Primerjalni test: Hard enduro 250 2T

Prodajne številke pravijo, da imamo vedno raje dvotaktne hard enduro motocikle. Tokrat smo preizkusili, kaj zmorejo trije tekmeci: Husaberg, Gas Gas in KTM.

Prenesi PDF testa
9. 5. 2011

Testu bi se sicer morala pridružiti še Husqvarna, toda glej ga zlomka, pri Motor Jetu so nas tokrat razočarali z besedami: »Žal ni nikjer za dobiti WR 250 letnik 2011, ker so že lep čas razprodane. Bo treba počakati na junij, ko pridejo WR-ke z letnico 2012! « No, vseeno je bera treh motociklov zanimiva, ne nazadnje bi se splačalo med seboj primerjati že KTM-a in Husaberga, ki imata skoraj enak motor, okvir in zavore, še največja razlika je v plastiki, oziroma v vsem, kar je privito na okvir. Prvič smo sedli na španskega Gas Gasa, ki je kompetenten tekmec v tem razredu in je tako lepo popestril avstrijsko-švedski boj.

Gas Gas sicer v Sloveniji ni znan, kot bi si zaslužil, še najbolj poznan je po svojih trial motociklih, kjer so eni glavnih akterjev. Najbližji trgovec je v avstrijskem Gradcu (www.gasgas.at), od koder tudi pokrivajo naš drobceni trg. Motocikel so v zadnjih dveh letih toliko prenovili, da lahko rečemo, da je vsaj tako moderen kot KTM. Na testu smo sicer vozili takega brez električnega zaganjalnika, a od letos je za doplačilo na voljo tudi na tem matadorju in se je s 'čarobnim gumbom' pridružil KTM-u in Husabergu. Oblikovno Gas Gas sledi modnim zapovedim z ostrimi linijami in agresivnimi grafikami.

Tako kot je običaj pri KTM-u, ga dobite tudi v nekoliko našminkani izvedbi Six-days. Vse tri tako že od daleč ločimo in jih med seboj nikakor ne moremo zamenjati. Gasgasova barva je rdeča z nekaj bele, Husabergova modro-rumena in KTM-ova seveda oranžna. KTM in Gas Gas imata transparentne posode za gorivo, kar omogoča hitro kontrolo nivoja goriva, medtem ko se je treba pri Husabergu malce bolj potruditi, če hočete ugotoviti, koliko časa se še lahko vozite, preden morate doliti gorivo. Vsi trije so dobro opremljeni za terensko vožnjo in brez težav se iz salona zapeljete naravnost na dirko. Vzmetenje je pri KTM-u in Husabergu 'hišno', torej znamke WP, spredaj obrnjeni teleskopi, zadaj blažilnik, vpet neposredno na nihajko (sistem PDS). Razlika je le v tem, da ima Husaberg dražjo izvedbo sprednjega vzmetenja, saj so vilice zaprtega tipa (kartuša). Pri Gas Gasu pa neravnine blaži Sachs. Vzmetenje je sicer prav tako nastavljivo, a vilice preprosto niso kos temu, kar ponujata konkurenta. Manjka jim nekaj fine nastavitve in več progresivnega delovanja. No, po drugi strani pa je zadnji del vzmeten bistveno bolje in zagotavlja neverjetno dober oprijem.

Gas­gasova kombinacija vzmetenja in okvirja dopušča zabavno krmarjenje motocikla z zadnjim delom ter agresivno in predvsem zanesljivo pospeševanje s polnim plinom. Nekoliko pa razočara z velikim obračalnim krogom. KTM-ovo vzmetenje je nekakšna zlata sredina, nič ne dela narobe, a vseeno se ne more povsem kosati s Husabergom, ki predstavlja neverjetno kombinacijo lahkotnosti in natančnosti v ovinkih. Lahko rečemo, da KTM dobro pelje skozi ovinek, medtem ko Husaberg to počne odlično. Gre kot vroč nož skozi maslo in obožuje kirurško natančnost voznika ter ga nagradi z bliskovito odzivnostjo. Kdor zmore držati tempo Husaberga, ki zahteva več kot preostala dva, tega tudi nagradi z dobrim časom na stezi. To svojo lastnost Husaberg sicer plačuje z nekaj manj stabilnosti na hitrih ravnih delih z veliko neravninami (manjše skale, večje kamenje ali kaj podobnega), a to se da odpraviti z nastavitvijo 'ofseta' v osi, kjer so vpeti križi, ki držijo sprednje vilice. Položaj voznika je dobro premišljen, a na KTM-u je vseeno za odtenek boljši. Husaberg deluje nekoliko bolj kompaktno, če hočete, kratko, medtem ko je KTM najbolje prilagojen voznikom vseh velikosti.

