Toskansko družinsko podjetje se v zadnjih letih ponaša z vrhunskimi športnimi rezultati, saj na svetovnem prvenstvu v enduru pod okriljem FIM osvajajo naslove kot po tekočem traku. Veliko teh uspehov je botrovalo tudi povsem novi generaciji enduro modelov, ki v sebi nosijo enak DNK.
Pri Beti stavijo na ugodno razmerje med tem, kar dobite, in ceno. Kakovostna izdelava, solidne komponente, zelo velika moč 300-kubičnega dvotaktnika in natančna vodljivost pri velikih hitrostih so lastnosti, ki sem jih lahko izpostavil že po prvi daljši vožnji na terenu. Pri specializiranem trgovcu Moto Mali iz Radovljice, ki nam je Beto RR 2T 300 tudi odstopil za test, stane točno ta model 8.650 evrov. Poštena cena, ki ne presega meje desetih tisočakov, je vsekakor pomemben adut, ki marsikaterega enduro entuziasta pritegne. Pa tudi v resnici prinese želeno kakovost?
Po testu lahko rečem, da je cena kar dober realni kazalnik tega, kar dobite. Motocikel je visok in slok, plastike lepo zaključene, modernih linij, ki morda celo malce spominjajo na KTM. Na drobnih detajlih, kot so vijaki ali nekatere komponente, šele opaziš, da se cena nekje le pozna. Sicer pa je občutek, ko sedeš na motocikel, dober. Zelo široko krmilo lepo sede v roke in kmalu jasno pokaže, da je Beta stroj za vse, ki so višje rasti, saj se sedi visoko, prav tako pa je zelo visoko nasajena, ko govorimo o vzmetenju in oddaljenosti motorja od tal. Sedež je velik, zelo udoben in z zelo dobro prevleko, ki preprečuje drsenje pri plezanju v klanec ali med pospeševanjem.
Ker je potegnjen daleč naprej do pokrovčka za gorivo, ki bi se lahko odpiral malce ležje, je gibanje na motociklu, ko se pripelješ v ovinek, vrhunsko, saj lahko zares dobro obremeniš sprednji del pri vstopu v ovinek. To je tudi dobra rešitev, da lahko z njo voziš hitro skozi zaprte ovinke, ker ima težišče malce višje kot konkurenca, kar sicer zahteva malce več tehničnega znanja vožnje. Po drugi strani pa pri vožnji prek skal ali hlodov bolje pleza, saj se z okvirjem ali motorjem, ki je sicer dobro zaščiteno s plastičnim ščitnikom, ne zadeneš v oviro.
Vilice KYB in blažilnik Sachs so za enduro uporabo odlično nastavljeni. Tudi na račun majhne mase, ki brez tekočin znaša le 103,5 kilograma, vse skupaj prinaša tudi zanesljivost in varnost, saj pri večjih hitrostih dobro drži smer. Ob dodajanju plina je vedno potrebna zbranost, kajti ko na RR 300 naviješ ročico, se začne vse dogajati ekstremno hitro. Motorju moči in navora res ne manjka, zmotili so me le tresljaji, ki pa se občutijo na makadamskih poteh. Presenetila me je tudi žeja motorja. Sicer je menda prav ta odvisna tudi od nastavitve uplinjača, a vseeno po dveh urah enduro (ne motokros) vožnje je bilo treba preklopiti na rezervo. Tank sicer sprejme 9,5 litra čistega bencina, olje za mešanico namreč nalijemo v ločeno posodico. Se pa razmerje meša sproti, in sicer glede na potrebe oziroma obremenitev motorja.
Končna ocena
Zelo zanimiva alternativa za vse, ki so višje rasti in ki stavijo na veliko moč dvotaktnega motorja. Ta v ekstremno dolg in strm klanec ne bo nikoli razočaral.
Zastopnik za Slovenijo: Infinit d.o.o.
Prodaja: | Moto Mali d.o.o. |
---|---|
Cena osnovnega modela: | 8650 € |
Cena testnega modela: | 8650 € |
Motor: | 1-valjni, 2-taktni, tekočinsko hlajeni, 293,1 cm3, uplinjač Keihin, električni zagon |
---|---|
Moč: | N.P. |
Navor: | N.P. |
Prenos moči: | 6-stopenjski menjalnik, veriga |
Okvir: | cevni krom-molibden |
Zavore: | spredaj kolut premera 260 mm, zadaj kolut premera 240 mm |
Vzmetenje: | spredaj nastavljive teleskopske USD-vilice KYB premera 48 mm, zadaj nastavljiv enojni blažilnik Sachs |
Gume: | spredaj 90/90 x 21˝, zadaj 140/80 x 18˝ |
Višina: | 930 mm |
Razdalja od tal: | 320 mm |
Posoda za gorivo: | 9,5 l |
Medosna razdalja: | 1482 mm |
Teža: | 103,5 |
brez napak |
-
Močan enduro stroj za tiste, ki imajo že nekaj izkušenj, zelo konkurenčna je cena.