Tre Pistoni - Eden za tri, trije za enega

24. 3. 2020 | Primož Jurman
Deli

Pri prestižni italijanski znamki MV Agusta so svoje dvokolesnike z dizajnom in edinstveno tehniko povzdignili na raven umetnin. Namesto da bi jih obesili nad kamin v dnevni sobi, smo v redakciji preizkusili tri njihove modele. Tri trivaljnike. In veste, že zdaj lahko zapišem: cesta je njihov pravi dom, ne dnevna soba.

Začetki znamke (MV pomeni Meccanica Verghera Agusta), ki so jo na noge ponovno postavili po drugi svetovni vojni, natančneje leta 1945 v mestecu Cascina Costa, potem ko jo je leta 1923 v življenje obudil grof Giovanni Agusta, so bili veliko bolj skromni. Čeprav že v predvojnem času s pridihom plemenitosti in nenehno v povezavi z letali, saj so bili fantje v družini Agusta piloti. Mi smo na skupnem testu preizkusili Agusto F3, Brutale 800 in Turismo Veloce. Zelo različne po zasnovi in namenu, a tako podobne po značaju.

Legendarna Agusta F3

Če vam zaupamo, da je Agusta izbor svetovnega prvaka F1 Lewisa Hamiltona, ki se z dvokolesniki rad podi po dirkališčih, smo najbrž povedali vse. V superšportnem modelu F3 675 vrešči (da, in to božansko) trivaljnik. Ta zasnova agregata, ki je skupaj osvojil 75 naslovov svetovnih prvakov, je popeljala na steze slave legendarnega Giacoma Agostinija. Superšportni stroj se lahko pohvali z nasproti se vrtečo glavno gredjo agregata, znamenitim izpuhom s tremi izhodi, agresivno oblikovano sprednjo lučjo in enoosnim vpetjem zadnjega kolesa. 675 je mišljena za vožnjo po stezi, zato je utiranje poti pod oklepom skrivenčenega voznika v ljubljanski popoldanski gneči prej muka kot veselje. Ima sistem MVICS z možnostjo več nastavitev delovanja agregata, elektronsko vodeno ročico za plin (Full Ride by Wire), 8-stopenjsko nastavitev zdrsa zadnjega kolesa, menjalnik EAS 2.0 'up & down' ter hidravlično sklopko.

Brutalna Brutale

Slečeni motocikli, v katerih razganja športno nabrit agregat, so v zadnjem času nadomestili superšportne motocikle. Brutale je Agustin slečen stroj agresivnih oblik, ki ga določata značilna ovalna sprednja luč in trojček izpušnih cevi. Je edini motor v tem razredu, ki že v osnovni opremi ponuja električno krmiljeno prestavljanje 'up & down'. Agregat ima tri načine delovanja: za cestno in športno vožnjo ter vožnjo v dežju, voznik pa si delovanje agregata lahko nastavi tudi po meri. Velja omeniti še elektronsko vodeno ročico za plin Full Ride by Wire, osemstopenjsko nastavitvijo oprijema zadnjega kolesa ter ABS Bosch 9 Plus. Brutale je motocikel s karakterjem, agresivnega videza in odličnih voznih lastnosti, pri tem pa velja, da jo (tako kot vsako lepotico) lahko obvlada le tisti, ki ima dovolj izkušenj.

Športni turist

Model Turismo Veloce, ki je namenjen daljšim vožnjam, določa športna duša. Za 'turista' je še vedno agresivnega dizajna, naše izkušnje pa kažejo, da je tudi udoben. Turismo Veloce predstavlja kombinacijo hitrosti, užitka in udobja tudi na daljših potovanjih. Ne preseneča, saj je njegovo mehansko srce živahen 800-kubični trivaljni agregat, vzet iz superšportnega modela F3. Agregat ima nasproti vrtečo se glavno gred, kar je v segmentu potovalnih motociklov unikatna tehnična rešitev. Navor agregata je uglajen in zvezen, temu v prid govorijo tudi številke, saj je 90 % navora na voljo že pri 3.800 vrtljajih na minuto.

Iz oči v oči: Peter Kavčič

Vzporedni test, kjer ob bok postavimo te tri zelo posebne motocikle, je bil nekako logičen. Ves čas sem razmišljal, katerega bi sam odpeljal v garažo, in odkrito povem, da se mi je globoko v srce zasidrala Brutale. Ta lepotica je osvojila moje srce že ob samem prihodu na trg, in to že daljnega leta 2001. To je bil in je še vedno Ferrari na dveh kolesih. Karakter, zvok, ki ti naježi kožo, in lepota motocikla, ki je večna, v meni ne puščajo dvomov. Tudi za vsakodnevno uporabo je Brutale zame najboljša izbira, ko pa si zaželim adrenalina na ovinkih, mi ponudi maksimalne užitke. Med odmorom, ko grem na kozarec vode in dober italijanski espresso, jo je tako lepo pogledati tudi parkirano ob cesti. Lepota. Še beseda ali dve o preostalih dveh. Turismo Veloce je moj drugi izbor iz čiste praktičnosti, a kljub vsemu jo zelo pogojno uvrščam v razred potovalnih motociklov. S 180 centimetri sem že rahlo prevelik za ta motocikel, ki je sicer zelo specialen in mu to štejem v velik plus. Glede na to, kako se pelje, kako vleče motor, kako ustavljajo zavore, pa je prej supermotor z nekaj več vetrne zaščite. Odličen bo za vse, ki so nižje rasti.