Gibanje na obeh motociklih je neovirano, škornji se ne zatikajo v robove plastike, sedeža sta dobra (KTM ima malenkost daljšega in udobnejšega) in oba imata pod blatnikom priročno ojačitev, kjer lahko primete motocikel in ga privzdignete med plezanjem. Tu lahko pohvalimo tudi Gas Gasa, saj so pazili na detajle in tudi takšne podrobnosti, ki vozniku olajšajo delo. Edina slabost pri tem je, da si umažete rokavice z blatom, ki se nalepi na notranjo stran blatnika in tudi tega ročaja. Pri poglavju o ergonomiji ga je nekoliko polomil le Gas Gas, saj so stranske plastike na posodi za gorivo, ki ščitijo levi in desni hladilnik, preširoke in silijo kolena narazen, kar je zoprno v ovinkih. Želeli bi si tudi višji sedež, ta je namreč kar 4, 5 centimetra nižji od preostalih dveh, in s tem nekoliko bolj sproščeno sedenje. Po drugi strani pa je zato Gas Gas odličen za tiste nekoliko nižje rasti ali vse, ki se radi preganjajo po težko prehodnem terenu, kjer si je pogosto treba pomagati z nogama. Na Gas Gasu se zaradi višine sedeža skoraj ne more zgoditi, da bi voznik stopil v prazno. Morda tudi zaradi tega zaznavamo malce priokusa po trialu, s katerim je Gas Gas tako močno povezan.

Z motornimi zmogljivostmi nas je Husaberg navdušil, je eksploziven ali, če voznik tako želi, umirjeno prožen. KTM je tu ostal za drobcen odtenek zadaj, najbolj 'mehak' značaj pa ima Gas Gas, ki navduši v spodnjem območju vrtljajev, a se v primerjavi s konkurentoma malenkostno izgubi v zgornjem območju. Je pa zaradi tega prav španski motor zelo prijeten za učenje veščin terenske vožnje. Povsem enaka je zgodba z zavorami in njihovim učinkom. Nikakor ne moremo trditi, da ima kateri od trojice slabe zavore, vse so zelo dobre, le pri Husabergu so zares odlične, kar sicer spada v paket vrhunske opreme motocikla. Ta je narejen na tako visoki ravni, da se z njim lahko podate na dirko svetovnega prvenstva, ne da bi privili dodaten kos opreme.

Zaradi vsega omenjenega je sicer cena višja, to pa je edino področje, kjer Husaberg rahlo izgubi, čeprav je nesporni zmagovalec. KTM predstavlja enduro zlate sredine, nič ne dela narobe, a Husaberg ga ponekod za odtenek prekaša. Gas Gas zaseda tretje mesto, je zmagovalec, če je denar glavni kriterij, sicer pa mu manjka nekaj ostrine v boju s konkurentoma. Glede na to, da nima resnega zastopnika pri nas, smo tudi rahlo v skrbeh zaradi dobave nadomestnih delov. Pri preostalih dveh je to urejeno, in če pogledamo še stroške vzdrževanja, ki so komaj vredni omembe, sta tu v veliki prednosti.

Če vam je zadišal vonj po zgoreli mešanici in iščete lahek motocikel, ki je nezahteven za vzdrževanje, ter vam je najljubša vožnja po tehnično zahtevnejšem terenu, ima vsak od teh treh vse, kar boste potrebovali.

