Letos pri podjetju Akrapovič praznujejo 30-letnico ustanovitve in ob tej priložnosti so predstavili izpušni sistem omejene izdaje, ki bo na voljo v samo 30 oštevilčenih primerkih. Na voljo pa bo izključno za Kawasaki Ninjo ZX-10R in ZX-10RR.
Izpušni sistem Evolution Line (Titanium) 30th Anniversary* je unikatni izdelek, izdelan v okviru praznovanja tridesetletnice. Nanj sta vgravirana Akrapovičev logotip in zaporedna številka od 1 do 30, poleg tega pa je opremljen s posebnim certifikatom, ki potrjuje, da gre za ekskluziven in redek izpušni sistem.
Seveda ni naključje, da so se pri Akrapoviču odločili jubilejni izpuh izdelati za Kawasaki. Namreč, Kawasakijev tovarniški dirkač Akira Yanagawa je leta 1997 podjetju z uvrstitvijo na najvišjo stopničko dirke razreda WorldSBK privozil prvo zmago na dirkah za svetovno prvenstvo, leta 2020 pa je Jonathan Rea (Kawasaki Racing Team) dosegel rekordni šesti zaporedni naslov svetovnega prvaka – vseh šest je osvojil na Kawasakiju, opremljenem z Akrapovičevim izpušnim sistemom. Na podlagi teh izkušenj so v podjetju zasnovali tudi izpušni sistem omejene izdaje za Kawasaki Ninjo ZX-10R in Ninjo ZX-10RR.
Izpušni sistem Evolution Line (Titanium) 30th Anniversary je v celoti izdelan iz lahkega visoko odpornega titana, vključno z zunanjim plaščem dušilca, povezovalno cevjo in kolektorji. Zunanji plašč iz titana je črne barve, s posebno zlato obarvano prednjo rozeto, kar smo lahko že videli na izpušnem sistemu, ki ga je podjetje zasnovalo za Jonathana Reo po osvojitvi šestega zaporednega naslova. Stene cevi so debele 0,9 mm tako kot pri izpušnih sistemih, ki jih ekipa Kawasaki Racing Team uporablja na dirkalnikih za tekmovanja v razredu WorldSBK, izpušni sistem pa vključuje tudi posebne puše, obdelane na CNC-stroju, ki se prav tako uporabljajo v WorldSBK. Kolektorji so prevlečeni s posebnim premazom za še večjo vzdržljivost, podobo izpušnega sistema pa zaokrožata unikatna gravura in ročno izdelana zadnja kapa iz ogljikovih vlaken.
Pri tako posebnem izdelku ima poleg vizualnega učinka veliko vlogo tudi zmogljivost. Izpušni sistem je za 6,6 kg (56,4 %) lažji od serijskega in zelo podoben tistemu, ki ga ekipa Kawasaki Racing Team uporablja na dirkah razreda WorldSBK. Njegove gene še dodatno poudarja globok dirkaški zvok. Zaporedna testiranja na hišnem dinamometru so pokazala, da se v primerjavi s serijskim izpušnim sistemom z Evolution Line (Titanium) 30th Anniversary izpuhom moč poveča za 8,2 kW (11,1 KM) pri 8.550 v/min, navor pa za 13,4 Nm pri 3.600 v/min. Zaradi njegove športne in dirkaške narave je obvezno treba nastaviti elektronsko krmilno enoto, saj je izpušni sistem namenjen izključno uporabi na zaprtih dirkališčih. Za dirkališča, na katerih veljajo omejitve glasnosti, je kompletu dodan tudi protihrupni vložek, s katerim lahko lastniki vozijo na večini dirkališč.
Njegova podoba, zmogljivost in zvok so v samem vrhu tehnologije izpušnih sistemov za motocikle, ne glede na to, ali se uporablja v njegov prvotni namen ali pa je razstavljen na steni kot umetnina, je izpušni sistem pravi zbirateljski kos, ki bo zagotovo pritegnil pozornost.
Novo na Metroplay: Kaj lahko pri e-mobilnosti storimo doma, da zmanjšamo tveganje za požar?