Test: BMW G 310 GS (2020)BMW iz Indije. Pa je s tem kaj narobe?

Najmanjšega člana popularne bavarske družine GS, G 310 GS, smo pred dvema letoma prvič testirali v okolici španske Barcelone. Letošnjo modelno različico pa kar v Sloveniji. In izdelana je v Indiji. Kako se je obnesla?

BMW iz Indije. Pa je s tem kaj narobe? (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
20. 11. 2020

Roko na srce, čeprav ima njegova družina terenske korenine, pa najmanjši član ni rojen za vožnjo po brezpotjih. Nima rad prahu in blata, raje uživa na asfaltu. Enovaljnik s 313 kubičnimi centimetri enostavne zasnove je z nekaj več kot 34 'konji' dovolj močan in poskočen, da vožnja z njim v mestni gneči navduši, zanj se utegne odločiti tudi kak mladec, ki v šolo ali na fakulteto prihaja z mestnega obrobja.

Vozne lastnosti na cesti so pričakovane. Zaradi jeklenega cevnega okvirja hvalim predvsem vožnjo v zavojih in poskočnost, a ob tem je treba pošteno ožeti ročico plina. Težišče je dovolj nizko, da prelaganje motocikla ne povzroča težav. Na tem motociklu ne pričakujte zadnjih tehničnih rešitev, ker jih ne potrebuje, vseeno pa ima zvrnjene vilice premera 42 milimetrov, ki s tem poskrbijo za dovolj togosti med zaviranjem in v ovinkih ter so za vožnjo na cesti spodobne, na terenu pa jih nisem gnal do nezavesti.

Tam bodo z 19-palčnim sprednjim kolesom zagotovo zadovoljni tisti, ki jim terenska vožnja gode. Omeniti velja seveda še izklopljiv ABS in zadnji blažilnik, ki dovolj dobro blaži neravnine, da je vožnja udobna, če motocikla ne priganjamo v športno vožnjo. Z merami trikotnika: krmilo – stopalke – sedež bodo lažje živeli nižje raščeni, višji nekoliko bentijo nad prenizkim krmilom. Če ste višji od 180 cm, bo tu zelo pomagal distančnik za povišanje krmila.

Mladostniško svež, z indijskim pečatom

Videz je po dveh letih še vedno mladostniško svež (letos je barvna paleta nekoliko spremenjena), geni družine so s tipičnimi oblikovalskimi potezami s sprednjim 'kljunom', ki je podaljšek ščitnika, zelo prepoznavni. Družinski nos, bi lahko rekel. Hm, zakaj pa BMW sploh rine v ta segment, kjer ribari med študentarijo, motoristkami ter manj zahtevnimi motoristi?

Prav zato in zaradi njih. Najmanjšega GS-a izdelujejo v Indiji, kjer so Bavarci leta 2013 podpisali pogodbo o sodelovanju s tamkajšnjo znamko TVS Motor Company, del strateškega pozicioniranja pa je tudi vstop v segment motociklov z agregati, manjšimi od 500-kubičnih centimetrov. Samo za informacijo: TVS letno izdela okoli dva milijona dvokolesnikov (!) in ustvari okoli milijarde prometa (pred krizo).

No, nad Indijci ne kaže vihati nosu, čeprav so na motociklu pustili vseeno nezgrešljivi pečat. Poraba goriva je malo več kot tri litre, če sem natančen, je znašala 3,33 litre na sto prevoženih kilometrov. Če gre v posodo za gorivo 11 litrov, je izračun jasen, mar ne?! Vse je torej odvisno od vašega kota gledanja.

  • Osnovni podatki

    Prodaja: BMW Motorrad Slovenija
    Cena osnovnega modela: 6.000 €
  • Tehnični podatki

    Motor: vodno hlajen, štiritaktni, enovaljni, z nihajnimi vzvodi, štirje ventili na valj, dve odmični gredi zgoraj, mazanje z mokrim karterjem, 313 cm3
    Moč: 25 kW (34 KM) pri 9.500 vrt./min
    Navor: 28 Nm pri 7.500 vrt./min
    Okvir: jeklen, cevni
    Zavore: spredaj in zadaj kolut, ABS
    Gume: 110/8/ R 19 (spredaj), 150/70 R 17 (zadaj)
    Posoda za gorivo: 11 l (liter rezerve)
    Medosna razdalja: 1445 mm
    Teža: 169,5 kg
Hvalimo in grajamo
agilnost v zavojih
še vedno svež dizajn
nezahtevno upravljanje
živahen agregat
nizka poraba
'Indijski' detajli
na trenutke izrazite vibracije
pogled v vzvratnih ogledalih
Končna ocena

Če ste zakurjen motoristični mladec in ima ata doma v garaži svojega GS-a, boste tega, najmanjšega brata, lahko dostojno postavili omenjenemu ob bok. Cenovno sprejemljiv, res, zlasti če vas ne moti, da prihaja z juga, ne s severa. Spodoben strojček za vsakodnevno pot v šolo in popoldansko pohajkovanje.