Triumph Tiger 955i

Južna Francija. Enkratne ceste, toplo podnebje. Hrana in vino bogatijo vtise. A Francozi so čudaki. Na mizi ljubijo žabje krake in konjske zrezke, na cesti pa večinoma prisegajo na večnamenska motorna kolesa večjih prostornin. Pri njih je Triumph predstavil svojega novega Tigra.

6. 9. 2001

Vedno me je čudilo galsko navdušenje nad takšnimi motocikli (in konjskim mesom), sedaj pa, ko sam obiram zavoje med vinogradi bliz Beziersa, mi je vse skupaj presneto jasno. Nebo je brez oblačka in cesta brez prometa.

Občudujem Pireneje v daljavi. Zaželim si hitrega motocikla, takega z navorom, lahkega in obvladljivega. A omejen pogled na ozki podeželski cesti omejuje pretiravanje. Občudovati pokrajino, uživati v lagodni vožnji in v toplih sončnih žarkih so moje želje. In Triumphov Tiger, na katerem se vozim, je kar pravšnji stroj zanje.

Prvi Tiger je zarjovel že leta 1993, pred dvema letoma pa je dobil naslednika z močnejšim agregatom in cestni vožnji prijaznejšim okvirjem. Takšen ostaja tudi v najnovejši izdaji. Mačkonovo motorno srce je zelo podobno tistemu v modelu Speed Triple, torej! 955-kubično in s 104 konjskimi močmi pri 9500 vrtljajih. Vtis naredijo številke o navoru. Največji je 92 Nm pri 4400 vrtljajih, 90 odstotkov pa ga je mogoče izkoristiti v območju med 4000 in 7500 vrtljaji!

Triumphovi ljudje se niso pretirano mučili s spremembo mehanike agregata. Nekatere tehnične rešitve se celo spogledujejo z modelom TT600. Spremenjen pa je vbrizg goriva, pri katerem kaže posebej omeniti zračni senzor, ki nadzira razmerje zraka in goriva ter uravnava dovajanje goriva. Modifikacij so bili deležna tudi električna oprema, alternator in zaganjalnik. Okrov ročične gredi je lažji, nekoliko drugačen je menjalnik in za dva zoba je višje končno prestavno razmerje.

Sedež z 840 milimetri nad tlemi v najnižji nastavitvi ostaja preprosto odličen. Nič hudega, če ste višje »sorte«, le v mestu boste imeli nekaj težav. Tam vam bo položaj na Tigru, odlična ogledala in armaturni instrumentalni kvartet v veliko pomoč. Sploh ne boste čutili, da vodite motocikel z maso 215 kilogramov, razveselila pa vas bosta tudi njegova odzivnost in navor. Zadovoljno bo namreč brundal tudi pri 2000 vrtljajih pri hitrosti okoli 50 kilometrov na uro.

Pospeševanje v srednjem območju delovanja je Tigrov adut. Lahko je tudi hiter, saj sem z njim v pokončni drži dosegel spodobnih 185 kilometrov na uro. Skrit za vetrnim ščitom mi ga je uspelo prignati celo do 210 kilometrov na uro. Tudi pri tako velikih hitrostih je Tiger ostal miren, ob tem pa sem se posebno razveselil odličnega sprednjega zavornega para in vzmetenja.

Če vprašate mene, bi si želel Tigra v stilu supermoto, s 17-palčnim sprednjim kolesom in obutega v cestne gume. A mogoče mi misli bežijo v napačno smer. Zakaj pa bi se podil po cesti, ko z ležerno vožnjo in s 24 litri goriva prejezdim več kot 300 kilometrov! ? Vsaj kar zadeva motorje, se Francozi torej ne motijo. Za njihovo ljubezen do konjskega mesa pa tega ne bi mogel reči…

Tehnični podatki

Motor: tekočinsko hlajen, prečno postavljen, 3-valjni - ventil DOHC, 12 - vrtina in gib 79 × 65 mm - 11, 7 : 1 elektronski vbrizg goriva Sagem

Prenos moči: VI. prestav

Prostornina: 955 cm3

Največja moč: 76, 6 kW (104 KM) pri 9.200/min

Največji navor: 92 Nm pri 4.400/min

Prenos moči: sklopka večploščna v oljni kopeli

Okvir in vzmetenje: spredaj nenastavljive vilice premera 43 mm, gib 100 mm - zadaj nastavljivi centralni blažilnik Kayaba

Kolo: spredaj 2.50 × 19 - zadaj 4.25 × 17

Gume: spredaj 110/80-19 Metzeler Tourance - zadaj 150/70-18 Metzeler Tourance

Zavore: spredaj 2 koluta f 310 mm, 2-batna čeljust kolut - zadaj kolut f 285 mm

Kot glave okvirja/predtek: 28 ° /95 mm

Medosna razdalja: 1550 mm

Višina sedeža od tal: 840 do 860 mm

Posoda za gorivo: 24 litrov

Masa (suha): 215 kg

Besedilo: Roland Brown

Foto: Gold & Goose, Roland Brown

  • Tehnični podatki

    Motor: tekočinsko hlajen, prečno postavljen, 3-valjni - ventil DOHC, 12 - vrtina in gib 79 × 65 mm - 11,7 : 1 elektronski vbrizg goriva Sagem
    Navor: 92 Nm pri 4.400/min
    Prenos moči: sklopka večploščna v oljni kopeli
    Okvir: spredaj nenastavljive vilice premera 43 mm, gib 100 mm - zadaj nastavljivi centralni blažilnik Kayaba
    Zavore: spredaj 2 koluta f 310 mm, 2-batna čeljust kolut - zadaj kolut f 285 mm
    Višina: 840 do 860 mm
    Posoda za gorivo: 24 litrov
    Medosna razdalja: 1550 mm
    Teža: 215 kg