telelever

zadnja prema: nihajka s pogonskim sistemom

dolžina x širina x višina (mm): 2075 x 850 (1026 z ogledali) x 1766

prtljažnik (l): odvisno od opreme

največja hitrost (km/h): 103

pospešek 0-50 km/h (s): 5, 9

poraba goriva (l/100 km): 2, 9

Zastopa in prodaja

Av­to Ak­tiv d.o.o., Ce­sta v Mest­ni log 88a (01/280 31 00), Lj.

Vinko Kernc

Foto: Vinko Kernc

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri