Test: Honda CB 650 F Hornet

Hornet je legendarno ime, ki so ga pri Hondi mnoga leta uporabljali za poimenovanje svojega roadsterja srednjega razreda. Osa je malo zrasla in lahko tudi piči.

Test: Honda CB 650 F Hornet (foto: Saša Kapetanovič) Saša Kapetanovič
19. 1. 2016

Piči pa v tistem prijetnem pomenu besede. Motoristi v slengu radi rečemo, da kak motocikel dobro piči, šiba ali leti. A jezikoslovci nam menda ne bodo zamerili, če se malo poigramo z besedami. Skratka Honda CB 650 F Hornet je povsem nova, predstavljena konec lanskega leta in nadaljuje uspešno zgodbo, ki jo je davnega leta 1998 začela Hornet 600 ali natančneje CB 600 F.

Motocikel je oblikovno povsem nov, tako kot je tudi povsem nov motor s 649 kubičnimi centimetri delovne prostornine. Vrstni štirivaljnik zmore 87 'konjev' pri 11 tisoč vrtljajih v minuti in 63 njutonmetrov navora pri osem tisoč vrtljajih. To seveda niso podatki, ki bi narekovali superšportne zmogljivosti, toda naj vas črke na papirju ne zavedejo, Hornet lahko ob naviti ročici plina pokaže svojo divjo plat in prav po športno zatuli iz estetsko zelo lepo izdelanega poševno prirezanega izpuha pod motorjem ter poskrbi za odločne pospeške. Toda to se zgodi šele, ko voznik zares vztraja pri priganjanju v vrtljaje, saj se eksplozija moči začne šele nekje od 8000 vrtljajev. In to je dobro! Zakaj? Zato ker je sicer motor v sozvočju z dobro odmerjenim šeststopenjskim menjalnikom predvsem zelo kultiviran in nezahteven za vožnjo. Lepo drži smer in ostaja miren tudi pri nekoliko dvignjenem tempu vožnje. Zato ga lahko priporočamo kot motocikel za vsakodnevno rabo, za vožnjo v službo in nedeljske izlete in predvsem za vse, ki so v motociklizmu novinci. Sodelavec Uroš, ki je prevozil kar nekaj kilometrov, ni skrival navdušenja, in to je prav tisto, kar od takšnega motocikla pričakujemo: da lahko navduši manj izkušene in zadovolji zahteve motoristov z daljšo kilometrino. S porabo, ki doseže 4,8 litra na 100 kilometrov, je tudi finančno ugoden jekleni konjiček. S polno posodo za gorivo boste tako lahko prevozili nekaj več kot 300 kilometrov, kar pa tudi ni nezanemarljiv podatek. S ceno 7.490 evrov za model z odličnim ABS-om sicer ne sodi med najcenejše motocikle srednjega razreda, zagotovo pa je glede na to, kar zmore, pošten nakup, torej dober kompromis med uporabnostjo, zmogljivostmi, kakovostjo in ceno.

Peter Kavčič, foto: Saša Kapetanovič

  • Osnovni podatki

    Prodaja: Honda As, Trzin
    Cena testnega modela: 7.490 EUR €
  • Tehnični podatki

    Motor: 4-valjni, 4-taktni, tekočinsko hlajen motor, 649 cm3.
    Moč: (kW/KM pri 1/min.): 64 kW (87 KM) pri 11.000/min.
    Navor: (Nm pri 1/min.): 63 Nm pri 8.000/min.
    Prenos moči: sklopka v oljni kopeli, 6-stopenjski menjalnik, veriga.
    Okvir: box, jeklen.
    Zavore: spredaj dvobatna zavorna čeljust, 2-krat kolut premera 320 mm, zadaj kolut, enobatna zavorna čeljust premera 240 mm.
    Vzmetenje: spredaj klasične teleskopske vilice, zadaj aluminijasta nihajka in enojni blažilnik.
    Gume: spredaj 120/70-17, zadaj 180/55-17.
    Višina: 810.
    Posoda za gorivo: 17,3 l.
    Medosna razdalja: 1.450.
    Teža: 208.
  • Napake med testom:
Hvalimo in grajamo
vsestranska uporabnost
kakovost izdelave
enostavno in poceni vzdrževanje
športen videz
ozko krmilo
vzmetenje bi bilo lahko obrnjeno USD za bolj športni videz in značaj