Honda Zoomer

14. 1. 2005 | Peter Kavčič
Deli

Na Japonskem in v ZDA poznajo ta skuter že eno leto in mu pravijo Ruckus. Je pravi modni hit, s katerim se vozijo celo same filmske zvezde. Zakaj? Zato, ker je nekaj zelo posebnega! Sedaj bomo lahko ’kul’ tudi pri nas.

Zoomer, kot so ga poimenovali v Evropi, torej prihaja tudi k nam. Kaj je na tem nekoliko smešnem in vse prej kot klasičnem skuterju tako posebnega, da so mnogi tako navdušeni nad njim? Samo poglejte ga! Vas ne spravi v smeh, ko ga zagledate?

Pa ne mislimo v posmeh, da ne bo pomote. Prva reakcija večine ljudi, ki so ga že videli v živo, je namreč takšna: »Joj, kako je simpatičen! « In verjemite, to še kako drži. Par okroglih žarometov na nosu ga naredijo žuželkastega, trebušaste gume, široko krmilo in do konca minimalističen dizajn so združeni v domišljeno celoto. Morda izgleda cevni okvir na prvi pogled ceneno, a natančnejši pogled razkriva, da je vse na svojem mestu z jasnim namenom - biti uporaben.

Pod sedežem, kjer bi sicer moral biti predal odet v plastiko, se nahaja velik in zelo uporaben prtljažnik. Honda za Zoomerja namreč ponuja kup dodatne opreme, od raznih nosilcev do mreže. Tako lahko pod sedežem brez težav pelješ torbo, rolko in podobno. A to še ni vse. Ker je prostora na opori za noge zelo veliko, lahko tudi tja spravite zajeten kos prtljage. Dostava zaboja piva na prijateljevo žurko ne bo predstavljala težave.

To je bilo o preprostosti in nekaj malega o uporabnosti. Kako se zadeva pelje? Dobro, 50-kubični vodno hlajeni štiritaktnik s štirimi ventili in z neposrednim vbrizgom goriva zmore potegniti povsem spodobno z mesta, končna hitrost pa je seveda zakonsko omejena na 45 km/h. Sicer pa je ta izredno čist in varčen motor (z litrom bencina prepelje malce prek 50 kilometrov) predstavnik nove revolucionarne tehnologije, ki je bila prvič uporabljena na superšportni Hondi VFR.

Obrneš ključ in pritisneš na gumb, motor zabrni takoj in brez težkega zaganjalnika. Za vse poskrbi elektronika. Zoomer je zasnovan tako, da ne bo potreboval drugega vzdrževanja kot dolivanje čistega neosvinčenega bencina ter preverjanje tekočin. In cena za to čudo? Dobrih 500 tisočakov za tak Hi-tech se niti ne zdi tako veliko.

Tehnični podatki

Cena testnega vozila: 549.000 SIT

Motor: 4-taktni, 49, 9 cm3, 1-valjni, tekočninsko hlajen, 3 kW pri 7.500/min, 4, 5 Nm pri 5.000/min

Prenos moči: samodejni menjalnik

Okvir: cevni jeklen z ojačitvami iz aluminijevih odlitkov, medosna razdalja 1.265 mm

Višina sedeža od tal: 735 mm

Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice premera 27 mm, zadaj enojni blažilnik

Zavore: spredaj in zadaj bobnaste zavore

Gume: spredaj 120/90 R 10, zadaj 130/90 R 10

Posoda za gorivo: 5 l

Suha masa: 84 kg

Zastopnik: AS Domžale, Moto center Trzin, tel.: 01/562 22 42

HVALIMO IN GRAJAMO

+ cena

+ okolju prijazen motor

+ sodobna tehnologija

+ uporabnost

- slaba vetrna zaščita

- zaradi kompaktnosti bodo visoki vozniki nekoliko utesnjeni

Peter Kavčič, foto: Greame Brown

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 549.000 SIT €
Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, 49,9 cm3, 1-valjni, tekočninsko hlajen, 3 kW pri 7.500/min, 4,5 Nm pri 5.000/min
Prenos moči: samodejni menjalnik
Okvir: cevni jeklen z ojačitvami iz aluminijevih odlitkov, medosna razdalja 1.265 mm
Zavore: spredaj in zadaj bobnaste zavore
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice premera 27 mm, zadaj enojni blažilnik
Višina: 735 mm
Posoda za gorivo: 5 l
Teža: 84 kg