Test: Honda Africa Twin 1000 L DCT: Hondin avtomatik

19. 12. 2018 | Primož Jurman
Deli

Precej samoumevno je, ko človek sede na skuter, da ožame ročico za plin in ta spelje. Plin in – gremo. Ko želi dvokolesnik zaustaviti, enostavno stisne zavoro. In dvokolesnik se zaustavi. Dodajanje plina, brez prestavljanja in uporabe sklopke, nato zaviranje – vse naredi mehanika agregata. Enostavno. No, takšen sistem je na voljo tudi pri 'pravem' motociklu, Africi Twin. Herezija? Menda ne.

Honda Africa Twin je referenčni terenski model, ki že 30 let navdušuje s svojo uporabnostjo, trpežnostjo in odličnimi voznimi lastnostmi. Dvovaljni agregat litrske prostornine je odziven in poskočen. Z modelnim letom so dodelali motorno elektroniko, da gre v korak s časom in okoljevarstvenimi zahtevami. Nov sistem omogoča tri načine delovanja motorja, izboljšan je sedemstopenjski sistem proti zdrsu pogonskega kolesa, nekoliko odzivnejši je agregat in še boljši zvok. Obenem je olajšana za 2 kilograma. Grobo profilirane pnevmatike so zdaj homologirane celo do 180 kilometrov na uro. Tokrat smo preizkusili izvedbo s samodejnim menjalnikom.

Sistem brez sklopke se pri Hondi imenuje Dual Clutch Transmission (krajše DCT), deluje pa podobno kot pri avtomobilih s samodejnim menjalnikom. Sklopka je sestavljena iz dveh različnih sklopk, prva skrbi za prestavljanje za lihe prestave, v prvo, tretjo in peto prestavo, druga za sodo število, drugo, četrto in šesto. Sklopka s pomočjo elektronike zazna, kdaj mora vklopiti določeno prestavo, kar je odvisna od izbranega programa vožnje, senzorji pa elektroniki sporočajo tudi, kje se motocikel vozi – je ta na klancu navkreber, navzdol ali na ravnini. Zapleteno morda, a v praksi deluje.

Precej nenavadno je, ko na levi strani krmila ni ročice sklopke – no, ročica na levi strani sicer je, a to je ročna zavora, s katero zasidramo motocikel. Je pa tam grozd različnih stikal. Od voznika to zahteva nekaj vaje in privajanja, poleg tega je leva noga brez dela, saj tam, kjer je po navadi stopalka za prestave, ni ničesar. Ko človek sede na tak motocikel, je sprva malce zbegan, a se z vajo privadi. Tudi občutki so ob obilici gumbov na krmilu sprva nenavadni, a ko se jih človek navadi, je zadeva povsem sprejemljiva – celo navduši. Tradicionalisti, torej vsi tisti, ki prisegajo na klasično prestavljanje in stiskanje sklopke, pa takšnemu načinu vožnje verjetno (za zdaj) ne bodo naklonjeni. Fantje in dekleta, ovire so samo v glavi.

Osnovni podatki
Prodaja: Motocenter AS Domžale d.o.o.
Cena osnovnega modela: 13.790 €
Tehnični podatki
Motor: štiritaktni, vrstni dvovaljni, tekočinsko hlajeni, 998 cm3
Moč: 70 kW (95 KM) pri 7.500 vrt./min
Navor: 99 Nm pri 6.000 vrt./min
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik z dvojno sklopko, veriga
Okvir: jekleni cevni
Zavore: spredaj 2-krat kolut 310 mm, zadaj kolut 256 mm, izklopljiv ABS serijsko
Vzmetenje: spredaj nastavljive obrnjene teleskopske vilice zadaj nastavljiv enojni blažilnik
Gume: spredaj 90/90 R21, zadaj 150/70 R18
Višina: 870/850 mm
Posoda za gorivo: 18,8 l, Poraba na testu: 5,3 l/100 km
Medosna razdalja: 1575 mm
Teža: 240 kg
Hvalimo in grajamo
vodljivost
okretnost in lahkotnost v vožnji
terenske zmogljivosti
menjalnik te razvaja
dober položaj za krmilom
občasno cukanje pri nizkih vrtljajih med pretikanjem prestav
grabiš za ročico sklopke, tudi ko je ni
v soncu slabo pregledni digitalni merilniki
Končna ocena
  • Samodejni menjalnik je morda ena izmed rešitev prihodnosti motociklizma in lahko pritegne nove kupce v motociklizem. Dobra rešitev, ki v paketu deluje