Test: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré

Se odpravljate na drug konec sveta, morda v Afriko, da bi odpeljali del trase tistega pravega Dakarja? Pri Yamahi imajo nov motocikel za takšne podvige.

Test: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré (foto: Saša Kapetanovič in Peter Kavčič) Saša Kapetanovič in Peter Kavčič
6. 6. 2014

Po oživitvi modela Super Ténéré so potrebovali le nekaj let, da so sestavili motocikel, ki ima vse potrebno za dolgo, avanturistično potovanje. Ta se skriva pod dodatno črko E v imenu XT1200ZE. Pravi poznavalci novejše zgodovine boste seveda vedeli, vse, ki morda ne vedo, pa spomnimo, da je XT hišna oznaka za enduro modele, ki so namenjeni tudi cestni rabi. Prihodnje leto bo že 40 let, odkar so spremenili motociklizem z avanturističnim terenskim modelom XT500, ki danes uživa status kultnega motocikla.

Sodobni potovalni enduro

Seveda takratni avanturisti, ki so potovali v usnjeni jakni in kavbojkah ter s 'spalko', privezano na zadnji del sedeža, niso mogli niti približno sanjati o tem, da bo na njihovi avanturistični poti toliko udobja, elektronsko nastavljivo vzmetenje, tristopenjski nadzor zdrsa zadnjega kolesa in pameten ABS, ki ga bo možno tudi izklopiti po potrebi. Ker pa so ogrevane ročice na Yamahi tudi del nove opreme, je prav, da omenimo še, da vas zdaj v roke zagotovo ne bo več zeblo – serijsko. Prav velika skrivnost ni, da so Yamahini inženirji podrobno preučili vso konkurenco in seveda tudi bavarskega GS-a 1200, ki se je med prvimi obrnil stran od plastičnih 'superšportnikov' in vpeljal trend sodobnih motociklov s skoraj neomejeno možnostjo uporabe.

Kar nas posebej razveseljuje, pa je dejstvo, da so pri Yamahi ostali zvesti tradiciji in niso naredili še ene kopije GS-a (kot marsikateri konkurent), ampak zelo samosvoj, zanimiv in s hišnim izročilom nabit motocikel. Ko ocenjujemo zunanjost, lahko samo rečemo, bravo, to je pravi naslednik v 80. in 90. letih priljubljenega modela XTZ 750 Super Ténéré. Za videz si Yamaha zasluži odlično oceno, enako velja za kakovost izdelave in opremljenost. Na njej ne boste našli cenenih komponent, ki so rezultat iskanja kompromisa in lovljenja čim nižje cene. Tudi zaščitna oprema, kot je velika aluminijasta zaščita motorja ali v reli žargonu šus plata, je popolnoma enaka, kot jo boste videli na dirkalnikih na puščavskih relijih.

yamaha

Ščitniki za roke, široko krmilo in stopalke z ostrim ozobljenjem za vožnjo po terenu (predvsem blatu), ter cevna zaščita, ki varuje, da se ob prvem padcu ne potolčejo vitalni deli, so tudi vzeti iz terenskega motociklizma. Zaradi vsega naštetega je XT1200ZE Super Ténéré motocikel, s katerim se brez težav zapeljete po makadamski ali kolovozni cesti. Tu namreč blesti, če bi jo obuli še v gume s čepki, pa bi se lahko z njo odpravili tudi na motokros stezo za nekaj krogov. Vemo, morda se sliši zelo radikalno in verjamemo, da tega nihče ne bo počel s tem motociklom, a vse, kar želimo, je poudariti resnično upravičeno ime enduro. Tega danes v tem segmentu motociklov ne najdete prav pogosto. Kajti platišča z naperami, vzmetenje, ki ima gib 190 milimetrov in ki brez težav 'požre' celo manjši skok, ni nekaj običajnega, ampak predvsem odlična izjema, kar nas seveda navdušuje. Poleg tega ima vzmetenje kar 84 možnosti nastavitve.

No, resnici na ljubo smo se največ poigravali z osnovnimi, ki omogočajo, da s pritiskom na gumb na levi strani krmila kar med vožnjo nastaviš želeno trdoto, oziroma delovanje vzmetenja. Prav tako si lahko nastavite optimalno delovanje, če se vozite sami in brez prtljage ali pa polno otovorjeni z obema stranskima kovčkoma ter še osrednjim kovčkom za sedežem. Med elektronska pomagala spada tudi odlični ABS, ki je za potrebe terenske vožnje tudi izklopljiv. S stiskom na sprednjo zavoro bo deloval kot osrednji zavorni sistem, s pritiskom na zadnjo zavoro pa je zavorno moč spredaj in zadaj nato možno dozirati po želji.

