Test: Honda CB 500XA (2020)Okno v svet avanture

Honda CB500XA s svojo živahnostjo in voznimi lastnostmi v številnih pogledih spominja na najstnika, ki mu je postavljanje omejitev povsem nesmiselno.

Okno v svet avanture (foto: Uroš Modlic) Uroš Modlic
28. 8. 2020

Brez težav bi lahko dejal, da je bilo moje otroštvo povsem motociklistično obarvano, saj sem večino svojega življenja preživel na motokros motociklu, počasi pa se uvajam tudi na cesti. Izpit za kategorijo A2 imam opravljen že skoraj dve leti, v tem času pa sem pokusil kar nekaj različnih modelov. Kljub naštetemu pa prav pred vsakim testom cestnega motocikla čutim ogromno strahospoštovanja in prav nič drugače ni bilo niti ob prvem srečanju s Hondo CB500XA. Mnogo jih trdi, da je takšen strah celo dobrodošel, saj vozniki tako ostajamo previdnejši in predvsem bolj premišljeni.

Že po uvodnih kilometrih, ki sva jih s Hondo preživela skupaj, sem se povsem sprostil in začel uživati v vožnji, k čemur je daleč najbolj vplivala izjemna vod­ljivost, saj sem imel med samo vožnjo občutek, da gre motocikel kar sam v zavoj. Pozitivno me je presenetila tudi pri večjih hitrostih, saj ohranja mirnost, k udobju pa je ogromno pripomogel tudi vetrobran, ki poskrbi za dobro vetrno zaščito.

Nastavitev je enostavna in hitra z eno roko, tako da si lahko višino nastaviš glede na svojo velikost in po svojih željah. Ravno po mojih željah pa je bila tudi moč, ki jo ponuja motor. Tu ciljam predvsem na to, da je je bilo dovolj, ko sem jo potreboval, a je vseeno ni bilo toliko, da bi se plin bal nekoliko bolj priviti. Če to prevedem v številke: Honda CB500XA pod polno obremenitvijo zmore 47 'konjev' pri 8.600 vrtljajih in 43 Nm navora pri 6.500 vrtljajih. Sam motor pa v kombinaciji z zelo natančnim menjalnikom poskrbi za težko nadomestljiv užitek pri pospeševanju.

Zelo dober se mi je zdel tudi sedež, ki z lepo obliko poskrbi za udobje med vožnjo, nobenih pripomb pa nimam niti nad zavorami, saj omogočajo natančno zaviranje. Velik plus je protiblokirni zavorni sistem ABS, ki ob grobem zaviranju poskrbi za dodatno varnost. Čeprav je spredaj le en zavorni kolut, lahko rečem, da ta v ničemer ne razočara in je na ravni, ki jo pričakujemo od zrelega motocikla, seveda pa ne spada v kategorijo šport­nih zmogljivosti.

Opazil sem, da veliko pozornosti med vož­njo namenim dogajanju za sabo, pri čemer se zanašam na ogledala, ki pa so pri tej Hondi izredno dobro oblikovana in pozicionirana. Med vožnjo sem tudi večkrat pogledal na armaturno ploščo, ki ponuja vse ključne podatke, a se mi je v sončnem vremenu večkrat zgodilo, da ob določeni svetlobi na zaslon nisem videl najbolje. Na trenutke pa sem pogrešal tudi avtomatsko ugašanje smernikov, saj se hitro zgodi, da po kakšnem zavoju pozabiš ugasniti smernik, kar pa je lahko precej neugodno in tudi nevarno.

Najboljša stvar pri vsem pa je, da glavnih dveh asov v rokavu Honde CB500XA sploh še nisem omenil. Prvi od njiju je videz, v katerem se prepletata eleganca in robustnost, drugi pa je cena, saj boste zanjo v osnovni izvedbi odšteli le 6.990 EUR. Motocikel je odličen za učenje, zelo nezahteven in dovolj velik, da se malce dlje odpeljete tudi s sopotnico na zadnjem sedežu.

Iz oči v oči: Peter Kavčič

Točno ta model mi je bil všeč že pred leti, ko je prišel na trg. Še vedno ohranja tisto igrivost v vožnji, ki je hkrati zagotovilo za zabavne in uživaške kilometre na cesti in tudi na makadamskih poteh. Z veseljem bi sprejel tudi izvedbo adventure na močnejšem vzmetenju in kolesih z naperami. Za začetnike in za vse, ki bi se predvsem radi vozili brez strahu, je tole idealen motocikel v kategoriji ADV.

  • Osnovni podatki

    Prodaja: As Domžale Moto center
    Cena osnovnega modela: 6.990 €
  • Tehnični podatki

    Motor: 2-valjni, 471 cm3, 4-taktni, tekočinski hlajeni, linijski, elektronski vbrizg goriva
    Moč: 35 kW (47 KM) pri 8.600/min
    Navor: 43 Nm pri 6.500/min
    Gume: 110/80R19 (spredaj), 160/60R17 (zadaj)
    Razdalja od tal: 830 mm
    Posoda za gorivo: 17,7 l (poraba na testu: 4,2 l)
    Medosna razdalja: 1445 mm
    Teža: 197 kg (pripravljen za vožnjo)
Hvalimo in grajamo
videz
udobje
natančnost menjalnika
zavorni sistem ABS
cena
cenenost nekaterih komponent
Končna ocena

Gre za izjemno živahen, a hkrati varen motocikel, vozen s kategorijo A2, ki se ne ustraši obcestnih terenov. S svojo močjo in zavidljivimi voznimi lastnostmi pa še zdaleč ni primeren le za učenje.