Test pnevmatik: Dunlop Roadsmart

1. 3. 2008 | Matevž Hribar
Deli

Francoz je tisti univerzalni ključ, s katerim privijamo različne velikosti matic, mimogrede izpulimo kak žebelj ali poravnamo zvito pločevino. Je orodje za vse, le malce nerodno je. Gume Roadsmart so nov izdelek iz Dunlopa in so ravno tako univerzalne kot francoz, obenem pa prav nič štoraste.

Nesmiselno bi bilo trditi, da vozniki športnih turističnih motociklov ne potrebujejo dobrih gum, saj se tako ali tako (večinoma) vozijo počasi. Hja, poglejte z druge strani – vozniki superšportnikov navadno vozijo (no, naj bi vozili) po dirkališču, kjer so razmere znane. Če je suho, izberejo gladke, ko pa se pokažejo črni oblaki, hitro pripravijo plašče s profilom za vožnjo v dežju. Kaj pa naredi športni turist, ki se sredi avgusta odpravi v Črno goro in ga nekje na jadranski magistrali ujame dež? Obleče nepremočljiv kombinezon in nadaljuje pot – da, prav ste uganili – na istih pnevmatikah.

Razvoj novih Dunlopovih gum za vedno bolj priljubljen razred potovalnih, športnih potovalnih in ‘slečenih’ motociklov je trajal več kot dve leti. Guma naj bi luč sveta ugledala že jeseni 2006, a se je razvoj zavle­kel za debelo leto. Najprej so za dimenzioniranje in oblikovanje uporabili napredne računalniške programe, ki simulirajo naležno ploskev, odvajanje vode in notranje obremenitve. Nato so sledila številna testiranja, najprej v preizkusnih laboratorijih (guma se vrti po notranji strani velikega bobna), nato pa še na različnih preizkusnih poligonih, tudi dirkališčih.

Vzorec tekalne plasti je oblikovan tako, da čim bolje odvaja vodo, in to tudi takrat, ko je guma že obrabljena. Za izdelavo tekalne plasti iz dveh različnih trdot so uporabili enako tehnologijo kot pri plaščih GP Racer in Qualifier RR. Sredinski del je tako trši in odpornejši proti obrabi, bok plašča pa je mehkejši in nudi dober oprijem v nagibu. Poskrbeli so, da s kilometri in obrabo ne pride do vidnih prehodov med eno in drugo plastjo.

Notranjost plašča je ojačana z jekleno nitjo, ki pa ni tesno spletena. Med nitkami je tako dovolj prostora, da se vmes zalije guma, kar daje pnevmatiki dodatno trdnost in prepreči deformacije pri večjih obremeni­tvah. Naležno ploskev v nagibu so povečali, zmanjšali pa so maso, ki se od predhodnice D220ST razlikuje za pol kilograma pri dimenziji 180/55-17.

Pa naj bo dovolj tehničnega nakladanja ? pomembnejši so občutki na dveh kolesih. Preizkusiti in oceniti gume je nekaj najtežjega. Težko podaš dobro objektivno mnenje o pnevmatikah, če jih ni mogoče istočasno primerjati s konkurenčnimi izdelki v različnih razmerah in na različnih motociklih. Ker pa Dunlop verjame v svoje izdelke, je novinarjem poleg preizkušanja svojih gum Roadsmart ponudil še testiranje dveh konkurenčnih izdelkov proizvajalcev Bridgestone in Michelin. Rezultat? Navdušenje vseh prisotnih nad Roadsmartom.

Na posebni stezi, ki je nenehno škropljena z vodo, je Dunlopov izdelek nudil največ oprijema pri pospeševanju in zelo dober občutek pri spremembah smeri. Na dirkališču se površina ni pretirano svaljkala, oprijem pa je bil dovolj dober za precej športno vožnjo, tudi po kolenu. No, če na Grobniku radi pritiskate štoparico, vrzite oko na pnevmatike tipa GP Racer. Nam so čas merili pri slalomu z velikim potovalnim R 1200 RT, in če se malce pobaham – drugo mesto med tam prisotnimi evropskimi novinarji ni slab rezultat, kajne?

Nazadnje smo motocikle zapeljali še po velikem krogu, kjer smo med konstantno hitrostjo okrog 90 km/h preizkušali ‘padanje’ motocikla v ovinek ter smerno stabilnost v zavoju. Spet so bile izkušnje na Dunlopovem izdelku nepričakovano dobre. Pomislil sem celo, da so konkurenčne gume bolj obrabljene ali pa kakšno leto starejše, zato sem stopil do vsakega motocikla posebej ter preveril datum in globino profila. Vse je ‘štimalo’. Ne, tekmeci niso slabi, le Roadsmart je korak pred njimi.

Edina lastnost, ki nam je ni uspelo preizkusiti, je odpornost proti obrabi. Ob zmerni vožnji obljubljajo življenjsko dobo deset tisoč kilometrov, mi pa žal res nismo imeli toliko časa, da bi jih privozili. Veseli bomo, če nam to izkušnjo sporočite motoristi, ki boste to pomlad nataknili nove plašče Roadsmart. Glede na dobre izkušnje s testiranja verjame­mo tudi tej pogumni obljubi o deset tisoč varnih kilometrih.

Razpon dimenzij

Spredaj

110/70ZR17 M/C (54W) TL

120/60ZR17 M/C (55W) TL

120/70ZR17 M/C (58W) TL

110/80ZR18 M/C (58W) TL

120/70ZR18 M/C (59W) TL

110/80R19 M/C 59V TL*

Zadaj

150/70ZR17 M/C (69W) TL

150/70R17 M/C 69V TL*

160/60ZR17 M/C (69W) TL

170/60ZR17 M/C (72W) TL

180/55ZR17 M/C (73W) TL

190/50ZR17 M/C (73W) TL

160/60ZR18 M/C (70W) TL

Matevž Hribar, foto: Dunlop