Peugeot Looxor 50

Skuter in faraon? Na prvi pogled brez logike, toda povezava vendarle obstaja. Tako kot so bili egipčanski faraoni božansko odmaknjeni, tako si želijo pri francoskem Peugeotu z letošnjo novostjo eksluzivnosti med skuterji. In Looxor z videzom dejansko očara.

26. 7. 2001

Velika, 16-palčna petkraka kolesa zaokrožajo celoto sodobno oblikovanega Looxorja, ki počiva na okvirju iz jeklenih cevi. Posebno dopadljivo delujejo zadnji smerniki, katerih namišljena linija je na eni strani potegnjena v trup skuterja, po drugi pa se nadaljuje v zadnjo luč.

Pod sedežem v trupu je prostor za shranjevanje čelade. Na prednjem delu z nasmehom pozdravlja lunasto oblikovana prednja luč, s katero so spogledujejo smerniki ob njenih robovih. Nad njo pa mask(ic)a, v katero so skriti instrumenti: velik analogni merilnik hitrosti in na prvi pogled težko razumljivi digitalni merilniki s črticami, ki kaže porabljeno gorivo, prevožene kilometre in uro.

Nad pretirano plastičnim okoljem bodo nergali tisti z daljšimi nogami, saj si bodo ob pomanjkanju prostora kaj hitro obrabili kolena.

Peugeotovega 50-kubičnega levčka poganja dvotaktni zračno hlajen agregat. Ni ravno poskočen, toda tudi pretirano len ni. Pospeševanje je enakomerno brez občutnih lukenj. S končno hitrostjo tik pod 50 kilometrov na uro je z njim sicer veselje vijugati v strogem mestnem središču, (pre)hitri udeleženci v prometu pa vas bodo zlahka prehitevali na mestnih vpadnicah. Tam je boljša in varnejša izbira večji in močnejši 100-kubični Looxor.

Zaradi 16-palčnih koles mora biti voznik nekoliko previdnejši in imeti nekaj izkušenj. Katalizirani izpušni sistem in glasnost zadovoljujeta evropske norme, zato mali levček prede kot sosedov muc.

Pri zavorah je treba biti dokaj previden. Prednja kolutna je absolutno pregroba in na gladkem mestnem asfaltu je lahko ob neprimernem doziranju usodna. Zadnja, bobnasta, opravlja svoje naloge zadovoljivo, saj je kljub blokiranju zadnjega kolesa skorajda ni čutiti. Pri močnejšem zaviranju in tudi pri vožnji prek neravne podlage se prednje

Paiolijeve teleskopske vilice odzovejo v pričakovani meri, česar pa ni mogoče trditi za zadnji centralni blažilnik.

Looxor bo s težnjo po eleganci zadovoljil predvsem tiste, ki si želijo preprostega prevoznega sredstva za mestna središča in hkrati v tretjem tisočletju biti »cool« in »in«. No, leta sploh niso ovira.

Po razmisleku pa sem prepričan, da se na Looxorja najbolje poda mini krilo. Ali kravata. Tako vsaj nastopajo Italijani, ki pokupijo največ skuterjev na velikih kolesih.

Peugeot Looxor 50

Motor: 1- valjni - 2 taktni - zračno hlajen - lamelni ventil - vrtina in gib 40 × 39, 1 mm - elektronski vžig - uplinjač f 14 mm s samodejnim čokom - ločena oljna črpalka - elektronski vžig - električni in nožni zaganjalnik

Prostornina: 49, 1 cm3

Največja moč: 2, 9 kW (4 KM) pri 6500 vrt/min

Največji navor: 4, 6 Nm pri 5, 600 vrt/min

Prenos moči: samodejna centrifugalna sklopka - samodejni brezstopenjski menjalnik -jermenski prenos - zobniška redukcija na kolesu

Okvir in vzmetenje: enojen cevni okvir, spredaj teleskopske vilice Paioli f 28 mm, zadaj centralni blažilnik - medosna razdalja 1311 mm

Gume: spredaj 80/80-16, zadaj 100/70-16

Zavore: spredaj kolut f 226 mm, zadaj boben f 110 mm

Mere in masa: dolžina 1920 mm - širina 720mm - višina 1130 mm - višina sedeža od tal 800 mm - posoda za gorivo 8 l - masa (tovarna ) 94 kg

NAŠE MERITVE

Pospeški:

Na tipskem klancu (naklon 24 %; 0-100 m): 25, 34 s

Na ravni cesti (0-100 m): 14, 72 s

Poraba: 3, 1 l/100 km

Masa s tekočinami (in orodjem): 98 kg

CENA

Cena motorja: 1.751.93 EUR

NAŠA OCENA

OCENA: 4/5

ZASTOPA IN PRODAJA

Pooblaščeni prodajalec: Sku­pi­na Class d.d., Za­lo­ška 171, (01/54 84 789), Ljubljana

Primož Jurman

FOTO: Uroš Potočnik

  • Tehnični podatki

    Motor: 1- valjni - 2 taktni - zračno hlajen - lamelni ventil - vrtina in gib 40 × 39,1 mm - elektronski vžig - uplinjač f 14 mm s samodejnim čokom - ločena oljna črpalka - elektronski vžig - električni in nožni zaganjalnik
    Navor: 4,6 Nm pri 5,600 vrt/min
    Prenos moči: samodejna centrifugalna sklopka - samodejni brezstopenjski menjalnik -jermenski prenos - zobniška redukcija na kolesu
    Okvir: enojen cevni okvir, spredaj teleskopske vilice Paioli f 28 mm, zadaj centralni blažilnik - medosna razdalja 1311 mm
    Zavore: spredaj kolut f 226 mm, zadaj boben f 110 mm
    Teža: dolžina 1920 mm - širina 720mm - višina 1130 mm - višina sedeža od tal 800 mm - posoda za gorivo 8 l - masa (tovarna ) 94 kg

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri