Italijanski 'bobber'

24. 1. 2019 | Primož Jurman
Deli

Moto Guzzi je najstarejši evropski proizvajalec motornih koles. Korenine znamke segajo na začetek 20. stoletja, orel na posodi za gorivo nakazuje, da so očetje znamke prihajali iz pilotskih vrst. Model Bobber je tipični predstavnik družine V9.

V Guzzijevi družini V9 – kar pomeni, da ga poganja vsem članom enak značilni dvovaljnik prostornine 853 kubičnih centimetrov – tvorijo trije modeli. Poleg Bobberja sta tu še Roamer in Bobber Sport. Pravzaprav bi lahko rekli, da so skoraj trojčki, tako so si podobni, zagotovo pa je mogoče trditi, da sta dvojčka Bobber in Bobber Sport. Loči ju le nekaj detajlov pa barvne kombinacije posode za gorivo. Če smo natančni, Guzzijevega Bobberja ne moremo označiti za pravega predstavnike te motoristične podzvrsti. Za značilnega predelanega bobberja, smer se je rodila v 30. letih prejšnjega stoletja v ZDA, so tako značilni oskubljena oprema, minimalistični dodatki, brez pravega vzmetenja, da bi bil tak motocikel čim lažji. No, temu Guzzijevemu Bobberju, pripravljenem za vožnjo, tehtnica pokaže 199 kilogramov, kar še zdaleč ni peresna kategorija.

Pridih klasike

No, seveda, Moto Guzzi je znamka, ki prisega na klasično oblikovane motocikle in šarm tistih, zlatih motorističnih časov, zato generacijam, ki ne morejo živeti brez računalniške podpore in digitalnega sveta, morda ni prva izbira. Zato bo z izrazito klasičnimi oblikami, 16-palčnimi kolesnimi obroči z naperami, obarvanimi v črno, umirjenimi barvnimi možnostmi (modra, črna, siva) posode za gorivo, nekaj kroma in v črno obarvanim agregatom ter s parom, prav tako v črno obarvanih izpuhov navdušil v klasiko zagledanega motorista ali, hm, direktorja, ki mu Guzzi pomeni družbeno dodano vrednost. Ker, dame in gospodje, Guzzi ima status “nečesa drugačnega”, tradicionalnega! In to čeprav ima na klasično oblikovanem merilniku z belo podlago (brez prikazovalnika vrtljajev) celo miniaturni digitalni meni. Heh, brez ABS-a in sistema proti zdrsu zadnjega kolesa tudi ne gre. Čas gre naprej tudi v Mandellu del Lariu. Kardan je pri Italijanu seveda obvezen in določa pojem znamke.       

Z vetrom v laseh

Tale fraza je sicer že hudo oguljena, a kakšen stari roker, ki basira z Guzzijem kje po Primorski, jo bo dobro razumel. Gre za (hm, že izumrli?) način življenja, cestno svobodo in brezskrbnost in v teh časih brez tipkanja po ploščatem jabolčniku ali primerljivi kitajski repliki. Moto Guzzi Bobber je stroj za analogne motoriste, ki se vozijo v solo. Če je sila, je dodan še sedež(ek) nad zadnjim blatnikom. Takim motoristom so všeč sedlasti, ročni prešiti sedeži, široko krmilo, da v prsa valovi topel poletni zrak, ter pri Booberju izrazito razmaknjene nožne stopalke. Agregat je poskočen in s svojimi 54 'konji' ravno pravšnji, da je mogoče znova doživeti občutek, ko priviješ plin do konca pa je vse še v mejah obvladljivega. In pri tem v svoje vse redkejše lase (pod čelado) ujameš še nekaj vetra.                   

Osnovni podatki
Prodaja: PVG d.o.o.
Cena osnovnega modela: 10.499 €
Tehnični podatki
Motor: dvovaljni, V-zasnove, štiritaktni, zračno in oljno hlajeni, 853 cm 3
Moč: 40,44 kW (54 KM) pri 6.250 vrt./min
Navor: 162 Nm pri 3.000 vrt./min
Prenos moči: šeststopenjski menjalnik, kardan
Okvir: jeklena kletka
Zavore: spredaj kolut 320 mm, zadaj kolut 260 mm, ABS
Vzmetenje: klasične vilice, zadaj nihajka z dvema blažilnikoma
Gume: 130/90 16, 150/80 16
Višina: 808 mm
Posoda za gorivo: 15 l, Poraba na testu: (5,3 l/100 km)
Medosna razdalja: 1.465 mm
Teža: 199 kg (z vsemi tekočinami)
Hvalimo in grajamo
dizajn
karizma
vozne lastnosti
vzvratna ogledala
široko nameščene nožne stopalke
Končna ocena
  • Bobber je tako po videzu kot po svoji mehanski duši klasični stroj, ki bo našel kupce predvsem pri tistih motoristih, ki pri - segajo na tradicijo. Z odličnim agregatom in voznimi lastnostmi pa utegne navdušiti tudi marsikaterega, še do včeraj priseže - nega ljubitelja "plastike"