Honda TRX 450

Izmed vseh športnih štiriklesnikov, ki so do zdaj šli skozi naše roke, smo do te Honde TRX 450 gojili najbolj posebno (straho)spoštovanje. Take neposrednosti, take ostrine in tako divjega značaja še nismo srečali.

Honda TRX 450 (foto: Boštjan Svetličič) Boštjan Svetličič
19. 11. 2007

Zato je že na začetku zelo primerno opozorilo ? če se vam po njej cedijo sline, dobro razmislite o naslednjih stvareh: ali sem v dobri fizični kondiciji, ali mi je vse, kar sem do zdaj vozil, dolgočasno in premalo divje ter ali sem pripravljen preživeti kakšen dan na bolniški? !

Če so vsi odgovori pritrdilni, potem ni ovir!

Honda TRX 450 je namreč najbolj športen štirikolesnik na trgu (res pa je, da prihodnje leto prihajajo prenovljeni ali povsem novi tekmeci). Ampak, da ne bo pomote. To ni vozilo za rekreacijo oziroma vozilo, ki ga boste v prvi vrsti preganjali po hostah in makadamskih poteh. Ne, njeno mesto je na stezi za motokros! Vse ? od geometrije, izredno kompaktne konstrukcije in pravzaprav majhnosti samega vozila do agregata in zavor ? je podrejeno doseganju čim hitrejših časov.

TRX 450 je neke vrste CRF 450 (Hondin superuspešni motocikel za motokros), le da ima ta štiri kolesa.

Agregat je eksploziven in izredno močen, tako da pri vožnji iz ovinka potrebujete precej znanja za krotenje podivjane zveri, predvsem pa je treba vložiti dosti truda. Ker je za mehkužnost in neodločnost voznik celo ‘kaznovan’, je zelo pomembno, da ves čas dela, pravilno razporeja težo in zelo močno poprime za krmilo. Pri vožnji prek grbin sta namreč le dve možnosti: ali greš na glavo ali pa z odločnostjo in aktivnim sodelovanjem umiriš zadevo. Prav pri polnem plinu in agresivni vožnji Honda deluje najbolje; za tako vožnjo je bila očitno tudi narejena, saj brez težav opravi s povsem pravimi motokrosističnimi skoki. In pri tem ji nič ne odpade in nič se ne zlomi.

Kakovost uporabljenih komponent je namreč zelo visoka. Plastični deli so precej podobni tistim na motociklih za motokros in se ne lomijo (so lahki in prožni), vzmetenje je trdo, a pri športni vožnji deluje dobro, prav tako nimamo pripomb glede delovanja zavor. Posoda za gorivo je dovolj velika za dobri dve uri (tudi do tri ure) zmernega priganjanja tudi po kolovoznih poteh oziroma kakšne bolj enduro ture, le z rezervo je bolj križ, a tu je pač treba sproti preverjati količino goriva.

Če vas torej mika, da bi se poizkusili na stezi za motokros, vendar vam motokrosistični motocikel nekako ne diši, je TRX 450 dobra alternativa. Znojili se boste ravno tako, predvsem pa boste vsakič znova dobili konkretno dozo adrenalina. Samo krmila ne izpustite iz rok, nikoli! Hm, pa še nekaj nas je prešinilo. Tale zverina in štiri gume za asfalt ter malce razširjeni koloteki … uh, že vidimo supermoto štirikolesnik.

Peter Kavčič

Foto: Boštjan Svetličič

Honda TRX 450 R

Cena testnega vozila: 8.400 EUR (7.490 EUR akcijska cena)

Motor: enovaljni, tekočinsko hlajen, 4-taktni, 449 cm? , uplinjač Keihin ? 40, električni in nožni zagon

Največja moč: n. p.

Največji navor: n. p.

Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga

Okvir: jeklen cevni

Vzmetenje: spredaj nastavljiva Showa blažilca, 213 mm giba, zadaj enojni nastavljiv blažilnik Showa, 228 mm giba

Zavore: spredaj dva koluta ? 174 mm, dvobatne čeljusti, zadaj enojni kolut ? 190 mm, enobatna čeljust

Gume: spredaj 22x7-10, zadaj 20x10-9

Višina sedeža: 823 mm

Teža: 159 kg

Gorivo: 12 l

Zastopnik: AS Domžale, Blatnica 3a, 1236 Trzin, tel. 01/5623333, www.honda-as.com

Hvalimo in grajamo

+ športnost

+ moč motorja

+ zabava

+ zavore

+ izdelava in komponente

- nemirnost pri veliki hitrosti in prek grbin

- ne odpušča napak in neizkušenosti

- nima homologacije za cestno rabo

  • Osnovni podatki

    Cena testnega modela: 8.400 EUR (7.490 EUR akcijska cena) €
  • Tehnični podatki

    Motor: enovaljni, tekočinsko hlajen, 4-taktni, 449 cm³, uplinjač Keihin ø 40, električni in nožni zagon
    Navor: n. p.
    Prenos moči: 5-stopenjski menjalnik, veriga
    Okvir: jeklen cevni
    Zavore: spredaj dva koluta ø 174 mm, dvobatne čeljusti, zadaj enojni kolut ø 190 mm, enobatna čeljust
    Vzmetenje: spredaj nastavljiva Showa blažilca, 213 mm giba, zadaj enojni nastavljiv blažilnik Showa, 228 mm giba
    Višina: 823 mm
    Teža: 159 kg
Hvalimo in grajamo
izdelava in komponente
zavore
zabava
moč motorja
športnost
nima homologacije za cestno rabo
ne odpušča napak in neizkušenosti
nemirnost pri veliki hitrosti in prek grbin