Peter Kavčič foto: Željko Puščenik (Motopuls)

Iz oči v oči: Matevž Hribar

Najbolj se čudim, da sta si žrebca iz iste štale, Husaberg in KTM, tako različna. Ne, TE 250 ni le EXC 250 z rumeno-modrimi plastikami, ampak je občutek na prvem dvotaktnem Bergu vseh časov popolnoma drugačen. Je bolj oster, napadalen, celo okretnejši od oranžnega bratranca. Za Gas Gasa sem pričakoval, da bo bolj, hja, drugačen ali nedodelan, pa je v resnici povsem konkurenčen, zmotili so me le nekoliko močnejši tresljaji in manjši kot zasuka krmila. Če odmislimo finančno plat zgodbe, je moj vrstni red naslednji: Husaberg, KTM, Gas Gas.

Gas Gas EC 250

Cena testnega vozila: 7.495 EUR

Tehnični podatki

Motor: enovaljni, dvotaktni, tekočinsko hlajeni, 249 cm3, uplinjač Keihin PWK 38S AG, ventil v izpušnem kanalu.

Največja moč: n. p.

Največji navor: n. p.

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.

Okvir: cevni krom-molibden, pomožni okvir iz aluminija.

Zavore: spredaj kolut ? 260 mm, zadaj kolut ? 220.

Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice

Sachs ? 48, zadaj nastavljiv enojni blažilnik Sachs.

Gume: 90/90-21, 140/80-18.

Višina sedeža od tal: 940 mm.

Posoda za gorivo: 9, 5 l.

Medosna razdalja: 1.475 mm.

Teža brez goriva: 101 kg.

Zastopnik: www.gasgas.at

Hvalimo:

  • majhna teža
  • stabilnost
  • prožen, nezahteven motor
  • cena
Grajamo

  • brez zastopnika v Sloveniji
  • sprednje vzmetenje
  • velik rajdni krog

KTM 250 EXC

Cena testnega vozila: 7.790 EUR

Tehnični podatki

Motor: enovaljni, dvotaktni, tekočinsko hlajeni, 249 cm3,

uplinjač Keihin PWK 36S AG, ventil v izpušnem kanalu.

Največja moč: n. p.

Največji navor: n. p.

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.

Okvir: cevni krom-molibden, pomožni okvir iz aluminija.

Zavore: spredaj kolut ? 260 mm, zadaj kolut ? 220.

Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice

WP ? 48, zadaj nastavljiv enojni blažilnik WP PDS.

Gume: 90/90-21, 140/80-18.

Višina sedeža od tal: 985 mm.

Posoda za gorivo: 9, 5 l.

Medosna razdalja: 1.475 mm.

Teža brez goriva: 103 kg.

Zastopnik: Axle, Koper, 05/663 23 66, www.axle.si, Moto Center Laba, Litija – 01/899 52 02, Maribor – 0599 54 545,

www.motocenterlaba.com.

Hvalimo

  • vsestranskost
  • okretnost
  • ergonomija
  • motor

Grajamo

  • zahtevnejši za vožnjo
  • cena dodatne opreme

Husaberg TE 250

Cena testnega vozila: 7.990 EUR

Tehnični podatki

Motor: enovaljni, dvotaktni, tekočinsko hlajeni, 249 cm3,

uplinjač Keihin PWK 36S AG, ventil v izpušnem kanalu.

Največja moč: n. p.

Največji navor: n. p.

Prenos moči: 6-stopenjski menjalnik, veriga.

Okvir: cevni krom-molibden, pomožni okvir iz aluminija.

Zavore: spredaj kolut ? 260 mm, zadaj kolut ? 220.

Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice

WP ? 48, zadaj nastavljiv enojni blažilnik WP PDS.

Gume: 90/90-21, 140/80-18.

Višina sedeža od tal: 985 mm.

Posoda za gorivo: 9, 5 l.

Medosna razdalja: 1.475 mm.

Teža brez goriva: 102, 9 kg.

Zastopnik: Axle, Koper, 05/663 23 66, www.husaberg.si

Hvalimo:

  • izjemna natančnost v ovinkih
  • okretnost
  • ergonomija
  • kakovostne komponente
  • močan in živahen motor
  • zavore
Grajamo:

  • za začetnike rahlo (pre)agresiven motor
  • stabilnost pri večjih hitrostih v osnovni nastavitvi ofseta 'križev'
  • cena in cena dodatne opreme