Čeprav bi nazadnje izbral F3, to še ne pomeni, da mi ni všeč. Moti me zgolj zelo ozko omejen spekter uporabe, ki je omejen na dirkališče ali na zelo hitro cesto z dolgimi ovinki. To pa mi nekako ne gre skupaj, saj se po cestah ne maram voziti tako, kot da sem na dirkališču. pred kratkim sem njeno najbolj športno izvedbo vozil na progi Kyalami in zelo užival. To je njen naravni habitat – dirkališče, ne mestna gneča.

Iz oči v oči: Matjaž Tomažič

Čeprav med cevmi brezhibno zvarjenih okvirjev pri vseh treh bije mehansko enako srce, pa gre pri treh lepoticah za popolnoma drugačne značaje. Ker gre vendarle za oblikovalsko poezijo, ne bo narobe, če jih primerjam z damami, bi pa, vsaj kar se značajev tiče, lahko rekel, da imamo opravka z manekenko, kurbo in atletinjo. Je pa v vsaki vsaj za ščepec drugih dveh.

F3 je seveda manekenka, polikana do zadnjega detajla in s perfektno ciklistiko in mehaniko. Njen zvok naježi dlako, tehnično pa je med vsemi tremi seveda najbolj dovršena. Vsekakor motocikel, za katerega bi v svoji garaži našel prostor, čeprav pri 187 cm višine ni krojena po moji meri.

Razgaljena Brutale s tehničnega vidika v svojem razredu ponuja neki maksimum, vseeno pa je jasno, da s 110 'konji' ni najbolj divji motocikel v razredu. Zares škoda, da je ergonomija taka, da zahteva močno pokrčena kolena. Ampak v resnici se s tem ne bi preveč ubadal, vso pozornost bi namenil izključno temu, da bi našel neki skriti odsek, kjer bi iz nje lahko po mili volji izganjal hudiča. Privlači kot magnet, res je huda.

Hvala sreči (oziroma inženirjem), da je vsaj na Turismo Veloce trikotnik krmilo-sedež-stopalke odmerjen tako, da lahko na njej tudi zelo dolgo sediš in so ob tem normalno prekrvavljene tudi vse okončine. Priznam, da nad tem motociklom nikoli nisem znal skriti navdušenja, a stojim za tem, da si to vsekakor zasluži. V vožnji praktično nič ne zaostaja za prostaško Brutalko, seveda upoštevajoč razlike v krivuljah moči in navora in mapah motorja. Z vidika cene ni najbolj optimalen nakup, a je od konkurence tako prijetno drugačna, da jo je enostavno vredno imeti. Turismo Veloce je moja zmagovalka.

Če veste, kaj pomeni in kaj s seboj prinaša genetika 'racing', in če vas to ne moti, potem bi znala biti MV Agusta za vas prava izbira.

Osnovni podatki
Prodaja: Avto center Šubelj servis in trgovina, d.o.o.
Cena testnega modela: 18.990 EUR €
Tehnični podatki
Motor: trivaljni, vrstni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 798 cm3, 4 ventili na valj, elektronski vbrizg goriva
Moč: 81 kW (110 KM) pri 10.150/min
Navor: 80 Nm pri 7.600/min
Višina: 850 mm
Posoda za gorivo: 21,5 l, Poraba: 6 l
Teža: 191 kg (suha)
Osnovni podatki
Prodaja: Avto center Šubelj servis in trgovina, d.o.o.
Cena testnega modela: 15.990 EUR €
Tehnični podatki
Motor: trivaljni, vrstni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 798 cm3, 4 ventili na valj, elektronski vbrizg goriva
Moč: 103 kW (140 KM) pri 12.300/min
Navor: 87 Nm pri 10.100/min
Višina: 830 mm
Posoda za gorivo: 16,5 l, Poraba: 7,8 l
Teža: 175 kg (suha)
Osnovni podatki
Prodaja: Avto center Šubelj servis in trgovina, d.o.o.
Cena testnega modela: 17.490 EUR €
Tehnični podatki
Motor: trivaljni, vrstni, štiritaktni, tekočinsko hlajeni, 675 cm3, 4 ventili na valj, elektronski vbrizg goriva
Moč: 94 kW (128 KM) pri 14.500 vrt/min
Navor: 71 Nm pri 10.900/min
Višina: 830 mm
Posoda za gorivo: 16,5 l, Poraba: 7 l
Teža: 173 kg (suha)
Hvalimo in grajamo
bogata oprema
prožen motor
vodljivost v ovinkih
elektronsko vzmetenje
meniji za nastavitve motorja
Hvalimo in grajamo
značilen legendarni dizajn
zvok motorja
brutalne zmogljivosti
lahkotnost v ovinkih
vetrna zaščita
sedež za sopotnico je zelo majhen
ni za visokorasle motoriste
Hvalimo in grajamo
zvok
lahkotna vodljivost pri višjih hitrostih
brezčasen dizajn
zavore
neokretna pri nizkih hitrostih in v mestu
neudoben položaj sedenja
ogledala (kdo jih pri takem motorju sploh potrebuje)
merilniki niso najbolj berljivi in meniji zapleteni za upravljanje