V ekstremne pogoje tudi z manj 'kubiki'

3. 11. 2020
Deli

Štirikolesniki Can-Am spadajo v vrh tovrstne ponudbe. Najbolj osnovni med najbolj klenimi je prav Outlander, ki ga poganja 650-kubični dvovaljnik zasnove V. Čeprav predstavlja vstopnico v svet znamke Can-Am, pa zmore kar precej.

Ob pogledu na prodajne številke je najbolj priljubljen močnejši model Outlander 1000, a to je zverina za zares zelo izkušene. Prav zato so se pri kanadskem proizvajalcu BRP odločili, da ponudijo tudi štirikolesnik, ki ga bo lahko varno obvladoval tudi začetnik ali uporabnik, ki mu več kot brutalni pospešek pomenita udobje in učinkovit, a vseeno nekoliko manj agresiven motor.

Zasnova, torej vpetje, vzmetenje in šasija, ter vsa plastična nadgradnja z dodatno opremo vred je v osnovi enaka kot pri močnejšem modelu. Motor, ki v odprti izvedbi zmore 62 'konjev', pa je tisto, kar ga dela tako drugačnega. Seveda pa nekaj pomeni tudi cena, ki je v konkretnem primeru za dva tisočaka nižja od modela MAX XT 1000 T.

Ko sem sedel nanj in se odpeljal po makadamski cesti, sem razliko opazil takoj. Pri najmočnejšem modelu sem vedno najprej na široko odprl oči ob polno odprtem plinu in tam sta predvsem znanje in zbranost tisto, kar delata vožnjo zabavno in varno. Pri tem modelu pa je moči še vedno dovolj za zabavno vožnjo, tistega občutka ponorelega stroja in strahu pa ni več. Sopotnik je ob dodajanju plina sicer vseeno vriskal od navdušenja.

Takoj moram tudi poudariti, da je raven udobja na najvišji možni ravni. Udoben sedež za voznika in sovoznika omogoča celodnevno potovanje. Bistveno vlogo pri tem pa igra odlično nastavljivo podvozje ameriškega proizvajalca FOX. To pobira majhne in velike neravnine brez težav, nekaj preveč je bilo le posedanja sprednjega dela v ostrih ovinkih. A to je mogoče rešiti z nastavitvijo, ki pa seveda potem prinese manj udobja, hkrati pa seveda več nadzora pri športni vožnji.

Ampak v prvi vrsti je to štirikolesnik, ki ni namen­jen dirkanju, zato sem bil z razmerjem med zmogljivostmi in udobjem zelo zadovoljen. To kakovost ponuja tudi med plezanjem po razdrapanem terenu, kjer vsako kolo posamično išče in najde oprijem s podlago brez težav, s preklopom pogona na vsa štiri kolesa ali celo z reduktorjem in zaporo diferenciala pa ni ovir. Ker vzmetenje in pogonski sklop res dobro opravljata svojo nalogo, nisem niti enkrat segel po Warnovem vitlu, ki je pripravljen za najhujše.

Outlander MAX XT – P 650T je zato odličen stroj za sproščeno učenje pravilne vožnje po zahtevnem terenu, kjer je bolj kot moč motorja pomembna tehnika in izbiranje prave poti oziroma linije. S kakovostno serijsko opremo je zelo dobro zaščiteno podvozje kakor tudi najbolj izpostavljeni deli.

Osnovni podatki
Prodaja: Ski&Sea
Cena osnovnega modela: 15.298 €
Cena testnega modela: 15.298 €
Tehnični podatki
Motor: 649,6 cm, dvovaljni V, tekočinsko hlajen
Moč: 44 kW (59 KM)
Navor: n. p.
Prenos moči: samodejni CVT-menjalnik, jermen, pogon na zadnji par koles in na vsa štiri kolesa
Okvir: jeklena cevna konstrukcija
Zavore: spredaj 2-krat hlajena koluta 214 mm, zadaj 2-krat hlajena koluta 214 mm
Vzmetenje: dvojna A-roka; 233 mm hoda, zadaj posamično vpetje kolesa 251 mm hoda
Gume: spredaj 26 x 8 x 14, zadaj 26 x 10 x 14
Razdalja od tal: 279 mm
Posoda za gorivo: 20,5 l
Medosna razdalja: 1499 mm
Hvalimo in grajamo
oprema, kakovost izdelave
predali in prtljažniki
adrenalin in zabava med vožnjo
ekstremne zmogljivosti na terenu
udobje med terensko vožnjo za voznika in sopotnika
cena
Končna ocena
  • Odličen štirikolesnik vrhunske izdelave je opremljen z vso najsodobnejšo in dobro delujočo tehnologijo, od terenskega sistema ABS do različnih programov delovanja motorja. V vožnji ponudi maksimalno udobje in dovolj zmogljivosti za zabavo ter predvsem učenje pravilne vožnje po terenu. Njegov adut je tudi za dva tisočaka nižja cena v primerjavi z najboljšim, kar Can-Am ponuja pod imenom Outlander.