Test: KTM 1290 Super Duke GT

14. 11. 2018 | Peter Kavčič
Deli

Ali je umetniški izdelek lep ali ne, je stvar okusa, kako dober je, pa se ponavadi meri v čustvih, ki jih izzove v nas. In KTM 1290 Super Duke GT je izzivalec sodobnega časa.

Ko sem bil med testom za njegovim širokim krmilom, se mi je zdelo, da sem vstopil v neko drugo dimenzijo. Kot če bi vse moje poti pritisnil na gumb za hitro predvajanje. Pa s tem ne mislim katerega od gumbov na krmilu, kjer si lahko po svojih željah nastavljaš delovanje celotnega motocikla. Včasih je res neverjetno, kam smo prišli. Kaj vse motocikli zmorejo in kako se lahko z njimi igramo. Vem, predrzno je govoriti, da ga lahko vozi tudi začetnik, ampak je res – v najbolj mehki nastavitvi (vzmetenje, nadzor zdrsa, motorna moč) ga lahko vozi vsak, tudi začetnik. Ampak, ja, vedno je tisti ampak. V resnici gre za zverino v preobleki športnega potovalnika, kjer je usnjen dirkaški kombinezon še kar obvezen kos opreme.

Zato velja opozorilo: če ste tisti, ki na motociklu išče predvsem občutek svobode in užitek v lahkotnem uživanju med vožnjo, kar preskočite tole, kar berete, ker ste popolnoma napačne vrste motorist za tega KTM-a. Motocikel je namreč narejen na pošasti, ki ji rečemo Super Duke, in teh sorodstvenih vezi bolj potovalna različica GT nikakor ne skriva. Gre za super zmogljivi motocikel, ki ima nekaj več vetrne zaščite kot slečena verzija, ki je 'roadster' v tistem pravem pomenu besede, ko se na njem vedno nekoliko boriš, da ostaneš v sedlu. Sedež je tu zelo udoben, bogato oblazinjen in dovolj velik, da boste tudi z gospo zadaj uživali na hitrih ovinkih. Lepo mu pristajajo stranski kovčki, zato je lahko tudi popotnik. Že serijsko je opremljen z najsodobnejšo elektroniko in polaktivnim vzmetenjem, kar v praksi na cesti pomeni to, da boste v vsakem trenutku ne glede na okoliščine iz njega lahko varno izvlekli maksimum.

Ko omenim še brutalni navor 144 njutonmetrov in kar 170 'konjev', vam je verjetno jasno, da gre za motocikel, ki je lahko tudi dirkalnik. Ko KTM naredi motocikel in zanj pravi, da je športen, je bolje, da jim verjamete. Zato sem bil vsakič hvaležen za MSC (sistem za nadzor stabilnosti) z odličnim sistemom ABS, ki deluje tudi v nagibih. Za varnost skrbijo različne nastavitve delovanja motorne elektronike, ki sega vse od popolnega nadzora in omejevanja v programu za dež do polnega razvrata v programu supermoto, ki omogoča vožnjo na meji brez vmešavanja elektronike.

Ampak za tovrstno početje je prava karting steza, ali pa če ste zelo izurjeni, dober asfalt na gorskih prelazih. Motocikel, ki stane slabih 19 tisočakov, ponuja veliko za ta denar, v veliki 23-litrski posodi za gorivo so vgrajene LED-luči, ki vam bodo ponoči svetile v notranjo stran ovinka in bistveno izboljšale vidljivost, poleg tega vam ne bo treba skrbeti, ali ste izklopili smerokaze, ker za to poskrbijo sami.

V vožnji se izkaže za zelo zanesljivega in odlično drži smer, treba je le paziti, da vsa ta elektronika in kakovostne komponente ne zavedejo, saj z lahkoto vozi zelo hitro po vsakršnih cestah in je nujna velika mera samonadzora. Sploh ob tem, ko pretikaš s 'quickshifterjem', ki poskrbi za glasno pokanje iz izpuha in požene adrenalin po žilah.

Osnovni podatki
Prodaja: AXLE d. o. o., Kolodvorska c. 7 6000 Koper Tel: 05/6632366, www.axle.si, Seles Moto D.o.o., Perovo 19a, 1290 Grosuplje Tel.: 01/7861200, www.seles.si
Cena osnovnega modela: 18.849 €
Tehnični podatki
Motor: 4-taktni, 1.301cm3 , dvovaljni V75°, tekočinsko hlajen
Moč: 127 kW(170 KM)
Navor: 144 Nm
Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga, sistem prozi zdrsu zadnjega kolesa serijsko
Okvir: jekleni cevni
Zavore: spredaj 2x kolut 320 mm Brembo radialno vpetje, zadaj 1x 245 kolut, Cornering ABS
Vzmetenje: polaktivno vzmetenje WP, spredaj teleskopske vilice USD, 48 mm, zadaj enojni blažilnik
Gume: spredaj 120/70 R18, zadaj 190/55 R17
Višina: 835 mm
Posoda za gorivo: 23 litrov
Medosna razdalja: 1.482 mm
Teža: 205 kg
Hvalimo in grajamo
kakovost izdelave, oprema
sistemi za pomoč vozniku
polaktivno vzmetenje se odlično prilagaja vsem podlagam
moč in navor
zavore
udoben športno potovalni položaj
vetrna zaščita nad 160 km/h
nekoliko grobo delovanje dvovaljnika pri zelo nizkih hitrostih in vrtljajih
lahko bi ponudil malenkost več udobja za sopotnico
Končna ocena
  • Želite vnesti nekaj čistega adrenalina v svoj motoristični vsakdan in vseeno ne bi trpeli na superšportnih specialkah ali roadsterjih