Podaljšan test: Moto Guzzi V7 III Carbon - Tiste 'fine' stvari ...

V čast svoji skoraj stoletni zgodovini Moto Guzzi vztrajno brusi in obdeluje svoje modele. Med njimi najuspešnejši, V7 III, je zaslužen za več kot polovico njihove prodaje, zato nenehna vlaganja v ta model niso nepričakovana.

Ne gre toliko za vlaganja v izboljšave na področju mehanike in tehnike. Pri tem V7 namreč ne blesti, je pa vseeno ravno prav sodoben, da mu puritanci tudi s tega stališča težko kaj resnega očitajo.

Ozrimo se nanj skozi oči motorista izpred 50 let. Dobrih 50 'konjev', prečno postavljen dvovaljnik V-zasnove in skorajda idealna razporeditev teže med obe kolesi so takrat obljubljali tisto, kar je danes pač samoumevno. Z najmanjšim Guzzijem je nekako tako: lahko ti ni všeč ali pa ga obožuješ. V svoji tretji razvojni fazi je v primerjavi s prejšnjimi modeli bolj varen, predvsem zaradi boljšega zavornega paketa in sistema proti zdrsu. Predvsem pa je Moto Guzzi močno razširil paleto modelov. Trenutno jih je na voljo šest, od čiste klasike do 'dirkalnika' s športnim zadnjim vzmetenjem. In vmes vse mogoče kombinacije.

Med njimi je model Carbon, ki je med vsemi edini, ki bo izdelan v omejeni seriji 1.921 kosov, in eden izmed njih s serijsko številko 215 je postal član naše testne flote. Nič posebnega, bi pomislil marsikdo, a sam ga vidim nekoliko drugače. Italijani imajo, kadar je treba črpati navdih iz zgodovine, skoraj neomejene možnosti. Pri modelu Carbon pa so poleg tega, da so malce pobrskali po sosednjih delavnicah, vnesli tudi lepo mero modernega in prestižnega. Matirana črna barva je v svetu motošporta zelo modna, dopolnjujejo pa jo v rdeče obarvani zavorni cilindri in pokrovi ventilov. Spominja na Testtarosso iz Maranella? Blatnika in bočna pokrova iz ogljikovih vlaken sta tam brez posebnega namena, a vseeno, medtem ko nekateri tovrstne materiale imitirajo, se pri Italijanih glede tega ne šalijo. Veliko žlico prestiža doda sedež, oblečen v vodoodporno alkantaro. Ta na otip prijetni umetni material danes sicer ni posebna redkost, a sam sem ga prvič videl v takrat prestižni Lancii Themi 8.32. Le Italijani so bili na začetku osemdesetih let tako nori, da so v poslovno limuzino natlačili motor iz Ferrarija (308 in Mondial). In da bo jasno tudi damam, alkantara je eden od materialov, ki ne manjka na prav nobenem kosu iz kolekcije torbic slavnega Louisa Vuittona.

In kako je s Carbonom v vožnji? Hja, da bi na račun omenjenega prestiža kaj pridobil pri voznih lastnostih, seveda ne bi smeli pričakovati. Še vedno v ovinku občasno spominja na kačo in občutek, da gre prednje kolo v ovinek pozneje kot zadnje, ostaja prisoten. Vendar z nekaj odločnosti ta Guzzi tudi na zaviti cesti ni počasen. Všeč mi je njegov motor. Ta je poln lepih manir, od tega, da je zelo radodaren z navorom, pa vse do precej izrazitih vibracij, ki pa jih sam veliko raje poimenujem – pulziranje.

Zleze pod kožo, takšen Moto Guzzi.

Moto Guzzi Open House 2018

Ljubitelji motociklov znamke Moto Guzzi ne bi smeli zamuditi mednarodnega dogodka, ki bo potekal v domačem kraju znamke. Med 7. in 9. septembrom bo v Mandello del Lariu potekal tradicionalni dogodek Open House, ki ga vsako leto obišče med 30.000 in 50.000 ljudi. Letošnji Open House bo zaznamovan s predstavitvijo osveženih modelov. V okviru dogodka so mogoči tudi ogled njihovega muzeja in nakupi v njihovi prodajalni. Obiskovalci si bodo lahko ogledali proizvodnjo motorjev in celotnih motociklov. Tisti, ki si želite doživeti del zgodovine in se ozreti skoraj 100 let v preteklost, ne smete zamuditi ogleda prostorov, kjer sta se rodila legendarni dvovaljni motor ter zgodovinski vetrovnik, ki se je uporabljal pri razvoju tehnike in aerodinamike.

Osnovni podatki
Cena osnovnega modela: 10.500 €
Tehnični podatki
Motor: dvovaljni štiritaktni, zračno hlajeni, 744 cm3
Moč: 38 kW (52 KM) pri 6.200 vrt./min
Navor: 60 Nm pri 4.900 vrt./min
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, kardan
Okvir: jekleni cevni
Zavore: spredaj kolut 320 mm, zadaj kolut 260 mm, ABS
Vzmetenje: spredaj teleskopske vilice, zadaj nihajka z dvojnim amortizerjem
Gume: 100/90 18, 130/80 17
Višina: 770 mm
Posoda za gorivo: 21 l
Teža: 213 kg
Hvalimo in grajamo
kultni 'retro' videz
žlahtni detajli
lepo izdelani karbonski dodatki
nezahteven za vožnjo
oznaka karbon je bolj za imidž, ne toliko za športne zmogljivosti
počasen menjalnik
zavore bi lahko bile malenkost močnejše
Končna ocena
  • V družini klasičnega V7 III imate pestro izbiro motociklov v posebnih omejenih serijah, ta je pravi za vse, ki so jim všeč klasiki s pridihom športnosti in elegance