Akrapovič v 2012 trinajstkrat na vrhu svetovnih prvenstev v motociklizmu

4. 11. 2012 | Matevž Hribar
Deli
Akrapovič v 2012 trinajstkrat na vrhu svetovnih prvenstev v motociklizmu (foto: Matevž Hribar)
Matevž Hribar

Spodobi se, da preletimo letošnje uspehe slovenskega proizvajalca (lahko zapišemo, da dokazano) najboljših izpušnih sistemov.

V elitnem razredu cestnohitrostnega motociklizma MotoGP je prvak dirko pred koncem postal Jorge Lorenzo, član Yamahine tovarniške ekipe. Na njegovi Yamahi YZR-M1 ni slovenska le nalepka (kar je v svetu motošporta pogosta praksa), ampak celotni izpušni sistem. Verjetno že veste, da se bo Lorenzu v letu 2013 pridružil Valentino Rossi, torej bo prvič uradno z Akrapovičem vozil tudi največji zvezdnik v svetu motociklističnega športa. Komaj čakamo!

V razredu Moto2, kjer tekmovalci vozijo s 600-kubičnimi štiritaktnimi dirkalniki, je šel naslov prvaka prav tako v Španijo; privozil ga je temperamentni Marc Marquez (na fotografiji), član ekipe CatalunyaCaixa Repsol. Tudi na mestih od drugega do šestega rundo pred koncem sezone najdemo dirkače, ki vozijo z izpušnim sistemom Akrapovič: Andrea Iannone, Thomas Luthi, Scott Redding in Mika Kallio, pa še kakšen bi se našel. Ker v tem razredu vsi vozijo z enakimi (Hondinimi) agregati, je izpušni sistem še toliko pomembnejši, saj je eden izmed elementov, s katerim se lahko karakteristika motorja prilagaja dirkačevim zahtevam.

V razredu Moto3 je brenčanje 125-kubičnih dvotaktnikov nadomestilo grmenje 250-kubičnih štiritaktnih agregatov in tako se je priložnost za tovarno Akrapovič pojavila tudi v najšibkejšem razredu. Zmaga je šla v roke borbenemu Sandru Corteseju in ker Sandro vozi tovarniškega KTM-a, je izpuh seveda Akrapovičev.

Izdelki avstrijske tovarne motociklov in slovenske tovarne izpušnih sistemov se lepo dopolnjujejo, zato se sploh ne čudimo dominaciji te kombinacije v blatnih športih. Na svetovnem prvenstvu v motokrosu smo KTM-a z rdečim škorpijonom na izpušnem sistemu videli v razredih MX1 (Antonio Cairoli), MX2 (Jeffrey Herlings) in MX3 (Matthias Walkner); Akrapoviča ni bilo na vrhu le med motokrosistkami.

Podobno kot v svetovnem prvenstvu v enduru, kjer sta KTM-ovca Antoine Meo in Cristophe Nambotin osvojila razreda E1 in E3, v razredu E2 in Junior pa sta se najbolje izkazala Alexandre-Pierre Renet in Mathias Bellino. Da je Husaberg KTM-ovo hčerinsko podjetje, verjetno veste.

Seznam zmag Avstrijsko-Slovenske naveze še ni končan: Marc Coma je osvojil prvenstvo v Crosscountry relijih, Tadeuzs Blazusiak pa prvenstvo dvoranskega endura ali SuperEnduro, kot mu pravijo na naši celini. Oba vozita KTM-a z Akrapovičevim izpušnim sistemom.

Po smoli Marca Melandrija, ki se je v prvi sezoni z BMW-jem moral sprijazniti s tretjim mestom, se je Akrapovič po burni sezoni Superbika na vrhu pojavil z Maxem Biaggijem in Aprilio.

Rezultati so posledica odločitev in dejanj, ne blebetanja. Igorja za predsednika! Ampak naj spomnimo, da je v intervjuju že dejal, da ga politika ne zanima, saj je le ta »stvar takšnih in drugačnih kompromisov.« Čelado dol.

Matevž Hribar

Novo na Metroplay: Župnik Martin Golob | "Duhovnik je lahko čisto normalen človek!"