Harley Davidson Electra Glide Standard

27. 10. 2005 | Peter Kavčič
Deli

Motociklizem ni samo ’polaganje’ ovinkov, ’kurjenje’ gum in podiranje hitrostnih rekordov. Obstajajo tudi drugačni motoristi. Tisti najbolj ’drugačni’ so ponavadi Harleyjaši.

Le ti bodo namreč zares uživali na Harleyju, to pa so motocikli prav posebne vrste, za prav posebne ljudi. Harley kljub svoji pravkar proslavljeni stoti obletnici obstoja še vedno bije v umirjenem ritmu dvovaljnika ’V’ in še nikoli mu ni šlo tako dobro kot v zadnjih desetih letih. Prodajne številke v ZDA, ki je kot trg prava velesila motociklizma, so neverjetno visoke. Zakaj je tako, postane jasno, ko pogledamo ameriške ceste, ki so povečini bolj ravne kot zavite, in upoštevamo stroge hitrostne omejitve.

Harley Davidson Electra Glide je namreč motocikel, namenjen prav takšnim cestam in povsem umirjeni ter sproščeni vožnji. Z njim se je najlepše peljati v dvoje po romantični podeželski cesti s hitrostjo med 60 in 90 km/h. Pretiravanje s 344 kilogramov težkim motociklom (to je suha teža) se namreč maščuje, vsa nagla zaviranja in hitre reakcije pa motocikel spravijo iz zaspanega ravnovesja. Da ni namenjen dirkanju, je postalo jasno, ko smo stisnili ročico sprednje zavore. No ja, zavorna pot je dolga, primerna teži in zasnovi motocikla.

Ta Harley sicer sodi med potovalne motocikle in v tej vlogi je prepričljiv. Za bolj neučakane in adrenalinsko razpoložene voznike pa imajo pri Harleyju V-Roda ali Sportsterja. Electra Glide pa se pohvali z mehkim in udobnim sedežem, velikimi stopalkami, zelo dobro vetrno zaščito zgornjega dela telesa (v noge precej piha) in zelo udobnim položajem voznika za krmilom. Ob povedanem skromno svetujemo, da če ste bolj nizke rasti, raje razmislite o katerem drugem iz bogate palete teh legendarnih motociklov.

Za obračanje težke zverine (zvok je značilni harleyjaški z globokim dvovaljnim basom) je namreč potrebno kar nekaj moči in spretnosti. Ob pogledu na ceno pa hitro postane jasno, da tudi po tej strani ni za vsakega. Po ameriško boste lahko uživali za 4, 3 milijona tolarjev.

Harley-Davidson Electra Glide Standard

Cena testnega vozila: 4.320.000 SIT

Tehnični podatki

Motor: 4-taktni, dvovaljni, zračno hlajen. 1.450 cm3, 117 Nm pri 3.500 /min, elektronski vbrizg goriva, el. zagon

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, zobati jermen

Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj dvojni hidravlični blažilnik

Gume: spredaj MT90B16 72H, zadaj MU85B16 77H

Zavore: spredaj 2 x kolut, zadaj1x kolut

Medosna razdalja: 1.612, 9 mm

Višina sedeža od tal: 779, 8 mm

Posoda za gorivo: 18, 9 l

Suha masa: 344 kg

Zastopnik: Skupina Class, d.d., Zaloška 171 Ljubljana (01/54 84 789)

Hvalimo in grajamo

+ z njim postanete del legende

+ je motocikel za prave moške

+ krom ima prav poseben lesk

+ udobje, prijetni tresljaji

- vozne lastnosti

- masa

- zavore

Peter Kavčič

Foto: Aleš Pavletič

Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, dvovaljni, zračno hlajen. 1.450 cm3, 117 Nm pri 3.500 /min, elektronski vbrizg goriva, el. zagon
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, zobati jermen
Zavore: spredaj 2 x kolut, zadaj1x kolut
Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj dvojni hidravlični blažilnik
Višina: 779,8 mm
Posoda za gorivo: 18,9 l
Medosna razdalja: 1.612,9 mm
Teža: 344 kg