Test: Askoll ES2

27. 12. 2018 | Matjaž Tomažič
Deli

Električna mobilnost je tu. Če iščete tisto na dveh kolesih, imajo pri podjetju Špan d.o.o. na voljo zanimivo ponudbo.

Resnično ne spadam med tiste, ki nestrpno pričakujejo dan, ko bo bencinske in dizelske motorje dokončno nadomestila elektrika. Kar se tiče električnih skuterjev in e koles, niti ne najdem pravih argumentov proti, pa vseeno. Verjetno odpor izvira iz otroštva, ko je 'foter' od nekje privlekel električni minimoto motocikel, ki pa se je bolj kot ne ves čas samo polnil. Zato sem kakšno leto dni pozneje kot kratkohlačnik prisegel na bencinske pogonske rešitve, torej rožljanje, ropot in do komolcev črne roke.

Od takrat se je seveda marsikaj spremenilo, in ker se človek nekaterih sprememb z veseljem navadi, je nekoliko popustila tudi zgoraj omenjena nenaklonjenost električni mobilnosti. Pri tem je del svoje vloge odigral tudi italijanski proizvajalec električnih skuterjev in koles Askoll, ki je na tem področju uvedel in patentiral številne inovacije, končni produkt vseh pa so odlična električna kolesa in skuterji. V letošnjih najbolj vročih dneh so nam pri Španu za teden dni odstopili električni skuter Askoll ES2. Ob prevzemu so bili samozavestni, češ, gotovo mi bo všeč. In imeli so prav. Sprva sem se seveda osredotočil predvsem na avtonomijo in hitro ugotovil, da je ta odvisna od izbrane stopnje moči. Ko je postalo jasno, da obljubljenih 100 kilometrov ni znanstvena fantastika, sem za večino poti v tistem tednu brez zadržkov izbral Askolla. Z nizkim težiščem je to povsem spodobno vozen skuter, je tudi zelo živahen, dobro zavira, kot tak pa se brez težav postavi ob bok velikemu delu svoje bencinske konkurence. Ostaja sicer nekaj prostora za drobne izboljšave na področju uporabnosti, a z vidika tehnike mu ni veliko očitati. Baterije zdržijo 800 polnilnih ciklov, pri največji moči pa preverjeno zagotovijo okoli 60 kilometrov dometa. Skoraj 50.000 kilometrov torej. Pa še Eko sklad prispeva enega vijoličnega. Matematika pravi, da se splača.

Osnovni podatki
Prodaja: Špan d.o.o.
Cena osnovnega modela: 2.390 €
Cena testnega modela: 2.990 €
Tehnični podatki
Motor: električni 2.200 W, Čas polnjenja baterije: 3 ure
Navor: Nm pri /min.130 Nm
Zavore: spredaj 1 x kolut 190 mm, zadaj boben
Višina: 760 mm
Teža: 67 kg
Hvalimo in grajamo
zadostna avtonomija
solidnost izdelave
živahnost, možnost različnih stopenj moči
preplitev odlagalni predal
nizka oddaljenost od tal