Bo bavarsko serijo F kmalu poganjal motor s turbo polnilnikom?

Pri BMW-ju se več kot očitno prav nič ne zanašajo na to, da imajo v svoji ponudbi cel kup motociklov, ki se izvrstno prodajajo. Njihov pogled je namreč vsekakor uprt daleč v prihodnost, saj se nam obeta cel kup pomembnih novosti.

O tem, da bomo že letos spoznali novega GS-a, ki ga bo poganjal 1300-kubični bokser (od katerega pričakujemo okrog 150 'konjev' oz. 110 kW moči) smo na naših straneh že pisali, a kot kaže se nam obeta še ena velika novost, ki bo motocikle iz srednje kategorije povzdignila še za korak bližje k večjim.

Velika novost se namrač obeta pri njihovi seriji F, v okviru katere ponujajo različne motocikle z vzporednim dvovaljnikom. Zadnja generacija tega dvovaljnika ki je poganjal modele F850 GS, F750 GS in z nekoliko povečano delovno prostornino tudi modele F900 R in F900 XR, s tehničnega vidika izhaja iz leta 2018. Medtem ko sta pri motorjih prve generacije oba bata po valjih potovala gor in del kot eden, so bili intervali vžiga pri akutalnih modelih spremenjeni na 270/450 stopinj. Na ta način je motor prevzel značajske lastnosti motorja z zasnovo V2 in 90-stopinjskim kotom. BMW s to rešitvijo sicer ni edini, ki značaj vzporednega dvovaljnika spreminja v značaj motorja z V2 zasnovo, saj podobne rešitve, le z različnimi intervali vžiga uporabljajo tudi pri Yamahi, Hondi, Triumphu, Suzukiju in celo Royal Enfieldu.

Sodeč po patetntnih skicah, ki je BMW predstavil na nemškem patentnem uradu pa bo nova generacija njihovih vzporednih dvovaljnikov dobila drugačen interval vžiga (180/540), s čimer naj bi uspeli imitirati značaj in zvok večjih bokserskih motorjev. Poleg tega se bo glavna gred po novem vrtela v nasprotni smeri, tehnične skice pa nakazujejo tudi to, da bo ta motor očitno pripravljen tudi na vgradnjo turbo polnilnika.

Kot vemo je vgradnja turbo polnilnkov danes praktično obvezna praksa pri proizvajalcih avtomobilov, ki s tem zmanjšujejo delovno prostornino in porabo goriva, hkrati pa povečujejo moč motorjev. Prostor za morebitni turbo polnilnik so pri BMW-ju našli na sprednji strani motorja (na desnem boku motocikla), trenutno pa Bavarci še ne razkrivajo, kakšne bodo zmogljvosti novega motorja, prav tako pa tudi ni znano v katerih modelih in kdaj bi novi vzporedni twin utegnil debitirati na serijskem motociklu.

Novo na Metroplay: "Naš največji uspeh je bil tudi strel v koleno" | Ivo Boscarol