KTM Superduke 990 II

23. 4. 2007 | Peter Kavčič
Deli
KTM Superduke 990 II

Vedno znova ugotavljamo, da je KTM nekaj posebnega, ko se družimo z inženirji, tehniki in ne nazadnje s predstavniki za javnost iz njihovega razvojnega oddelka. Zakaj vam to omenjam? Zato ker so prav ti ljudje razlog, da s tekočega traku v Mattighofnu prihajajo vedno boljši cestni motocikli. Njihova energija je prečiščena in močna, cilj pa le eden: narediti brezkompromisen motocikel, kjer ima vsak sestavni del jasen namen – brezkompromisnost v vožnji.

Superduke je bil pred dvema letoma ena najpomembnejših prelomnic v zgodovini znamke KTM. Iz blata so namreč dokončno zapeljali na asfalt. Radikalni roadster je postal uspešnica in za marsikoga ikona sodobnega streetfighterskega motocikla.

Edinstveni koncept KTM-ovega Superduka tudi danes ostaja enak, le da so tokrat na motocikel prenesli želje in pripombe dosedanjih voznikov. Po novem torej želja ne izpolnjuje le zlata ribica, ampak tudi KTM.

Seveda niso spreminjali ničesar, kar je že v osnovi dobro. Superduke 990 je bil in ostaja tako radikalen, da ni za vsakogar, pri KTM-u pa so nam zagotovili, da tudi ni bil mišljen za vsakogar.

Ste torej naveličani vsakdanjih motociklov, se vam zdijo športniki med seboj vsak dan bolj podobni in vedno manj primerni za na cesto? Imate dovolj težkih, premehko vzmetenih in okornih motociklov? Prikimavate? In če se ob vsem tem še požvižgate na to, kar pravijo kolegi (predvsem tisti, ki prisegajo na 600-kubične slečene ali poloklep­ljene motocikle), potem ste resen kandidat za tole zverino. Nekako v slogu zgodbe, ko se človek naveliča belega kruha, ki mu nič ne manjka, a vseeno poseže po polnozrnatem.

A da ne bomo zašli v kuharske nasvete. Želimo namreč poudariti, da se v KTM-u skriva precej tistega starega ‘hard core’ motociklizma, ki ga mnenje večine niti slučajno ne zanima.

Kljub temu je novi Superduke prijaznejši do uporabnika. Moč v kompaktnem dvovaljniku LC8 narašča lepše, bolj gladko, s še bolj poudarjenim navorom. Tu so opravili odlično delo, saj je motor sedaj čistejši, a hkrati še slajši med vožnjo. Ročica plina se odziva naravnost fantastično in 100 njutonmetrov navora naredi svoje. Menjalnik je odlično preračunan ter deluje natančno in tekoče. Popolna petka!

Tudi zvok s serijskim izpušnim sistemom je sedaj globlji in odločnejši, kar so dosegli z novo glavo motorja in novo enoto elektronskega vbrizga goriva. Poleg odličnega motorja pa ne smemo spregledati tudi spremenjenega okvirja in podvozja.

Superlahek okvir iz jeklenih krom-molbidenovih cevi, ki tehta le devet kilogramov, zagotavlja trdnost, nov kot glave okvirja (prej 66, 5 stopinje, sedaj 66, 1 stopinje) in spremenjen predtek pa ob nezmanjšani agilnosti poskrbita za večjo

stabilnost pri velikih hitrostih in največjih obremenitvah v hitrih in dolgih ovinkih. Novosti na okvirju in izboljšanem vzmetenju WP zagotavljajo izredno lahkotnost in natančno vodljivost tako v ovinkih kot na ravnini.

Prve hibe so se pokazale šele, ko smo ga skupaj s presneto hitrimi KTM-ovci gnali po grobem asfaltu španskega dirkališča Albacete. Med zelo grobo vožnjo Superduke s serijsko nastavitvijo vzmetenja postane malo nemiren pri pospeševanju iz ovinka, toda rahlo nihanje krmila ni nič takega, česar izkušeni motorist ne bi znal obvladati.

Skratka, tudi na dirkališču zagotavlja popoln adrenalinski užitek, ko koleno drgne ob asfalt, čeprav v svoji osnovi ni slečeni superbike motocikel, kot je v navadi pri (predvsem) italijanski konkurenci.

Zelo pomemben delež k splošnemu pozitivnemu vtisu so prispevale tudi odlične Brembove zavore, ki so zdaj še izboljšane, saj so jim odvzeli nekaj agresivnosti v trenutku, ko zavorne ploščice zagrabijo v 320-milimetrski par zavornih kolutov. Navdušujoče je še, da se ne utrudijo tudi po polurnemu priganjanju po dirkališču – prej omaga voznik.

Ob tako visoki kakovosti izdelave in izbranih komponentah uveljavljenih proizvajalcev je težko najti grajo. Morda bi lahko bile številke na novi armaturi nekoliko večje, morda bi lahko ogledala prikazala večjo sliko tistega, kar se dogaja za hrbtom, toda to je pravzaprav vse. Z novo posodo za gorivo, ki je večja za 3, 5 litra, so nam vzeli edini pravi razlog za grajo. Doseg s polno posodo za gorivo je zdaj namreč spodobnih 250 ‘in še malo čez’ kilometrov.

Za tiste izbirčneže, ki želijo še več, so pri KTM-u pripravili izbor izdelkov iz kataloga Power Parts, ki pa serijskega Superduka olajšajo celo do 15 kilogramov.

Tehnični podatki

Motor: dvovaljni, štiritaktni, 999 cm3, 88 kW (120 KM) pri 9.000 /min, 100 Nm pri 7.000/min, el. vbrizg goriva

Okvir, vzmetenje: jeklen cevni krom-molbiden, spredaj nastavljive vilice USD, zadaj enojni nastavljivi blažilnik PDS

Zavore: spredaj radialne zavore, koluta premera 320 mm, zadaj 240 mm

Medosna razdalja: 1.450 mm

Posoda za gorivo: 18, 5 l.

Višina sedeža od tal: 850 mm

Masa: 186 kg brez goriva

Cena testnega vozila: 12.250 EUR

Kontakt: www.hmc-habat.si, www.motorjet.si, www.axle.si

Hvalimo in grajamo

+ neposrednost in odlična komunikacija med motociklom in voznikom

+ brezkompromisnost

+ le najkakovostnejše komponente

+ lahkotnost, vodljivost

+ odličen motor

+ zavore

- slaba vetrna zaščita nad 140 km/h

- izpostavljeno dno motorja

- preglednost merilnikov bi bila lahko boljša

Peter Kavčič, foto: Herwig Peuker - KTM

Osnovni podatki
Cena testnega modela: 12.250 EUR €
Tehnični podatki
Motor: dvovaljni, štiritaktni, 999 cm3, 88 kW (120 KM) pri 9.000 /min, 100 Nm pri 7.000/min, el. vbrizg goriva
Okvir: jeklen cevni krom-molbiden, spredaj nastavljive vilice USD, zadaj enojni nastavljivi blažilnik PDS
Zavore: spredaj radialne zavore, koluta premera 320 mm, zadaj 240 mm
Višina: 850 mm
Posoda za gorivo: 18,5 l.
Medosna razdalja: 1.450 mm
Teža: 186 kg brez goriva