S pritiskanjem na gumbe, ki zaradi pestrosti ponujenih možnosti zahteva nekaj časa za privajanje, si lahko prilagodite tudi način delovanja vrstnega dvovaljnika z zdaj že tradicionalno, za 270 stopinj zamaknjeno glavno gredjo za velik navor. Z navorom nabiti motocikel lahko vozite v programu T (town – mesto), v katerem se bo na dodajanje plina motor odzival mehko, ter v programu S (kar seveda pomeni sport), v katerem pa Super Ténéré bolj športno zarenči in poskoči.

Zelo vsestranski

V vožnji se motor izkaže s prožnostjo ter dobro preračunanim in natančno delujočim menjalnikom s šestimi prestavami. Prenos moči iz motorja, ki zmore 112 'konjev' in 117 Nm navora, je speljan prek trpežnega in za vzdrževanje nezahtevnega kardanskega prenosa, ki ima po novem za mehkejše delovanje tudi gumijasto blaženje sklopke.

yamaha

Motor omogoča umirjeno turistično vožnjo od hitrosti 60 km/h, kjer le z dodajanjem plina narekujemo tempo v šesti prestavi. Za dinamično vožnjo pa je le treba priviti plin, a tu velja poudariti, da je motor bolj naravnan na dolga potovanja kot pa podiranje najboljšega časa na priljubljenem odseku ovinkaste ceste. Ob športnem priganjanju tudi poraba goriva močno naraste in se z zmernih petih litrov povzpne tudi na sedem litrov na 100 prevoženih kilometrov. Kak liter manjša poraba ali pa za nekaj litrov večja posoda za gorivo bi se Super Tenerejki lepo podala, predvsem ker omogoča potovanje v zelo odmaknjene kotičke našega planeta, kjer gorivo ni prav za vsakim ovinkom.

Ob udobju, ki ga ponuja sedež tako za voznika kot sopotnika, so postanki redki. Sedež je tudi nastavljiv po višini (od 845 mm do 870 mm) in omogoča prilagodljivost tako višjim kot nižjeraslim motoristom. Pohvalimo lahko vetrno zaščito, ki je preprosto nastavljiva z vrtljivima gumboma in med vožnjo lepo zaščiti tudi pred kratkotrajno ploho.

Takole opremljen motocikel je pravzaprav iz škatle na cesto pripravljen na dolga potovanja in podvige. Tudi za ceno rahlo pod 16 tisočaki za tako bogato opremljen model dobite veliko. Če ste tiste sorte motorist, ki se ne ustraši makadama, je Tenerejka zelo dobra izbira.

Besedilo: Peter Kavčič, foto: Saša Kapetanovič in Peter Kavčič

  • Osnovni podatki

    Prodaja: Delta Team d.o.o.
    Cena testnega modela: 15.899 €
  • Tehnični podatki

    Motor: dvovaljni vrstni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, štiri ventili na valj, 1.199 cm3, elektronski vbrizg goriva.
    Moč: 82,4 kW (112 KM) pri 7.250/min.
    Navor: 117, 0 Nm pri 6.000/min.
    Prenos moči: 6-stopenjski menjalni, kardan.
    Okvir: jeklen cevni.
    Zavore: izklopljiv ABS, spredaj dva marjetičasta koluta premer 310 mm, zadaj marjetičasti kolut premer 282 mm.
    Vzmetenje: spredaj teleskopske USD-vilice premer 43 mm, 190 mm giba, zadaj nihajna roka, 190 mm giba.
    Gume: 110/80-19, 150/70-17.
    Višina: nastavljiva 845/870 mm (možnost dokupa nižjega sedeža).
    Posoda za gorivo: 23 l.
    Medosna razdalja: 1.410 mm.
    Teža: (z gorivom): 251 kg.
Hvalimo in grajamo
vsestranskost
zaščita za vožnjo po terenu
vetrna zaščita
ABS in TC
odlično vzmetenje
udobje
kardan (trpežnost in vzdrževanje)
cena tega modela z vso opremo, tri leta garancije
videz
ob stisnjeni sklopki prikazovalnik ne kaže trenutne prestave
poraba pri dinamični vožnji
nekoliko velika teža

Na spletnih straneh Adria Media Ljubljana uporabljamo piškotke z namenom zagotavljanja spletne storitve, oglasnih sistemov in funkcionalnosti, ki jih brez njih ne bi mogli nuditi.

Z nadaljnjo uporabo spletnih mest soglašate z uporabo piškotkov.
Če piškotkov ne želite, jih lahko onemogočite v nastavitvah

zapri