Honda CBR 600 RR

29. 3. 2007 | Peter Kavčič
Deli

Honda se je na napad konkurence, predvsem na Yamaho R6, odzvala z vsem razpoložljivim orožjem. Velikega kosa sladke pogače pač ne gre kar spustiti iz rok, še zlasti ker so zadnja leta nepremagani v dirkah svetovnega prvenstva supersport.

Pogled na list papirja s tehničnimi podatki je naravnost osupljiv. Vsega 155 kilogramov peresno lahke suhe mase je daleč najmanj v tem razredu in ob moči 120 'konjev' ima CBR 600 RR daleč najugodnejše razmerje med maso in močjo. Ta pa, kot se je že večkrat pokazalo, na dirkališču največ šteje!

A Honda se ni ustavila pri zmanjšanju teže. Celoten motocikel je namreč popolnoma nov, kar na prvi pogled ob nekako umirjenih in znanih barvnih kombinacijah ni opazno, ko pa postavite vštric dve CBR-ki z letnico '07 in '06, postane razlika zelo očitna.

Ultralahka konstrukcija in radikalno minimalistično oblikovanje, kjer je vse podrejeno športu, pa nista le paša za oči, ampak sta močan adut tudi na dirkališču. S Hondo, obuto v odlične nove Dunlopove gume GP Racer, ki so še poudarile njeno športnost, smo nizali kroge na zahtevnem španskem dirkališču Albacete, sicer znanem po superbike in supersport dirkah. Kaj je še lepše kot sedeti na superšportniku in se poditi tam, kjer pokaže vse, kar zmore? Nič se ne more primerjati s tem, verjemite.

Mala nas je navdušila. Čeprav je najmočnejša od vseh Hond CBR 600 RR do sedaj, ostaja v značilnem Hondinem slogu nezahtevna za vožnjo. Moč namreč narašča zvezno, kar ustreza tudi manj izkušenim voznikom. No, ko enkrat kazalec motornih vrtljajev preseže številko 9.500, pokaže ostrejši obraz in vse do 14.000 vrtljajev z odločnejšim, bolj športnim naraščanjem moči povzroči hitrejši utrip srca in povišano raven adrenalina.

Hondina ozkost, dirkaška geometrija in nasploh žepne mere poskrbijo tudi za izredno hiter vstop v ovinek in že strašljive nagibe, ko leži nagnjena v ovinku. Tudi ultrakratko medosje, ki meri le 1.375 milimetrov, ne povzroča preglavic in kakršnekoli nemirnosti, res pa je, da ima pri tem veliko vlogo elektronski blažilnik krmila (po vzoru s CBR 1000 RR Fireblade), ki z odliko opravlja svojo nalogo.

Tega pa žal ne moremo trditi za sprednje vzmetenje, ki je ob močni radialni zavori v standardni nastavitvi premehko. Med močnim in agresivnim zaviranjem se sprednji del namreč preveč potopi in tako razbremeni zadnje kolo, ki zelo rado popleše levo in desno ali celo poskoči v zrak, kadar je asfalt naguban zaradi zaviralnih grbin. To sicer ni nič, česar ne bi bilo mogoče odpraviti, le tehniko vožnje je treba malce spremeniti in si pri zaviranju pomagati z nogami (močnejši stisk nog okrog posode za gorivo, da ne bo pomote), da ne pade vsa teža na krmilo, oziroma na sprednje kolo.

Kot smo kasneje ugotovili, pa je v veliko pomoč tudi trša, dirkališču primernejša nastavitev vzmetenja. Zaradi te nemirnosti zadka, ki nekatere (predvsem neizkušene) voznike moti, bi prav Honda potrebovala 'antihopping' sklopko, a se poševnooki inženirji niso odločili zanjo zaradi varčevanja pri teži. Pravijo, da ni nujno potrebna, zato je niso uporabili.

Kako dobra je Honda CBR 600 RR v primerjavi s konkurenco, bomo sicer izvedeli šele, ko ji jo bomo postavili ob bok, vsekakor pa slutimo, da bo uvrščena zelo visoko.

Honda CBR 600 RR

Motor: štirivaljni, štiritaktni, 599 cm3, 88 kW (120 KM) pri 13.500/min, 66 Nm pri 11.250/min, el. vbrizg goriva, šeststopenjski menjalnik

Šasija: alu box okvir, spredaj nastavljive vilice USD, zadaj enojni nastavljivi blažilnik, spredaj radialne zavore, koluta premera 310 mm, zadaj 220 mm, medosje 1.375 mm, posoda za gorivo 18 l

Višina sedeža od tal: 810 mm

Masa: 155 kg brez goriva

Cena test­ne­ga vozi­la: 9.800 evrov

Zastopnik: As Domžale MC, Blatnica 3A IOC Trzin, tel. št.: 01/562 22 42

Hvalimo in grajamo

+ kljub športnemu značaju ni zahtevna za vožnjo

+ prožen motor

+ lahkotnost

- mehko vzmetenje v standardni nastavitvi

- visoki vozniki se ne počutijo udobno na tako majhnem motociklu

Peter Kavčič

Foto:? reygondeau.com

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 9.800 evrov €
Tehnični podatki
Motor: štirivaljni, štiritaktni, 599 cm3, 88 kW (120 KM) pri 13.500/min, 66 Nm pri 11.250/min, el. vbrizg goriva, šeststopenjski menjalnik
Višina: 810 mm
Teža: 155 kg brez goriva