Husqvarna motokros in enduro 2007

12. 10. 2006 | Peter Kavčič
Deli

Delovni stroj ima le eno pomembno nalogo – ne sme se pokvariti! Vsaka minuta, ko ne obratuje, namreč stane veliko. In tisti najboljši se ne kvarijo, ker so narejeni za največje obremenitve.

Podobno je pri enduro motociklih. Ti morajo prenašati celodnevne napore, plezanje po strminah, ki bi po vsakršni logiki morala scvreti sklopko, udarce ob skale, skrite pasti, padce, kotaljenje po malodane prepadnih strminah, prehode skozi globoko vodo … in na koncu dneva mora še vedno delovati. Na dirki za svetovno prvenstvo jim zamenjajo le obrabljene gume in filter. Tudi umijejo jih ne. Vzdržljivost je tu enakovredna zmogljivostim.

Husqvarna, legendarna znamka, ki se je specializirala za terenski motociklizem in v svoji stotriletni zgodovini nanizala kar 67 naslovov svetovnih prvakov, stavi prav na vzdržljivost svojih agregatov in drugih kakovostnih komponent. Njihova posebnost je tudi to, da so enduro modeli že serijsko opremljeni z enduro aluminijastim krmilom, ščitniki rok in ščitnikom motorja. Pri Husqvarni so tudi edini, ki v tej branži ponujajo dvoletno garancijo na enduro modele. Za kaj takega moraš imeti ’jajca’ in izjemno dober izdelek.

Pri enduro modelih, kjer boste pod oznako WR našli dva dvotaktnika (125 in 250) in pod TE tri štiritaktnike (250, 450, 510), so zaradi preizkušene zasnove spremembe za modelno leto 2007 minimalne, zgolj kot fino uglaševanje inštrumenta.

Na vzmetenju se takoj poznajo izboljšave, saj imajo sedaj kolesa še boljši stik s tlemi (prav Husqvarna slovi po dobri oprijemljivosti zadnje gume tudi v najekstremnejših okoliščinah vožnje). Na zunanjosti pa je opazna le nova barva plastike, ki je zaradi pozitivnih kritik javnosti sedaj rdeče-črno-bela, po vzoru lanskih kros modelov in tistih slavnih Husqvarn iz sedemdesetih let, ko so kraljevale na motokros stezah po svetu.

Pri liniji za motokros zbode v oči dejstvo, da Italijani močno verjamejo v to, da je za mlade motokrosiste idealen prehod s 85-kubičnega motorja na 125-kubično specialko za kros.

Zakaj specialko? Zato ker so jo navili in zelo dobro uravnotežili vzmetenje, kjer najbolj izstopa zadnji, zlato pobarvan Öhlinsov blažilnik. Spredaj ostajajo Marzocchijeve vilice, ki pa so glede na model 2006 precej izboljšane. Sicer pa je cela paleta TC že serijsko opremljena z zadnjim Öhlinsovim blažilnikom, kar je v svetu motokrosa edinstveno.

Resda so štiritaktniki za kros malo težji od japonske konkurence, zaradi (za današnje čase) predimenzioniranega agregata pa je verjetnost, da bo v njem zaropotalo, precej manjša. Bat na štiritaktni Husqvarni za kros se namreč menja na 40 ur, pri japonskih kros motorjih pa na 10 do 15 ur. Strošek servisa in časa, ko motor zaradi tega stoji, je pri Husqvarni zato neprimerno nižji in prijaznejši za povprečnega voznika.

To sicer morda vrhunskim profi motokrosistom ne pomeni nič, ker tako ali tako razdirajo motorje po vsaki dirki, a rekreativni vozniki tega zagotovo ne počnejo, zato je to zanje v tem trenutku odlična izbira.

Za zahtevne profije pa Husqvarna že testira popolnoma nov štiritaktni 250-kubični agregat z dvojno odmično gredjo v glavi in radialnimi ventili (kot pri MV Agusti). Motor, ki bo zelo verjetno že imel elektronsko nadzorovan vbrizg goriva, se zavrti do 15.000 vrtljajev na minuto in zmore med 30 in 37 ’konji’ na kolesu. Luč serijske proizvodnje naj bi ugledal leta 2008, ki je sicer še daleč, sedaj pa se lahko potolažite z dejstvom, da so cene za modele 2007 ostale skoraj nespremenjene.

Novosti CR 125, WR 125/250, TC 250/450/510, TE 250/450/510

  • Barvna kombinacija pri WR in TE (enduro) modelih je enaka kot pri modelih CR in TC (kros), torej rdeče-črno-bela.

  • Oprijemljivejše ročice z vtisnjenim napisom Husqvarna.

  • Nova prevleka za sedež s Husqvarninim logotipom.

  • Motokros paleta je opremljena s črno pobarvanimi Excelovimi platišči za agresivnejši videz.

  • CR 125, glavna gred in izgorevalna komora (glava) sta spremenjeni za zmanjšanje inercije motorja in izboljšanje voznosti. Druga prestava je skrajšana za boljše starte. Izpušni sistem je spremenjen zaradi dodelav motorja in povečanja moči. V Force tri sesalne lamele.

  • TC 250 ima ojačen menjalnik za izboljšanje vzdržljivosti.

  • Vsi štiritaktni modeli imajo močnejšo košaro sklopke, novo gred nožnega zaganjalnika, vse za povečanje vzdržljivosti.

  • Vsi enduro modeli TE so opremljeni z novim samodejnim dekompresorjem za hitrejše in zanesljivejše zaganjanje motorja.

  • Modeli TE in TC z novo nastavitvijo zadnjega blažilnika. Modeli TC so opremljeni z Öhlinsovim blažilnikom.

  • Vsem Husqvarnam 2007 je skupna tudi nova Brembova zavorna črpalka z integriranim hidravličnim rezervoarjem.

  • Za modele TE je na voljo tekmovalni kit (električni kabli in odprt izpuh).

Kontakt: Zupin Moto Sport, d. o. o., tel: 051/304 794

Peter Kavčič